MotoNews.pl

Nowy Peugeot e-Partner

28 stycznia 2021

Peugeot-e-Partner

Marka Peugeot jest jednym z pierwszych producentów oferujących pełną gamę elektrycznych samochodów użytkowych w Europie i kontynuuje ofensywę w tym segmencie. Peugeot z dumą prezentuje nowego Peugeot e-Partnera, który uzupełnienia ofertę nowych Peugeot e-Experta (International Van of the Year 2021) i Peugeot e-Boxera.

Kolejne generacje Peugeot Partnera odniosły duży sukces na rynku. Model zdobył liczne nagrody, w tym tytuł International Van of the Year 2019. Od momentu debiutu rynkowego w 1996 roku, został wyprodukowany w liczbie 2 milionów sztuk i trafił na rynki ponad 100 krajów.

Peugeot e-Partner

Najnowsza generacja Peugeot Partnera jest liderem na rynku europejskim, w segmencie małych samochodów dostawczych, od debiutu w 2018 roku. Teraz jest dostępna z napędem w 100% elektrycznym. Nowy Peugeot e-Partner jest doskonałym przykładem strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego. Oferuje:

  • zasięg do 275 km zgodnie z protokołem WLTP (w trakcie homologacji),
  • 2 długości nadwozia (Standard i Long),
  • 2 rodzaje nadwozia: furgon (do 3 miejsc) i furgon brygadowy (do 5 miejsc),
  • możliwość holowania przyczepy do 750 kg,
  • ładowność użytkową o masie do 800 kg,
  • pojemność ładunkową do 4,4 m3, dokładnie taką samą jak w przypadku wersji spalinowych.

Nowy Peugeot e-Partner, komfortowy w każdej sytuacji, idealny do każdej pracy, z dużą przestrzenią ładunkową, miejscem pracy z ułatwieniami na co dzień, oferuje wyrazisty styl i zaawansowane technologie, takie jak Peugeot i-Cockpit® (koncepcja stanowiska kierowcy obejmująca: cyfrowe zegary na linii wzroku kierowcy, ekran dotykowy oraz kompaktową kierownicę). Nowy Peugeot e-Partner umożliwia również wjazd do centrów miast bez jakichkolwiek ograniczeń.

Peugeot E Partner 4

Zachowuje wszystkie cechy oryginalnego Peugeot Partner – bez kompromisów i z zerową emisją. Teraz to możliwe.

W 100% elektryczna technologia i wydajność Next Gen small e-Van:

Nowy Peugeot e-Partner, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.

Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobna do tej zamontowanej w modelu Peugeot e-EXPERT. Podobnie jak w przypadku tego modelu, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów użytkowych w zakresie ładowności.

Osiągi w trybie POWER są następujące (dane w trakcie homologacji):

  • prędkość maksymalna: 130 km/h,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,2 s,
  • przyspieszenie od 80 do 120 km/h: 8,9 s.

Obie wersje (Standard i Long) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy (18 ogniw) o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 275 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) w zależności od wersji i stylu jazdy. System regulacji termicznej, połączony z układem chłodzenia kabiny, pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg.

Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW, a w opcji – prądu trzyfazowego o mocy 11 kW.

Znajdujące się na lewym tylnym błotniku gniazdo ładowania umożliwia ładowanie na kilka sposobów: ze standardowego gniazdka, ze wzmocnionego gniazda lub z terminalu typu Wall Box, a nawet ze stacji szybkiego ładowania. Tryby ładowania akumulatora 50 kWh są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu.

Peugeot E Partner 8

Możliwe jest ładowanie na wiele sposobów: w domu, w miejscu pracy lub ze stacji publicznych:

  • z gniazdka standardowego (8 A): pełne naładowanie akumulatora w ciągu 31 h,
  • ze wzmocnionego gniazda (16 A): pełne naładowanie akumulatora w 15 h,
  • ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7,5 h prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
  • ze stacji Wall Box o mocy 11 kW: pełne naładowanie w 5 h za pomocą trójfazowej ładowarki pokładowej (11 kW),
  • ze stacji szybkiego ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie do 80% pojemności w ciągu 30 minut.

Nowy Peugeot e-Partner zapewnia pasażerom najwyższy poziom komfortu termicznego dzięki:

  • zastosowaniu elementu grzejnego dużej mocy (5 kW),
  • podgrzewanym siedzeniom (w zależności od wersji),
  • funkcji wstępnego chłodzenia lub nagrzewania samochodu, programowanej za pomocą ekranu dotykowego (w zależności od wersji) lub zdalnie poprzez aplikację MyPeugeot® na smartfona (w zależności od wersji). Oprócz komfortu, po podłączeniu samochodu do gniazda ładowania, funkcja ta pozwala zoptymalizować zasięg samochodu poprzez szybsze uzyskanie optymalnej temperatury pracy akumulatora.

Peugeot E Partner 9

Stała e-wolucja miejsca kierowcy:

Z punktu widzenia kierowcy, konsola środkowa została tak zaprojektowana, aby pomieścić:

  • nowy przełącznik sterujący skrzynią biegów typu „e-toggle” – ergonomiczny i idealnie zintegrowany, zapewnia odstęp do funkcji Park/Reverse/Neutral/Drive oraz Brake,
  • przełącznik wyboru trybu jazdy (3 tryby),
  • schowek z ładowarką indukcyjną dla smartfona.

Nowy Peugeot e-Partner oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:

  • Eco (60 kW, 190 Nm) – by zwiększyć zasięg i zapewnić płynną jazdę,
  • Normal (80 kW, 210 Nm) – optymalny tryb w codziennej eksploatacji,
  • Power (100 kW, 260 Nm) – zapewnia optymalne osiągi przy przewozie ciężkich ładunków.

Dostępne są również dwa tryby hamowania, sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora:

  • umiarkowany, zapewniający doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
  • wzmocniony – dostępny po wybraniu trybu B („Brake”) za pomocą sterownika skrzyni biegów, zapewnia mocniejsze hamowanie silnikiem przy puszczeniu pedału gazu, co zwiększa zasięg samochodu.

Peugeot E Partner 10

Wszystkie wersje nowego Peugeot e-Partnera są wyposażone w elektryczny hamulec postojowy. Zautomatyzowana obsługa hamulca nie tylko zwiększa ilość miejsca na podłodze, ale także zapewnia komfort i spokój podczas codziennej jazdy. Peugeot i-Cockpit® ewoluuje technologicznie dzięki dwóm nowym panelom zegarów i wskaźników, które zapewniają kierowcy wszystkie informacje niezbędne do sprawnej obsługi w 100% elektrycznego samochodu.

W opcji dostępny jest 100% cyfrowy panel zegarów i wskaźników. To nowość w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych. Jest on wyposażony we wbudowany 10” cyfrowy ekran o wysokiej rozdzielczości. Informacje są wyświetlane na nowym interfejsie zgodnym z nową identyfikacją wizualną marki. Można zmieniać ich ustawienia i personalizować.

Kilka dostępnych trybów wyświetlania, które można zmienić za pomocą pokrętła w kierownicy, umożliwia kierowcy dobranie odpowiadających mu ustawień. Może to być na przykład wyświetlanie informacji o nawigacji, zarządzania trakcją elektryczną lub danych z systemów wspomagania prowadzenia.

Nowy Peugeot e-Partner pojawi się w sprzedaży w Europie w drugiej połowie 2021 roku i będzie produkowany w Vigo w Hiszpanii.

Zdjęcia: Peugeot