MotoNews.pl

Mercedes-Benz CLS63 AMG Stealth – 1150 Nm maksymalnego momentu obrotowego

czwartek, 21 marca 2013

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Tuning
GSC Stealth 9a

Firma tuningowa German Special Customs przygotowała program poprawiający aerodynamikę Mercedesa-Benz CLS63 AMG o nazwie „Stealth”. Zwykle pojazdy mające taki wyraz w nazwie nawiązują stylistyką do trudnych do namierzenia myśliwców wojskowych. Nie wiadomo, co skłoniło tunera do wybrania takiej nazwy, bowiem zmodyfikowanego Mercedesa naprawdę trudno nie zauważyć. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą lakieru nadwozia w intensywnym, pomarańczowym odcieniu zapożyczonym z oferty Lamborghini Aventadora.

Nowy zderzak przedni ze zintegrowanymi, LEDowymi światłami do jazdy dziennej ma „mocniejszy” i bardziej agresywny charakter od rozwiązania seryjnego. W nowej masce silnika dominuje duży wylot powietrza. Nowe błotniki i fartuchy boczne wizualnie poszerzają Mercedesa CMS63 AMG. Tył także ma bardziej agresywny wygląd niż wersja fabryczna. Zastosowano w nim nowy zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem wykonanym z włókna węglowego i bocznymi wylotami powietrza. Kanciaste, podwójne końcówki sportowego układu wydechowego zrobione ze stali szlachetnej wmontowano w dyfuzor.

Nowy styl Mercedesa to wizualna zapowiedź tego, co zmieniło się pod maską. CLS63 AMG według German Special Custom może się pochwalić 5,5-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy zwiększonej do 750 KM i imponującym momentem obrotowym o wartości 1150 Nm. By móc wygenerować dodatkowe 225 KM w porównaniu z modelem seryjnym inżynierzy z German Special Custom zaopatrzyli jednostkę napędową w większą turbosprężarkę, dodatkową chłodnicę wody dla intercoolera i wymienili układ wydechowy. Tak wyposażony Mercedes-Benz CLS63 AMG Stealth katapultuje się z miejsca do 100 km/h w 3,7 sekundy i rozwija prędkość 350 km/h.

By kierowcy łatwiej było zapanować nad zwiększoną mocą, specjaliści z German Special Customs zastosowali w Mercedesie zawieszenie KW typu coil-over z regulowanymi amortyzatorami przy osi przedniej. Standardowe ogumienie wymieniono na wyczynowe opony Michelina w rozmiarze 255/30R20 z przodu i 305/25R20 z tyłu. Zamontowano je na nowych, 20-calowych obręczach z lekkich stopów.

Zdjęcia: German Special Custom, opracowanie: BM

Dodaj komentarz