BMW na 77. Salonie Samochodowym w Genewie

BMW na 77. Salonie Samochodowym w Genewie05.03.2007
Światowe premiery i wizja rozwoju to kluczowe elementy prezentacji BMW w Genewie. Oprócz nowego BMW serii 1 koncern zamierza po raz pierwszy zaprezentować publicznie nowe BMW serii 5 i nowe BMW M5 Touring ...

Światowe premiery i wizja rozwoju to kluczowe elementy prezentacji BMW na 77. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Oprócz nowego BMW serii 1 koncern zamierza po raz pierwszy zaprezentować publicznie nowe BMW serii 5 i nowe BMW M5 Touring. BMW pokaże również trzy inne modele, które zaledwie kilka tygodni temu święciły swój światowy debiut. Dzięki BMW serii 3 Cabrio można wręcz poczuć powiew nadchodzącej wiosny. Nowa edycja BMW X5 (SAV) przedstawia unikalną kombinację dynamiki jazdy, funkcjonalności i luksusu. Natomiast BMW serii 7 Hydrogen, pierwsza napędzana wodorem limuzyna, nakreśla prekursorską perspektywę mobilności bez zanieczyszczania środowiska i uzależnienia od paliw kopalnych.

BMW na 77. Salonie Samochodowym w Genewie 1 Liczne premiery podczas prezentacji w Genewie będą dla BMW doskonałym początkiem bogatego w wydarzenia roku modelowego. W najbliższych miesiącach BMW zamierza wprowadzić nowe standardy dotyczące dynamiki i sportowej jazdy dla różnych segmentów pojazdów. Te wysokie standardy podkreśli prezentacja spektakularnego konceptu studyjnego, doskonałego pod względem osiągów i fascynującej estetyki.

Ponadto w dniach 8-18 marca br. odwiedzający genewski Salon będą mogli zapoznać się z nowatorskimi osiągnięciami z dziedziny napędu, w ramach którego BMW konsekwentnie rozwija zasadę wydajnej dynamiki. Spośród wprowadzanych silników wymienić można m.in. wyjątkowo oszczędne, choć dynamiczne czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne w BMW serii 1. W silnikach sześcio- i czterocylindrowych zastosowano po raz pierwszy koncepcję bezpośredniego wtrysku ubogiej mieszanki w postaci układu High Precision Injection. Dzięki w pełni aluminiowej skrzyni korbowej, najnowocześniejszej turbosprężarce i technologii Common Rail najnowszej generacji nowe czterocylindrowe jednostki wysokoprężne wkraczają w nowy wymiar wydajnej dynamiki. Przy zredukowanej masie oferują jeszcze lepsze osiągi, mniejsze spalanie i niższy poziom emisji spalin. BMW wyznacza nowe standardy pod względem wydajności i mocy silnika również dla innych typów jednostek napędowych. Szczegółowa prezentacja napędów skonstruowanych dla nowych modeli będzie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym odzwierciedleniem ogromnego doświadczenia firmy w projektowaniu silników.

BMW na 77. Salonie Samochodowym w Genewie 2 Szeroka gama jednostek napędowych obejmuje wyjątkowo wydajny ośmiocylindrowy silnik dla nowego BMW serii 5, nagrodzony silnik V10 z BMW M5 Touring oraz dwunastocylindrową jednostkę z BMW serii 7 Hydrogen o podwójnym napędzie z układem bezpośredniego wtrysku benzyny oraz zasilaniem wodorem przez kolektor dolotowy.

Również w segmencie pojazdów z napędem na cztery koła BMW ma jeszcze więcej do zaoferowania. W roku modelowym 2007 inteligentny układ napędu na cztery koła xDrive będzie dostępny w aż 26 modelach czterech serii. xDrive wchodzi w skład wyposażenia podstawowego dla modeli SAV BMW X5 i BMW X3, natomiast dla limuzyny i touringa serii 5 i 3 można zamówić go w ramach wyposażenia dodatkowego. Układ będzie po raz pierwszy dostępny także dla BMW serii 3 Coupé. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie BMW zaprezentuje sposób działania układu, który nie tylko poprawia trakcję na nawierzchniach nieutwardzonych, ale dzięki szybkim czasom reakcji oraz zmiennej, płynnej dystrybucji siły napędu na koła przednie lub tylne wpływa na poprawę dynamiki jezdnej na drogach utwardzonych.

Jeszcze doskonalsze prowadzenie osiągnięto przez wprowadzenie w obecnych modelach nowatorskich systemów wspomagających. Na uwagę zasługują takie rozwiązania, jak aktywny tempomat z funkcją Stop & Go dla BMW serii 5, czy wyświetlacz Head-Up, system BMW Night Vision i kamera tylna wprowadzone do modelu BMW X5. Udoskonalone szczegóły układu jezdnego, takie jak np. układ DynamicDrive czy aktywny układ kierowniczy, pozwalają cieszyć się jeszcze większą radością z jazdy.

BMW na 77. Salonie Samochodowym w Genewie 3 Co więcej, BMW wprowadzi uczestników genewskiego Salonu w tajniki rewolucyjnych prac rozwojowych. Sukces firmy zależy przecież w głównej mierze od ciągłego transferu technologii pomiędzy różnymi dziedzinami zastosowań. I tak np. czterech inżynierów z działu badawczo-technicznego zostało oddelegowanych do współpracy z załogą jachtu BMW ORACLE Racing, gdzie mogą wykazać się swoją wiedzą na temat lekkich technologii podczas tworzenia konstrukcji z włókna węglowego odznaczających się minimalną masą przy zachowaniu maksymalnej sztywności. Kil nowoczesnego jachtu BMW ORACLE Racing został wyprodukowany w zakładzie BMW w niemieckim Eisenach. Celem załogi jest start najlżejszym jak do tej pory jachtem w Pucharze Ameryki 2007.

Osiągnięcia z dziedziny konstruowania jachtów można również wykorzystać w Formule 1. Włókna węglowe, optymalna aerodynamika i maksymalna wytrzymałość przy zachowaniu minimalnej masy to kluczowe elementy także dla pojazdów wyścigowych. Zespół BMW Sauber F1 opiera swe badania nad konstrukcją układu jezdnego na tych samych programach symulacyjnych, co załoga BMW ORACLE Racing. Stworzone przez specjalistów centrum badawczo-rozwojowego programy służą do budowania jachtów osiągających maksymalne prędkości oraz do konstrukcji nowych bolidów Formuły 1. Dzięki temu oprogramowaniu trwające wcześniej nawet rok symulacje komputerowe można obecnie przeprowadzić w ciągu jednego dnia.

Źródło: BMW