MotoNews.pl

Mazda na SEMA Show 2010

03 listopada 2010

mazda sema 2010 2

Na SEMA Show 2010 Mazda prezentuje różne warianty modeli Mazda2, Mazda MX-5 i Mazda3 i Mazda RX-8.

Mazda2 Evil Track
Mazda2 Evil Track to pojazd w pełni przygotowany do udziału w wyścigach, wyposażony zgodnie z wytycznymi SCCA i NASA. Jego powstanie zainspirował koncept Mazda2 Evil, który w zeszłym roku zadebiutował na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles. Mazda2 Evil Track została wyposażona w zestaw poprawiający aerodynamikę nadwozia, włączając w to fartuchy boczne, wloty powietrza pod zderzakiem i karbonowy spojler dachowy w tyle. Modyfikacje objęły zastosowanie zawieszenia H&R, klatki bezpieczeństwa AWR, foteli, kierownicy, uprzęży i systemu antypożarowego marki Sparco Circuit, układu wydechowego Magnaflow i opon Hoosier w rozmiarze 225/45/15.

Mazda2 Street
Mazda2 Street to uliczna, miejska i sportowa wersja standardowego modelu. Wizualnie jej wygląd wzmocniono lekkimi obręczami o mniejszej średnicy 949 6UL 15×9 i szerokoprofilowymi oponami Toyo Proxes RA-1 R-compound. Nadwozie polakierowano na metaliczny odcień szarości z matowym akcentami graficznymi.

MX-5 Super20
MX-5 Super20 to bardziej mroczny i agresywny wariant standardowego modelu. Zastosowane modyfikacje to m.in. turbodoładowany silnik Coshworth, koła o mniejszej średnicy, szersze opony i poszerzone błotniki. Hardtop zastąpił miękki, składany dach, a wnętrze ogołocono ze „zbędnych” dodatków i wyposażono w pałąk antykapotażowy. Fotele ozdobiono zamszowymi wstawkami, dzięki którym kierowca nie zsuwa się tak łatwo z siedzenia i specjalnymi szwami w kolorze pomarańczowym, które ładnie kontrastują z szaro-czarnym nadwoziem.

MX-5 Super20 kryje w swoim wnętrzu m.in. jednostkę kontrolną silnika przeprogramowaną przez DPTune, układ wydechowy ze stali nierdzewnej Racing Beat, sprzęgło ACT i zmodyfikowane nadwozie oraz układ hamulcowy. Pojazd porusza się na oponach Toyo Proxes RA-1 R-compound o wymiarach 245/45-R16.

MAZDA3 Redline Time Attack
Ta Mazda3 wyróżnia się szczodrym wykorzystaniem karbonowo-kompozytowych paneli nadwoziowych, ma także wielkie „skrzydła”, opony „slicki” Yokohama Advan Racing w rozmiarze 280/650/18 i 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy ponad 500 KM .

MAZDA3 Turbo Sedan
Samochód polakierowano tak, by przypominał wyścigową Mazdę3 Time Attack, jednak kolor nadwozia jest nieco bardziej przytłumiony, z grafiką w delikatnym odcieniu szarości. Schemat ten to nowoczesne ujęcie słynnej grafiki użytej na nadwoziu Mazdy 787B, która wygrała Le Mans w 1991 roku. Ciekawy wygląd uzupełniają przyciemnione szyby, ciemnoczerwone klosze tylnych świateł i opony Bridgestone Potenza RE050A o wymiarach 225/40-19 pochodzące z modelu RX-8 R3. Sedan otrzymał również specjalny zestaw turbo, dzięki któremu 2,5 litrowy silnik MZR dysponuje mocą ponad 250 KM. By zapanować nad większą liczbą koni mechanicznych, zmodyfikowano także układ hamulcowy oraz układ zawieszenia.

Grand-Am GT Mazda RX-8
Konstrukcja Grand Am GT Mazda RX-8 bazuje na ramie rurowej stworzonej wspólnie przez SpeedSource i Riley Technologies. Pojazd napędza silnik Mazdy 20B Renesis.

MX-5 Cup Car
MX-5 Cup waży mniej niż 1180 kg, a pod jego maską pracuje jednostka napędowa o mocy 195 KM. MX-5 Cup Car został odpowiednio zmodyfikowany, by sprostać wymaganiom serii wyścigów MX-5 Cup, zapoczątkowanej w 2006 roku i cieszącej się dość dużą popularnością. Zastosowano w nim układ dolotowy MazdaSpeed, nieznacznie przerobiono zawieszenie, zamontowano nowe hamulce i opony BFGoodrich g-Force R1 w rozmiarze 225/45/17.

Zdjęcia: Mazda, opracowanie: BM