MotoNews.pl

McLaren 12C GT Sprint – szaleństwo na torze

środa, 10 lipca 2013

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery, Rynek Premium
Marka, model | ,
McLaren 12C GT Sprint 4

McLaren GT ma zamiar wyprodukować wyczynowy wariant modelu McLaren 12C, który będzie nosić nazwę 12C GT Sprint. Pojazd będzie przeznaczony do jazdy wyłącznie na torze wyścigowym, jednak zachowa wiele unikalnych rozwiązań zastosowanych w ulicznej wersji 12C.

Konstrukcja 12C GT Sprint bazuje na lekkim kadłubie z włókna węglowego o nazwie MonoCell, który została wyposażona w takie systemy, jak: ProActive Chassis Control (PCC), aktywną technologię, za pomocą której można dostosować charakterystykę zawieszenia do zmian pracy układu napędowego, system Brake Steer (skupia podczas szybkiego pokonywania zakrętu całą siłę hamującą po wewnętrznej stronie koła, zwiększając w ten sposób promień skrętu) i hamulec aerodynamiczny McLaren Airbrake.

Zoptymalizowana jednostka napędowa biturbo o pojemności 3,8 litra generuje moc 625 KM i została uzupełniona o unikalny system chłodzenia i smarowania. McLaren 12C GT Sprint zachował stosowaną w ulicznym McLarenie 12C, 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową.

Zawieszenie PCC zostało poddane tuningowi i zmieniono jego ustawienia, by dopasować je do niższego zawieszenia i charakterystyki pracy wyścigowych opon typu „slick”. 12C GT Sprint daje kierowcy możliwość wybrania jednego z trzech trybów jazdy, które wpływają na pracę amortyzatorów, sztywność przechyłową i sposób działania systemu ESP.

Zewnętrznie McLaren 12C GT Sprint wyróżnia się zoptymalizowaną aerodynamiką. Ma zderzak przedni o bardziej agresywnej stylistyce i maskę silnika zainspirowaną wyglądem komponentu z McLarena MP4-12C GT3. Obniżony o 40 mm 12C GT Sprint został wyposażony w układ hamulcowy przystosowany do pracy na torze wyścigowym z tarczami hamulcowymi wykonanymi z kompozytu CCM.

W kabinie znajdziemy klatkę bezpieczeństwa, zintegrowany system przeciwpożarowy oraz wyścigowe fotele z 6-punktowymi uprzężami bezpieczeństwa i „odchudzoną” klimatyzację. Na desce rozdzielczej z włókna węglowego znajduje się cyfrowy wyświetlacz i najważniejsze przełączniki. Kierownicę zaprojektował oddział McLaren GT.

Światowy debiut McLarena 12C GT Sprint będzie mieć miejsce podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed. W tym roku do klientów trafi pierwsze 20 egzemplarzy modelu, za każdy będzie trzeba zapłacić około 200 000 funtów szterlingów.

Zdjęcia: McLaren, opracowanie: BM