MotoNews.pl

Nowy Hyundai Santa Fe już w salonach

16 grudnia 2020

Marka, model | ,
Hyundai-Santa-Fe-2021

Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe, który pojawi się w salonach już w grudniu. Po raz pierwszy dostępna będzie także wersja Hybrid, której ceny zaczynają się od 165 900 złotych.

Nowy Hyundai Santa Fe

Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV marki Hyundai. Pojawił się na rynku 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku. Ten SUV segmentu D został doceniony za komfort, przestronność, kompleksowe wyposażenie standardowe oraz funkcjonalny design kabiny. Seria najnowszych zmian sprawia, że nowy Santa Fe jest jeszcze lepszym wyborem dla Klientów.

Hyundaia Santa Fe od dawna chwalono za wygodę i przestronność. Teraz oferuje jeszcze więcej miejsca dzięki modyfikacji platformy, pomimo zastosowania nowych zelektryfikowanych układów napędowych. Całkowita długość, szerokość i wysokość zostały zwiększone w porównaniu do poprzednika. W wyniku zmiany platformy nowy Santa Fe oferuje dodatkowe trzy centymetry przestrzeni na nogi w drugim rzędzie i dodatkowe cztery centymetry przestrzeni na nogi w trzecim rzędzie. Powiększeniu uległa także pojemność bagażnika.

Nowy Santa Fe jest wyposażony w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Hyundai SmartSense oraz spełnia najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Dodatkowe ulepszenia systemów bezpieczeństwa czynnego sprawiają, że nowy Santa Fe dorównuje najlepszym konkurentom.

Nowe układy napędowe Smartstream – hybrydowe i wysokoprężne

Nowy topowy SUV Hyundaia otrzymał całkowicie nową gamę jednostek napędowych. Znane z poprzednika silniki Diesla 2.0 i 2.2 CRDI, generujące od 185 do 200 koni mechanicznych zostały zastąpione przez napęd hybrydowy i nowy silnik wysokoprężny. Nowe mocniejsze układy napędowe osiągają moc od 202 do 235 koni mechanicznych, a dzięki poprawie wydajności, jednocześnie zużywają mniej paliwa.

Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik Smartstream 1.6 T-GDi o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej w zależności od wersji trafia na przednią oś lub wszystkie koła. Wersja przednio napędowa rozpędza się do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Porównując bazowe napędu czas przyspieszania od 0 do 100 km/h jest aż 1,4 sekundy lepszy od poprzednika. Spalanie średnie wynosi od 6,4 do 6,9 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 146 do 157 g/km. Wersja z

apędem na cztery koła rozpędza się do 100 km/h w 9,1 sekundy i także osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h. Natomiast spalanie średnie wynosi od 6,9 do 7,6 litra na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi od 157 do 172 g/km. Zastosowanie napędu hybrydowego nie wpłynęło na obniżenie walorów użytkowych samochodu, który umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kilogramów.

Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik wysokoprężny Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa. W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium, co spowodowało redukcję masy o 19,5 kg. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem nowej 8-biegowej skrzyni DCT. Prędkość maksymalna tej wersji silnikowej wynosi 205 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Spalanie tej jednostki wynosi od 6,7 do 6,9 litra na 100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie od 176 do 181 g/km. Samochód wyposażony w nową jednostkę napędową można wykorzystywać do holowania przyczep nawet o masie 2500 kg, czyli aż o 500 kg cięższych niż wcześniej.

Dzięki zastosowaniu nowych efektywnych i oszczędnych układów napędowych udało się poprawić osiągi, elastyczność i zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2. W porównaniu do poprzednika emisja jest niższa od 6,2 do aż 17,5 procent, w zależności od wybranego układu napędowego i wersji wyposażenia.

Do wyboru trzy wersje wyposażenia – Premium, Executive i Platinum

Aby zaoferować Klientom szeroki wybór, nowy Hyundai Santa Fe dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – Premium, Executive i Platinum, które oferowane są z atrakcyjnymi pakietami. Wszystkie wersje standardowo występują w wariancie pięcioosobowym, natomiast wariant siedmioosobowy oferowany jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych, niezależnie od wersji. Wariant 7-osobowy na wyposażeniu posiada ponadto nawiew i panel do sterowania klimatyzacją z tyłu, a także dodatkowy port USB.

Hyundai Santa Fe Premium

Hyundai Santa Fe Premium stanowi świetną propozycje dla poszukujących eleganckiego, dynamicznego i komfortowego SUV-a w dobrej cenie bez konieczności rezygnacji z bogatego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i łączności.

Ceny bazowej wersji Premium zaczynają się już od 165 900 złotych za samochód w napędem hybrydowym i napędem na dwa koła. Warto zauważyć, że cena podstawowa nowego modelu jest niższa aż o 9 500 złotych, a ponadto nowy Santa Fe oferuje znacznie bogatsze wyposażenie standardowe.

W porównaniu do poprzednika na pokładzie znajdują się system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z 8” kolorowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto i Apple Car Play, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystent podążania na pasie ruchu (LFA), lusterka składane elektrycznie, a także reflektory LED.

Ponadto w wersji wyposażenia Premium występuje automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujnik deszczu, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, felgi aluminiowe 17” oraz system Bluetooth z funkcją wybierania głosowego.

Pakiet Drive umożliwia dokupienie elektrycznie sterowanych foteli przednich, regulacji wysokości fotela pasażera oraz systemu monitorowania tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA) za kwotę 3 500 złotych.

Hyundai Santa Fe Executive

Hyundai Santa Fe Executive stanowi wstęp do świata klasy Premium i został przygotowany dla osób oczekujących luksusu i nowoczesnych technologii w dobrej cenie. Kierowca i pasażerowie we wnętrzu poczują się komfortowo, a zarazem prestiżowo oraz zrobią wrażenie na innych użytkownikach dróg.

Wersja Executive jest dostępna od 193 900 złotych w niskoemisyjnej odmianie Hybrid, która także może pochwalić się bogatszym wyposażeniem w porównaniu do poprzedniego modelu.
W odróżnieniu od poprzednika w wersji Executive występuje aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), system kamer 360° (BVM), system monitorowanie tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), tapicerka skórzana, deska rozdzielcza wykończona skórą, oświetlenie nastrojowe, cyfrowe zegary z 12” wyświetlaczem, podgrzewane tylne fotele, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, a także żaluzje w tylnych drzwiach.

Dodatkowo w wersji Executive pojawia się asystent kontroli zjazdu (DBC), elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, możliwość wyboru trybu jazdy, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem, reflektory projekcyjne Bi-LED, tylne światła typu LED, asystent świateł drogowych (HBA), oświetlenie powitalne, przyciemniane szyby tylne, chromowane klamki zewnętrzne i osłona chłodnicy, a także elektrycznie regulowany fotel kierowcy.

Pakiet Navi, w którego skład wchodzi system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, fabryczna nawigacja, łączność Bluelink, system Premium Audio Krell z centralnym głośnikiem i wzmacniaczem został wyceniony na 7 000 złotych.

Pakiet Tech, który oferuje inteligentną klapę bagażnika, wyświetlacz Head-Up (wskazania na szybie), fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach i elektrycznie wysuwanym podparciem ud oraz wentylowane fotele przednie, dostępny jest w cenie 10 000 złotych.

Hyundai Santa Fe Platinum

Hyundai Santa Fe Platinum to propozycja dla osób poszukujących samochodu z segmentu D-SUV z topowym wyposażeniem, które zostanie docenione szczególnie podczas długich podróży.
Topowa wersja Platinum z napędem hybrydowym została wyceniona na 213 900 zł. Natomiast odmiana z silnikiem wysokoprężnym, która występuje tylko z poziomem wyposażenia Platinum kosztuje 235 900 zł, czyli o 9 700 złotych mniej niż poprzednik z silnikiem 2.2 CRDI. Uwzględniając fakt, że nowy model dysponuje wyposażeniem, które w poprzedniku wymagało dokupienia wycenionego na 15 000 złotych pakietu Inspiration, nowy model w tej wersji jest tańszy aż o prawie 25 000 złotych, a przy tym posiada bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Wyposażenie Platinum składa się z elementów wersji Executive oraz pakietów Navi oraz Tech, a także system monitorowania poziomu koncentracji uwagi kierowcy (DAW), systemu bezpiecznego wysiadania (SEA), systemu ostrzegani o znakach ograniczenia prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), gniazdka elektrycznego 220V, samopoziomującego zawieszenia tylnej osi oraz 19-calowych felg aluminiowych dla wersji hybrydowej lub 20-calowych dla wersji 2.2 CRDI.

Wersje Platinum oraz Executive są dostępne również z elektrycznie sterowanym oknem dachowym, które oferowane jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych.

Od 2021 roku nowy Santa Fe będzie dostępny z opcjonalny pakietem Luxury nadającym bardziej wyrafinowanego stylu. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni. W ofercie pojawią się także asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA) i zdalny asystent parkowania (RSPA), a także wyjątkowo oszczędna i jednocześnie dynamiczna odmiana hybrydowa Plug-in.

Wraz pojawieniem się nowego Santa Fe w polskich salonach, gama modeli SUV stała się w pełni zelektryfikowana. Wszystkie SUV-y Hyundai, czyli Santa Fe, Tucson i Kona są dostępne w wersji hybrydowej. Ponadto Hyundai oferuje polskim Klientom samochody z napędem hybrydowym 48V, hybrydowym Plug-in oraz elektrycznym, zapewniając najszerszy wybór napędów zelektryfikowanych.

Nowy Hyundai Santa Fe tak jak wszystkie modele marki objęty jest bezkonkurencyjnymi warunkami gwarancji. Okres ochrony gwarancyjnej oraz bezpłatnej usługi assistance wynosi 5 lat bez limitu kilometrów.

Zdjęcia: Hyundai