Nowe BMW iX1 eDrive20 zaprezentowane w Monachium

Nowe BMW iX1 eDrive20 zaprezentowane w Monachium05.09.2023
Drugi w pełni elektryczny wariant kompaktowego Sports Activity Vehicle wyposażony jest w nowy system BMW iDrive z funkcją "QuickSelect".

BMW konsekwentnie kontynuuje swoją ofensywę modelową w zakresie elektromobilności i prezentuje kolejny, w pełni elektryczny wariant nowego Sports Activity Vehicle (SAV) w segmencie kompaktowych samochodów premium. Nowe BMW iX1 eDrive20 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 17,2 – 1 5,4 kWh/100 km wg WLTP; emisja CO2: 0 g/km, wartości tymczasowe) oferuje wyjątkowo atrakcyjny, a zarazem ekonomiczny wstęp do świata elektromobilności klasy premium.

BMW iX1 eDrive20

Drugi w pełni elektryczny wariant kompaktowego SAV-a jest napędzany silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 150 kW (204 KM, z chwilową funkcją boost) i ma zasięg od 430 do 475 km (wartości tymczasowe zgodnie z WLTP).

Rozszerzając ofertę w segmencie kompaktowych samochodów premium, BMW Group oferuje radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin szerokiej grupie docelowej, zapewniając tym samym dodatkowy impuls do rozwoju elektromobilności. Nowe BMW iX1 eDrive20 będzie dostępne wraz z początkiem produkcji w listopadzie 2023 r. w sugerowanej cenie detalicznej 47 900 euro (z VAT). Podobnie jak BMW iX1 xDrive30 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 18,1 – 16,8 kWh/100 km; emisja CO2: 0 g/km) samochód będzie produkowany w zakładach BMW Group w Ratyzbonie.

BMW iX1 eDrive20

Wysoce wydajny napęd elektryczny, najnowocześniejsza technologia ładowania, doskonały zasięg

Nowe BMW iX1 eDrive20, podobnie jak wszystkie obecne samochody elektryczne marki, bazuje na obecnej technologii BMW eDrive piątej generacji. Wysoce zintegrowana jednostka napędowa na przedniej osi nowego modelu podstawowego dostarcza natychmiastowy moment obrotowy 247 Nm i maksymalną moc 150 kW (204 KM). Kompaktowy SAV przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,6 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 170 km/h.

Akumulator wysokonapięciowy umieszczony jest w podłodze i ma użyteczną pojemność energetyczną 64,7 kWh. Wysoka gęstość energii oraz wysoka wydajność silnika elektrycznego zapewniają niskie zużycie energii i doskonały zasięg w porównaniu z konkurencją. Jednostka Combined Charging Unit nowego BMW iX1 eDrive20 umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym standardowo o mocy do 11 kW.

BMW iX1 eDrive20

Dzięki temu akumulator można naładować od 0 do 100% pojemności w 6,5 h. Opcjonalnie możliwe jest ładowanie trójfazowym prądem przemiennym o mocy do 22 kW, co skraca czas ładowania do 3:45 h. Ładowanie prądem stałym możliwe jest z mocą nawet 130 kW. Pozwala to zwiększyć poziom naładowania akumulatora z 10 do 80% w ciągu 29 minut na stacji szybkiego ładowania.

Krótki czas ładowania to między innymi zasługa bardzo wydajnego oprogramowania do ładowania, które umożliwia odpowiednie sterowanie mocą ładowania. Ponadto przewidująca regulacja temperatury zapewnia optymalne przygotowanie temperatury akumulatora wysokonapięciowego przed postojem na stacji szybkiego ładowania.

BMW iX1 eDrive20

Przy aktywnym prowadzeniu do celu w nawigacji akumulator jest automatycznie doprowadzany do odpowiedniej temperatury jeszcze przed planowanym postojem na ładowanie. Funkcję można też w dowolnym momencie aktywować i dezaktywować ręcznie.

Zaawansowana obsługa dzięki nowemu systemowi BMW iDrive z funkcją „QuickSelect”

Nowe BMW iX1 eDrive20 oferuje bogate wyposażenie standardowe, w tym system nawigacyjny BMW Maps, dwustrefową klimatyzację automatyczną, wiele nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, asystenta parkowania z kamerą cofania oraz liczne innowacyjne usługi cyfrowe. Na pokładzie standardowo znajduje się również nowy system BMW iDrive z funkcją „QuickSelect” i nowym BMW Operating System 9.

Umożliwia on szerszy zakres cyfrowej prezentacji i rozrywki, szybsze aktualizacje over‑the-air, a także lepszy dostęp do wielu usług online, takich jak aplikacje firm trzecich, rozszerzona nawigacja i usługi parkingowe oraz dodatkowe możliwości personalizacji, na przykład poprzez nowe tryby My Mode. W ten sposób BMW Operating System 9 umożliwia również bardzo indywidualny dobór dodatkowych usług cyfrowych dostępnych w ramach nowej oferty BMW Digital Premium.

BMW iX1 eDrive20

Głównym elementem systemu wskazań i obsługi jest zakrzywiony wyświetlacz BMW. Obejmuje on wyświetlacz informacyjny o przekątnej 10,25 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 10,7 cala umieszczone pod wspólną, zwróconą w stronę kierowcy, zakrzywioną szybą.

Najnowsza generacja systemu BMW iDrive ma nowy ekran startowy z funkcją „QuickSelect”, który oferuje ulepszoną strukturę menu wzorowaną na urządzeniach elektroniki użytkowej. Szybki dostęp „QuickSelect” umożliwia bezpośredni wybór funkcji bez konieczności wchodzenia do podmenu. Nowy BMW iDrive jest więc jeszcze bardziej nastawiony na intuicyjną obsługę dotykową i sterowanie za pomocą naturalnej mowy.

Źródło: BMW