MotoNews.pl
REKLAMA

Nowy Nissan Juke

08 maja 2014

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Nissan Juke 9

Po nieco ponad trzech latach od stworzenia koncepcji crossovera w segmencie B, Nissan wprowadza na rynek innowacyjny model Juke w nowej, gruntownie zmodernizowanej odsłonie. Nadal wyjątkowy i na wskroś oryginalny Juke potwierdza niekwestionowaną pozycję Nissana – lidera w segmencie crossoverów – jako marki oferującej liczne wzbudzające emocje i innowacyjne rozwiązania techniczne i stylistyczne.

Dzięki dynamicznej stylistyce i zaawansowanym technologiom, Juke stał się niedoścignionym wzorem w swoim segmencie. Połączenie wysoce oryginalnego stylu, znakomitych osiągów i bogatego wyposażenia przyniosło sukces w postaci 500 000 egzemplarzy sprzedanych od początku obecności modelu na rynku, czym Juke bez trudu przyćmił konkurencję.

Teraz, zgodnie z ugruntowaną strategią ciągłego doskonalenia produktów, Nissan otwiera nowy rozdział w historii modelu Juke. Zdobywszy pozycję oryginalnego i jedynego w swoim rodzaju pojazdu na rosnącym rynku małych crossoverów, dzięki unikatowemu połączeniu stylistyki samochodu sportowego i SUV-a, nowy Juke jest gotów ponownie zaprezentować się jako lider segmentu, któremu dał początek. Opracowano dla niego szereg modyfikacji stylistycznych, nowe silniki, nowe technologie oraz bogaty program personalizacji.

Wśród zmian należy wymienić nową stylistykę przodu i tyłu, gdzie nacisk położono zarówno na prestiżowy wizerunek, jak i sportową elegancję, nowy turbodoładowany silnik 1.2, który mimo niewielkiej pojemności oferuje doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa i emisji, zmodernizowany silnik 1.6 DIG-T, nowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, zaawansowane wyposażenie, w tym nowy system audio, system NissanConnect najnowszej generacji, pełniący rolę interfejsu między kierowcą a pojazdem, pakiet Safety Shield, system Nissan Dynamic Control oraz otwierany, panoramiczny szklany dach oferowany jako opcja.

Modyfikacje bagażnika przyniosły powiększenie jego pojemności o 40% (do 354 litrów) w odmianach z napędem na przednią oś, a w ramach nowego programu personalizacji Nissan Design Studio klientom zaoferowano paletę nowych kolorów oraz motywów indywidualizacji wnętrza i nadwozia.

Wprowadzone zmiany i rozszerzenie oferty spowodują przyspieszenie tempa wzrostu sprzedaży modelu Juke jako drugiego pod względem popularności w portfolio marki w Europie, pomagając mu powtórzyć spektakularne sukcesy starszego brata – Nissana Qashqai.

Juke jest bestsellerem w segmencie B premium, wyprzedzając wszystkich bezpośrednich rywali, w tym przedstawicieli najbardziej renomowanych marek niemieckich. 135 000 z łącznej liczby ponad 500 000 sprzedanych egzemplarzy przypadło na 2013 rok. Dzięki nowej odsłonie popularność modelu powinna jeszcze wzrosnąć. Wszystkie egzemplarze Nissana Juke sprzedawane w Europie są produkowane na tym kontynencie, a dokładnie w niezwykle wydajnej fabryce Nissana w Sunderland.

Ważną kwestią dla Nissana jest fakt, że dla dużej grupy nabywców Juke jest pierwszym samochodem tej marki. Aż 82% sprzedaży trafia do osób, które wcześniej nie jeździły Nissanami, co oznacza, że Juke nie tylko najskuteczniej przekonuje do marki dotychczasowych klientów konkurencji, ale z powodzeniem wyprzedza pod tym względem średnią w segmencie B. Ponadto wielu nowych właścicieli modelu Juke przesiada się do niego z większych samochodów.

Sprzedaż nowego Juke w Europie rozpocznie się latem bieżącego roku.

Zdjęcia: Nissan
REKLAMA
REKLAMA