MotoNews.pl

Hamman zamienia BMW X5 M w sportowe Flash Evo M

16 listopada 2010

Kategoria | Hamann
Marka, model | ,
HAMANN Flash Evo M 6

Hamman Flash Evo M oferuje miłośnikom tuningu wszystko, czego dusza zapragnie: “bodykit”, nowe felgi, więcej mocy i indywidualne wykończenie wnętrza. Standardowe BMW X5 M Hamman wyposażył w zestaw nadwoziowy. Przyciągający uwagę spojler z przodu uzupełniono od dwa lub cztery zintegrowane światła do jazdy dziennej działające w technologii LED i duże wloty powietrza. Maska silnika z włókna węglowego pasuje tu idealnie i także posiada dodatkowe wloty i wyloty powietrza, by zapewnić optymalne chłodzenie jednostce napędowej. Nowe progi łączą masywne, poszerzone błotniki. Dwie końcówki rur wydechowych sportowego układu wydechowego zintegrowano z dyfuzorem zainstalowanym w tylnym spojlerze. Spojler dachowy wykonany z włókna węglowego dba o odpowiednią siłę docisku. Lusterka boczne także mają obudowy z włókna węglowego.

Na życzenie klient może wybrać jeden z zestawów 22- lub 23-calowych felg z lekkich stopów, podkreślających sportowy charakter Flash Evo M. Szczególnie nadają się do tego celu felgi “Anodized” z czarnymi, anodyzowanymi ramionami. Specjalna technika produkcyjna sprawia, że są bardzo lekkie, a jednocześnie odporne.

Zawieszenie BMW X5 M obniżono o 30 mm. Hamman oferuje również dwie opcje zwiększenia mocy silnika: w pierwszej usuwana jest blokada prędkości (seryjnie to 250 km/h), a moc zostaje zwiększona z 555 KM do 610 KM natomiast maksymalny moment obrotowy z 680 Nm do 780 NM. W drugiej optymalizacja jednostki kontrolnej silnika sprawia, że w zakresie 1500-5650 obr./min. maksymalny moment obrotowy zwiększa się do 950 Nm, moc wzrasta do 670 KM, a pojazd może osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h. W drugim wariancie BMW X5 M zyskuje także sportowy tłumik i katalizator.

Z tą zwiększoną mocą bez trudu radzi sobie sportowy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 405 mm z przodu i 340 mm z tyłu

We wnętrzu Hamman zamontował nową, sportową kierownicę z poduszką powietrzną i prędkościomierz, którego podziałka kończy się teraz na 320 km/h. Na życzenie klienta tuner obije fotele dwukolorową tapicerką wykonaną ze skóry i alcantary z dekoracyjnymi szwami i porozmieszcza w kabinie aplikacje z włókna węglowego, a w progu zamontuje ozdobną stalową płytkę z podświetlanym logo Hammana. Kierowca będzie zaś opierać swoje stopy na pedałach wykonanych ze srebrnego lub anodyzowanego aluminium.