MotoNews.pl

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ oraz GLC 63 4MATIC+ Coupe

11 kwietnia 2017

Mercedes-AMG-GLC-63-S-Coupe 6

W 1999 roku Mercedes-AMG zaprezentował model ML 55. Był przełomowy nie tylko z punktu widzenia 50-letniej historii sportowej marki. Połączenie wysokowydajnego silnika z nadwoziem SUV-a dało początek zupełnie nowej klasie pojazdów. Teraz, wraz z debiutem modeli Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ oraz GLC 63 4MATIC+ Coupe, firma z Affalterbach ponownie zajmuje szczególne miejsce na rynku. Po raz pierwszy średniej wielkości SUV-y będą dostępne z mocnymi silnikami V8 biturbo w dwóch wersjach mocy.

Atuty wariantów Mercedes-AMG GLC 63 S oraz GLC 63 S Coupe

4-litrowa jednostka V8 AMG standardowo rozwija 350 kW (476 KM), a wariant Mercedes-AMG GLC 63 S oraz GLC 63 S Coupe – 375 kW (510 KM). Oba SUV-y o wysokich osiągach wyposażono w pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjną regulacją tłumienia. Do tego dodatno napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Pojawił się też tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz wysokowydajny układ hamulcowy.

Wizualne nawiązanie do sportowych aut Mercedes-AMG stanowi nowy sportowy grill AMG Panamericana. Dotąd był zarezerwowany dla rodziny AMG GT. Poza tym najnowsze modele oferują wszystkie zalety SUV-ów z gwiazdą: przestronną kabinę, pojemny bagażnik, bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wyśmienitą trakcję, także w deszczowych lub zimowych warunkach.

Nowe modele Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ Coupe zajmują wyjątkowe pozycje w swoich klasach. To jedyne w segmencie pojazdy napędzane 8-cylindrowym silnikiem biturbo. W ten sposób Mercedes-AMG spełnia życzenia klientów, którzy również wśród średniej klasy SUV-ów o wysokich osiągach szukają połączenia najwyższej mocy z emocjonującym, niepowtarzalnym dźwiękiem widlastej „ósemki”.

Jak widzi to producent?

„Nowy GLC 63 4MATIC+ to dla nas samochód szczególny. Niełatwo opracować SUV-a, który będzie sportowy i dynamiczny, a jednocześnie zaoferuje najwyższą stabilność jazdy i efektywność. W opracowanie tego modelu włożyliśmy wiele wysiłku, w tym nasze wieloletnie doświadczenie w projektowaniu SUV-ów. Tak powstał SUV, który prowadzi się z wysoką precyzją i zwinnością i jak w domu czuje się nie tylko na drodze, ale i na szybkiej pętli toru wyścigowego. W połączeniu z naszym silnikiem V8 biturbo stanowi to decydujący USP (unikalny czynnik sprzedaży) w segmencie SUV-ów o wysokich osiągach. Co więcej, oferując wersje SUV i Coupé, dajemy klientom najszerszy wybór w segmencie. Techniczne więzy z naszymi autami sportowymi zdradza grill Panamericana, zarezerwowany wcześniej dla modeli AMG GT” – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Ekskluzywne opcje

Na życzenie Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ może zyskać jeszcze bardziej sportowy, ekskluzywny i indywidualny charakter – a to za sprawą technicznych i optycznych dodatków oferowanych AMG Performance Studio. Ich lista obejmuje m.in.:

  • układ wydechowy AMG Performance z technologią ruchomych klap sterowanych za naciśnięciem przycisku na konsoli środkowej (dwie klapy zapewniają większe zróżnicowanie ścieżki dźwiękowej, a charakterystyka brzmienia zależy od wybranego programu jazdy – soczysty pomruk w trybach C i S wyraźnie różni się od zdecydowanego dźwięku w programach S+ oraz RACE)
  • pakiet AMG Night z elementami w kolorze czarnym, z wykończeniem na wysoki połysk (przedni spojler zderzaka AMG, elementy dekoracyjne osłon progowych AMG, obudowy lusterek bocznych, obramowanie okien); ponadto zawiera: przyciemniane tylne szyby, sportowy układ wydechowy AMG z dwiema podwójnymi, chromowanymi końcówkami i ozdobne wykończenie tylnego dyfuzora (tylko w wariantach S)
  • zewnętrzny pakiet AMG Carbon Fibre z elementami wykonanymi z włókien węglowych (obudowy lusterek bocznych, tylny spojler)
  • 20- lub 21-calowe obręcze z lekkich stopów (dwie wersje kolorystyczne)
  • 21-calowe kute obręcze (dwie wersje kolorystyczne)
  • wnętrze AMG Performance Studio:
    • górna sekcja panelu wskaźników i górne obicia drzwi ze skóry ARTICO stylizowanej na skórę nappa z kontrastującym obszyciem w kolorze wykończenia
    • perforowana, dwutonowa tapicerka skórzana nappa w kolorze czerwonym i czarnym lub białym i czarnym
    • perforowana czarna tapicerka skórzana nappa
    • tapicerka skórzana nappa designo w kolorze białym i czarnym, z diamentowymi przeszyciami
    • tapicerka skórzana nappa designo w kolorze czarnym, z diamentowymi przeszyciami
    • elementy ozdobne z włókien węglowych/aluminium z podłużnym ziarnem
    • sportowe fotele AMG Performance dla kierowcy i pasażera z przodu z wydatniejszymi boczkami, zintegrowanymi zagłówkami oraz logo AMG na oparciach

Ekskluzywna edycja „Edition 1” z okazji debiutu

W chwili debiutu modele Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ oraz GLC 63 S 4MATIC+ w wersjach SUV i Coupé dostępne będą w specjalnej edycji „Edition 1” z ekskluzywną konfiguracją wyposażenia. Obie wersje nadwoziowe otrzymują pakiet Night z elementami w kolorze lśniącej czerni, 21-calowe, lakierowane na czarno kute obręcze z kontrastującym żółtym rantem, a także ozdobne pasy po bokach w kolorze żółtym, z matowym wykończeniem, lub szarym – zależnie od odcienia lakieru i modelu. To wyraźne nawiązanie do świata motorsportu, podobnie jak należący do wyposażenia specjalnej edycji pakiet Aerodynamics.

Ekskluzywna atmosfera panuje także w kabinie: sportowe fotele pokrywa czarna skóra nappa z żółtymi przeszyciami o diamentowym wzorze. Ten sam materiał posłużył do wykończenia środkowych paneli drzwi, podłokietników oraz konsoli środkowej. Żółte akcenty znalazły się również na panelu wskaźników, dywanikach podłogowych oraz sportowej kierownicy Performance ze spłaszczonym u dołu wieńcem, obszyciem z mikrofibry DINAMICA oraz pierścieniem na godzinie 12. Całość uzupełniają elementy ozdobne z włókien węglowych i aluminium z podłużnym ziarnem.

Nowy średniej klasy SUV o wysokich osiągach będzie świętować swoją globalną premierę w kwietniu 2017 r. Jego sprzedaż ruszy 16 czerwca 2017 r., a rynkowa premiera odbędzie się we wrześniu.

Zdjęcia: Mercedes-Benz