MotoNews.pl

Honda Civic Tourer 2014

11 grudnia 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Honda Civic Tourer 9

Honda Civic Tourer 2014 została opracowana i zaprojektowana w Europie, co umożliwiło europejskiemu zespołowi rozwojowo-badawczemu Hondy wdrożenie twórczego i nowoczesnego procesu projektowania. Samochód powstał z myślą o wymaganiach klientów ze Starego Kontynentu i został przystosowany do europejskich warunków drogowych. Honda Civic to kwintesencja funkcjonalnego pojazdu kompaktowego, trudno więc o lepszą bazę konstrukcyjną niż 5-drzwiowa wersja tego modelu.

W latach 70 i 80-tych ubiegłego stulecia Honda Civic imponowała przestronnym i niezwykle funkcjonalnym wnętrzem oraz zwartą, elegancką stylistyką nadwozia, która podkreślała dynamiczny charakter pojazdu.

Mimo czterech dekad ewolucji, model nadal stanowi udane połączenie rasowej stylistyki i wyjątkowej funkcjonalności. Czysty w swej formie, dynamiczny i wyrazisty design obecnej 5-drzwiowej generacji modelu Civic uwzględnia takie rozwiązania, jak centralne umiejscowienie zbiornika paliwa pod przednimi fotelami. Dzięki temu kabina Hondy oferuje nie tylko najwięcej przestrzeni, ale także innowacyjny system składania siedzeń „Magic Seats”. Rozwiązanie to znalazło również zastosowanie w nowej wersji Civic Tourer.

„Honda Civic Tourer to najbardziej kompaktowe kombi w segmencie C, bowiem wersja ta jest jedynie o 235 mm dłuższa od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo iż Civic Tourer pozostaje również najniższym kombi w tym segmencie, oferuje najbardziej pojemny bagażnik.” Patrik Ponec, kierownik projektu i planista ds. modelu Civic Tourer


DYNAMICZNY PROJEKT I STYLISTYKA

Stylistycznie Honda Civic Tourer 2014 posiada wiele cech wspólnych z 5-drzwiową wersją modelu Civic. Widać to w aerodynamicznych liniach starannie dopracowanego nadwozia, które odpowiada za dynamiczny i elegancki wygląd pojazdu. Obie wersje łączy stylistyka przedniej części nadwozia – takiej jak w pięciodrzwiowej wersji modelu Civic po face liftingu na rok 2014 (m.in. odświeżona stylistyka przedniego zderzaka). Honda Civic Tourer zachowuje również elegancki klimat wnętrza wersji 5-drzwiowej, zintegrowane tylne klamki, ciemne osłony rantów nadkoli oraz nowe, srebrno-czarne, 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Mimo pokrewieństwa z wersją pięciodrzwiową, Honda Civic Tourer posiada własną tożsamość stylistyczną. Mowa tu między innymi o wyrazistej linii rozciągniętej miedzy przednim i tylnym słupkiem, która tworzy płynny, dynamiczny zarys dachu.

Projektanci wiele uwagi poświęcili nowatorskiej stylizacji tylnej części pojazdu, pracując nad rozwiązaniem zapewniającym design na najwyższym poziomie. Powierzchnię przeszklenia rozciągnięto na płaszczyznę ostatniego słupka oraz podniesiono linię okna w tylnych drzwiach (o 17mm w porównaniu z wersją 5-drzwiową), co pozwoliło stworzyć śmiały, a zarazem elegancki kontur bocznej części nadwozia.

Dopracowane, dynamiczne nadwozie skrywa bardzo przestronne i niezwykle funkcjonalne wnętrze. Kabina Hondy Civic Tourer stanowi zgrabne połączenie sportowego stylu oraz elegancji i uwzględnia modyfikacje wprowadzone w zmodyfikowanej ostatnio, 5-drzwiowej wersji modelu, tzn. białe przeszycia m.in. na kole kierownicy i fotelach, eleganckie czarne przełączniki w panelu audio i kierownicy oraz nowe, plastikowe, chromowane obwódki otworów wentylacyjnych.

Opracowanie idealnych właściwości aerodynamicznych było dla zespołu inżynierskiego równie istotne co stworzenie indywidualnej tożsamości stylistycznej modelu Civic Tourer. Dobre właściwości aerodynamiczne to jedno z kluczowych założeń konstrukcyjnych wersji 5-drzwiowej, a w modelu Civic Tourer inżynierom udało się jeszcze obniżyć współczynnik oporu powietrza. Cel ten osiągnięto miedzy innymi przy wykorzystaniu tylnego spojlera oraz spojlerów bocznych, dzięki czemu Honda Civic Tourer emituje do atmosfery zaledwie 99 g CO₂ na kilometr.

NAJBARDZIEJ PRZESTRONNE I FUNKCJONALNE WNĘTRZE W SEGMENCIE
Dopracowane, dynamiczne nadwozie Hondy Civic Tourer skrywa bardzo przestronne i niezwykle funkcjonalne wnętrze. Honda Civic Tourer to najbardziej kompaktowe kombi w segmencie C, bowiem wersja ta jest jedynie o 235 mm dłuższa od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo tego, Civic Tourer oferuje najbardziej pojemny bagażnik w swojej klasie. Przy podniesionych oparciach przedział bagażowy pomieści 624 litrów ładunku (pomiar do wysokości rolety bagażnika), co pozwala na transport trzech dużych walizek przy zaciągniętej rolecie. Po złożeniu siedzeń, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1668 litrów (pomiar do linii dachu).

Szerokie, niskie nadwozie Hondy Civic Tourer skrywa jedną z najbardziej przestronnych kabin w segmencie C (1431 mm między przednimi fotelami na wysokości ramion oraz 795 mm między oparciem fotela kierowcy a siedziskiem tylnego fotela). Nadwozia obu wersji nadwoziowych – Tourer i 5-drzwiowej – zachowują identyczną wysokość i szerokość, ale dzięki nieco podwyższonej linii dachu, ta pierwsza oferuje więcej przestrzeni nad głowami pasażerów zasiadających w tylnych rzędzie foteli.

Na wzór wersji 5-drzwiowej, zbiornik paliwa w modelu Civic Tourer umieszczono centralnie pod przednimi fotelami, dzięki czemu wnętrze jest niezwykle przestronne i umożliwia zastosowanie systemu „Magic Seats”.

Innowacyjne tylne siedzenia “Magic Seats” w nowej Hondzie Civic Tourer składają się na wiele sposobów, pozwalając użytkownikowi dopasować przestrzeń w kabinie pasażerskiej do swoich indywidualnych potrzeb. Oparcia tylnej kanapy można łatwo złożyć jednym ruchem, tworząc płaską powierzchnię bagażową, której podłoga została w tym celu nieco podwyższona. Siedziska tylnych foteli mogą zostać również uniesione, co umożliwia transport wysokich przedmiotów. Ponadto, dzięki funkcji składania oparcia tylnej kanapy w proporcjach 60:40, istnieje wiele konfiguracji przewozu osób i bagaży oraz wykorzystania przedziału bagażowego, jeśli na przykład dostęp od strony klapy bagażnika jest utrudniony.

Honda Civic Tourer posiada wiele praktycznych rozwiązań, które znacznie poprawiają wygodę użytkowania oraz funkcjonalność modelu. Jako osłonę przedziału bagażowego zastosowano tradycyjną roletę, którą można zdemontować podczas transportu większych ładunków.

Pod podłogą bagażnika Hondy Civic Tourer znajduje się znany z wersji 5-drzwiowej, dwupoziomowy schowek, jednak podłogę w kombi poprowadzono wyżej, dzięki czemu ma on teraz nie 75 ale 117 litrów pojemności. Po podniesieniu pokrywy schowka, w bagażniku zmieszczą się dwie skrzynie transportowe lub, po umieszczeniu pokrywy w najniższym położeniu, przedmioty o wysokości do 1 metra.

Ponadto próg bagażnika obniżono do wysokości podłogi (565 mm), co znacznie ułatwia załadunek i rozładunek bagażu.
Pojazd jest standardowo wyposażony w relingi dachowe, do których w prosty sposób można przymocować bagażnik lub boks dachowy.

WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE, KOMFORT I PROWADZENIE
System adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia to rozwiązanie, które nigdy wcześniej nie było stosowane w seryjnym modelu Hondy. System automatycznie dostosowuje siłę tłumienia tylnych amortyzatorów do warunków jazdy, co poprawia stabilność i komfort niezależnie od obciążenia pojazdu oraz warunków drogowych. System może pracować w trzech trybach – komfortowym, standardowym i dynamicznym, zapewniając świetne właściwości jezdne zarówno na autostradzie jak i na krętej, górskiej drodze.

Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia i komfort jazdy, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika rejestrującego odchylenia w trzech płaszczyznach. Jednostka sterująca ECU wykorzystuje informacje dostarczone poprzez magistralę CAN-BUS, a następnie, po analizie danych, odpowiednio koryguje charakterystykę tłumienia.

Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardziej miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się, co zachęca do bardziej dynamicznej jazdy. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.

System adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia, który zadebiutuje w pojeździe seryjnym, przygotowany był specjalnie z myślą o klientach modelu Civic Tourer. Mimo iż jest to jedno z najnowocześniejszych tego typu rozwiązań w segmencie C, ma ono być szeroko dostępne.

Ponieważ Honda Civic Tourer powstała z myślą o klientach ze Starego Kontynentu, model poddano rygorystycznym testom w różnorodnych i często bardzo trudnych europejskich warunkach jazdy. Głównym celem inżynierów było opracowanie przewidywalnej, komfortowej i bezpiecznej charakterystyki prowadzenia, którą określono mianem „Dojrzałej dynamiki”.

Konstrukcję przedniego zawieszenia kół (opartą na kolumnach McPhersona) oraz tylną belkę skrętną, Honda Civic Tourer dzieli z 5-drzwiową wersją modelu Civic. Modyfikacji poddano tu jednak charakterystykę tłumienia przednich amortyzatorów, co pozwoliło poprawić komfort jazdy.

Pod kątem nowego modelu zmodyfikowano również charakterystykę pracy układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), dzięki czemu samochód prowadzi się równie przewidywalnie zarówno na krętej, wąskiej drodze, jak i na autostradzie, dając kierowcy poczucie pewności i bezpieczeństwa.

Bardzo wiele uwagi poświęcono również wypracowaniu wysokiego poziomu stabilności podczas jazdy z dużą prędkością, co znacznie poprawia poczucie bezpieczeństwa. Kluczem do sukcesu okazało się tu zwiększenie sztywności nadwozia, co osiągnięto poprzez dodanie nowych, tylnych słupków oraz dopracowanie takich elementów tylnej części nadwozia, jak pokrywa bagażnika, boczne spojlery tylnego okna czy niewidocznego z zewnątrz, dolnego panelu podwozia.

WYDAJNE UKŁADY NAPĘDOWE

Decydując się za nakup Hondy Civic Tourer, klienci mogą wybrać wersję wyposażoną w nowy silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC lub benzynową jednostkę 1.8 i-VTEC.

1.6 i-DTEC – najlżejszy silnik Diesla w swojej klasie

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC to pierwsza w Europie jednostka z serii Earth Dreams Technology. Głównym założeniem konstrukcyjnym nowej generacji jednostek Earth Dreams Technology jest osiągnięcie imponującego kompromisu pomiędzy zapotrzebowaniem na paliwo i osiągami, co z pewnością ma miejsce w przypadku modelu Civic Tourer. Najlżejszy silnik w tej klasie generuje do 300 Nm momentu obrotowego oraz emituje poniżej 99g CO₂ na kilometr*.

Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się zredukować masę całkowitą o 47 kilogramów w stosunku do jednostki 2.2 i-DTEC. Poszczególne komponenty silnika zostały zoptymalizowane w celu uzyskania niewielkich rozmiarów oraz niskiej wagi. W dalszym obniżeniu masy jednostki pomogły też zaawansowane technologie produkcyjne. W porównaniu z silnikiem 2.2 i-DTEC zmniejszono grubość ścian cylindra z 9 do 8 mm, co w przypadku jednostki wysokoprężnej jest zabiegiem zupełnie wyjątkowym. Dodatkowo, w silniku o pojemności 1,6 litra inżynierowie zastosowali lżejsze tłoki i korbowody. Jednostka ta jest również oferowana w najnowszej Hondzie CR-V oraz w modelu Civic w wersji 5-drzwiowej.

1.8 i-VTEC – sprawdzona jednostka benzynowa
Hondę Civic Tourer będzie można zamówić z silnikiem 1.8 i-VTEC w wersji z przekładnią manualną lub automatyczną. Jednostka ta emituje do atmosfery od 148 g* CO₂ na kilometr i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu VTEC. Motor ten projektowano jako część niezawodnego, taniego w obsłudze serwisowej układu napędowego. Rozruch silnika jest szybki i pewny, zmiany biegów łagodne, a kontrolowanie mocy łatwe i przewidywalne. Przyspieszanie i hamowanie silnikiem odbywa się płynnie, zarówno w ruchu miejskim, jak i na podmiejskiej drodze. To samo ma miejsce w czasie jazdy autostradowej.

System automatycznego zatrzymywania silnika na postoju (Idle Stop) standardowo montowany w wersji z przekładnią manualną

Nowa Honda Civic Tourer wykorzystuje unikalny system Eco Assist, który pomaga kierowcy oszczędzać paliwo, działając w oparciu o założenie, iż że różnice w stylu jazdy powodują odchylenia zużycia paliwa sięgające 15%. Asystent Eco wykorzystuje podświetlenie tła prędkościomierza, aby poinformować kierowcę, jak aktualny styl jazdy przekłada się na poziom zużycia paliwa przez samochód. Przy spokojnej jeździe prędkościomierz podświetlany jest na kolor zielony. Natomiast zmiany koloru na biało-zielony będą pojawiały się w czasie delikatnego przyspieszania lub hamowania, sygnalizując niewielkie przekroczenie optymalnego zakresu pracy. Białe podświetlenie pojawi się w czasie dynamicznego przyspieszania i hamowania. Dodatkowo system wzbogacono o ekonomiczny tryb jazdy ECON.

Po jego aktywacji sterowanie przepustnicą będzie odbywało się w taki sposób, by zmiany momentu obrotowego silnika następowały łagodniej, a pojazd zużywał mniej paliwa.

Aby dodatkowo ograniczyć zużycie paliwa w modelu Civic Tourer, wersje z przekładnią manualną są standardowo wyposażane w system automatycznego zatrzymywania silnika na postoju (Idle Stop). Dzięki jego dyskretnej pracy, w układzie napędowym z silnikiem wysokoprężnym możliwa jest redukcja emisji CO₂ o 5 g/km. Gdy kierowca zatrzyma pojazd, wybierze bieg jałowy i zwolni pedał sprzęgła, Idle Stop automatycznie zatrzyma silnik, a gdy pedał sprzęgła zostanie naciśnięty w celu wybrania przełożenia, system automatycznie uruchomi jednostkę napędową. O pracy systemu Idle Stop informuje lampka na desce rozdzielczej, a do jego dezaktywacji służy specjalny przycisk.

WYSOKI POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

Podobnie jak w przypadku innych modeli marki Honda, bezpieczeństwo było jednym z kluczowych kryteriów podczas tworzenia koncepcji modelu Civic Tourer. Szczególnie wiele uwagi poświęcono integracji najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa aktywnego (Advanced Driving Assist Systems). W rezultacie Honda Civic Tourer korzysta z dobrodziejstw najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa aktywnego, które zapewniają najwyższy poziom ochrony podczas codziennej eksploatacji pojazdu. Rozwiązania te mają być przystępne cenowo i szeroko dostępne dla klientów z segmentu C.

Systemy bezpieczeństwa są aktywne niezależnie od tego czy użytkownik podwozi akurat dzieci do szkoły, przeciska się przez zatłoczone ulice centrum miasta czy pędzi po autostradzie. Ich zadaniem jest zapobieganie kolizjom, a jeśli okaże się to niewykonalne, ograniczanie ich skutków.

System aktywnego hamowania w ruchu miejskim (City-Brake Active system)
System, który ma zapobiegać lub łagodzić skutki kolizji przy małych prędkościach, wykorzystuje czujnik laserowy skanujący drogę przed pojazdem. W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją, system CBAS automatycznie przyhamowuje pojazd. System aktywnego hamowania w ruchu miejskim działa przy niskich prędkościach jazdy (do 32 km/h) i potrafi wykrywać samochody osobowe lub ciężarowe.

Gdy system aktywnego hamowania w ruchu miejskim wykryje zagrożenie kolizją, informuje o tym kierowcę przy pomocy ostrzegawczych sygnałów dźwiękowych i wizualnych.

Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, automatycznie wykona hamowanie wstępne, a następnie uruchomi hamulce samochodu wykorzystując pełną wydajność układu hamulcowego. Kierowca może dezaktywować system tylko podczas postoju. System aktywuje się automatycznie po każdorazowym włączeniu zapłonu.

System ostrzegania przed kolizją (Forward Collision Warning)

Przy pomocy wielofunkcyjnej kamery system wykrywa ryzyko najechania na pojazd (samochód osobowy lub ciężarowy) znajdujący się bezpośrednio przed Hondą Civic Tourer. System jest aktywny przy prędkości od 15 km/h, a po wykryciu zagrożenia wysyła ostrzegawcze sygnały wizualne i dźwiękowe. Kierowca ma możliwość ustalenia zadanej odległości o pojazdu poprzedzającego oraz może w każdej chwili dezaktywować system.

System automatycznych świateł drogowych (High-Beam Support System)

System działa przy prędkości powyżej 40km/h, automatycznie włączając lub wyłączając światła drogowe zależnie od ruchu na drodze. System potrafi wykryć samochody osobowe, ciężarówki oraz jednoślady poruszające się w tym samym lub przeciwnym kierunku co Honda Civic Tourer, uwzględniając przy tym stopień doświetlenia drogi. System można w każdej chwili dezaktywować.

System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (Lane Departure Warning)
System LDW wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do śledzenia poziomych oznaczeń pasów ruchu na drodze. Jeśli pojazd zacznie opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system poinformuje o tym kierowcę przy pomocy dźwiękowych i wizualnych sygnałów ostrzegawczych. System działa przy prędkości powyżej 64km/h na odcinkach dróg o minimalnym promieniu skrętu wynoszącym 250 metrów. System można w każdej chwili dezaktywować.

System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition System)
Podczas jazdy do przodu system TSR wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do wykrywania znaków drogowych, które – po ich minięciu – prezentowane są na wielofunkcyjnym wyświetlaczu i-MID.

System potrafi wykrywać okrągłe znaki ograniczające prędkość oraz dotyczące zakazu wyprzedzania innych pojazdów. Możliwe jest również wyświetlenie dwóch znaków drogowych obok siebie. Po prawej stronie wyświetlane są zawsze ograniczenia prędkości, a po lewej znaki związane z zakazem wyprzedzania lub ograniczeniem prędkości przekazujące dodatkową informację, np. o warunkach pogodowych w jakich obowiązuje dane ograniczenie prędkości.

System TSR potrafi również wykryć, czy ustawiony przy drodze znak odnosi się do pojazdów osobowych, dzięki czemu wyświetlane są tylko właściwe znaki. Oznacza to, iż system pomija ograniczenia prędkości dla pojazdów ciężarowych. Komunikaty systemu TSR zawsze dostępne są na odpowiedniej stronie wielofunkcyjnego wyświetlacza i-Mid lub mogą być prezentowane pod standardowym ekranem zespołu zegarów.

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (Blind Spot Information)
System BSI aktywuje się przy prędkości powyżej 20 km/h i przy pomocy wiązki radarowej automatycznie monitoruje martwe pole widzenia kierowcy, ostrzegając go przed potencjalnym zagrożeniem. System potrafi wykryć samochody osobowe oraz ciężarowe i wspomaga kierującego podczas wyprzedzania, włączania się do ruchu i zmiany pasa.

Jeśli w martwym polu kierowcy znajdzie się inny pojazd, system przekazuje taką informację kierującemu przy pomocy ostrzegawczego sygnału wizualnego wyświetlanego w lusterku zewnętrznym. Ostrzeżenie wysyłane jest do chwili zniknięcia pojazdu z martwego pola. Jeśli w martwym polu został wykryty pojazd, a kierowca Hondy Civic Tourer włączy kierunkowskaz sygnalizując zamiar zmiany pasa ruchu skrętu, system wyśle kierującemu migający sygnał ostrzegawczy oraz dodatkowy sygnał dźwiękowy, informując go o potencjalnym ryzyku kolizji.

System można w dezaktywować po uprzednim zatrzymaniu pojazdu.

System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania (Cross Traffic Monitor)
System CTM wykorzystuje tylne czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów podczas cofania. Kierunek, z którego nadjeżdża inny pojazd, wyświetlany jest na ekranie tylnej kamery cofania lub – przy pomocy strzałek – na wielofunkcyjnym wyświetlaczu i-MID wraz z ostrzegawczymi sygnałami dźwiękowymi. System, który potrafi wykryć samochody osobowe i ciężarowe poruszające się z prędkością nieprzekraczającą 25 km/h można dezaktywować po uprzednim zatrzymaniu pojazdu.

Tempomat adaptacyjny (ACC)
Tempomat adaptacyjny ACC pozwala zaprogramować prędkość jazdy oraz odległość pomiędzy Hondą Civic Tourer, a pojazdem ją poprzedzającym. Jeśli zadany dystans się zmniejszy, system automatycznie wytraci prędkość. Jeśli konieczne będzie bardziej gwałtowne hamowanie, system wyśle ostrzegawcze sygnały wizualne i dźwiękowe aby wywołać odpowiednią reakcję kierowcy.

System ograniczający skutki kolizji (CMBS)
System CMBS monitoruje odległość od pojazdu poprzedzającego (osobowego lub ciężarowego) i ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją, a także zmniejsza prędkość zderzenia, gdy kolizji nie da się już uniknąć.

AKCESORIA
Nabywca Hondy Civic Tourer może wybrać jeden z zestawów akcesoryjnych lub licznych opcji indywidualnych, które pozwalają dostosować zakupiony pojazd do własnych potrzeb i upodobań.

Zestaw sportowy
Bardziej dynamiczny wygląd nadwozia gwarantują przednie, boczne i tylne nakładki sportowe wykończone strukturą imitującą włókno węglowe oraz opcjonalne 18-calowe felgi Hydrogen wykonane ze stopu metali lekkich.

Zestaw transportowy

Idealna oferta dla osób często przewożących bagaże lub specjalistyczny sprzęt. W skład zestawu wchodzi między innymi siatka oddzielająca ładunek, dedykowane elementy dekoracyjne przedziału bagażowego, boczna siatka do segregacji ładunku oraz taca bagażnika z przegrodami. Zestaw transportowy dodatkowo poprawia funkcjonalność największego w tej klasie bagażnika Hondy Civic Tourer.

Zestaw komfortowy
Pakiet dedykowanych akcesoriów zaprojektowanych z myślą o ochronie pojazdu przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych oraz skutkami ogólnego zużycia. W skład pakietu wchodzą listwy progowe, chlapacze oraz boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia, chroniące przed otarciami, błotem i piaskiem, a także opcjonalne 17-calowe felgi Cobalt ze stopu metali lekkich.

Zestaw aerodynamiczny

Elementy wzbogacające dynamiczną stylistykę pojazdu, takie jak przedni zderzak Aero, tylny fartuch idealnie uzupełniający stylizację przedniego zderzaka oraz dostępne w opcji, pięcioramienne, aluminiowe felgi Argon o przekątnej 17 lub 18 cali.

Zestaw stylistyczny
Szeroki wachlarz stylowych detali dodających Hondzie Civic Tourer indywidualnego charakteru, takich jak ozdobna listwa klapy bagażnika, sportowa pokrywa wlewu paliwa, ozdobne obudowy lusterek zewnętrznych i wlotów powietrza oraz sportowa osłona chłodnicy (wszystko pokryte metalizowanym lakierem matowym). W opcji dostępne są również 18-calowe felgi Krypton wykonane ze stopu metali lekkich.

Zdjęcia: Honda