Nowe BMW serii 3 - oficjalnie

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie18.07.2008
Jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu premium świata. Teraz BMW serii 3 umacnia jeszcze swoją pozycję.

Odpowiednie modyfikacje stylistyczne, udoskonalone wnętrze, nowa generacja opcjonalnej koncepcji obsługi iDrive, nowe usługi w ramach BMW ConnectedDrive, zmodernizowane silniki oraz innowacje w zakresie techniki napędu, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że zarówno nowe BMW serii 3 Limuzyna jak i nowe BMW serii 3 Touring są jeszcze bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek dotąd.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 1 Tylny napęd, równomierny rozkład masy na osie, doskonała precyzja układu kierowniczego i zaawansowane technologie układu jezdnego – dzięki nim BMW serii 3 niezaprzeczalnie wyznacza w swoim segmencie standardy dynamiki jazdy. Nigdy dotąd ta wyjątkowa radość z jazdy nie łączyła się tak harmonijnie z oszczędnością i możliwie niską emisją spalin. Dzięki BMW EfficientDynamics wszystkie spośród dziesięciu wariantów silnikowych nowego BMW serii 3 mają znacznie niższe parametry zużycia paliwa i emisji spalin niż porównywalne konkurencyjne auta segmentu premium.

Do nowości w układzie napędowym zalicza się również udoskonalony po raz kolejny elektroniczny system napędu na cztery koła BMW xDrive. Poprzez zmienny rozkład siły napędowej na oś przednią i tylną xDrive podnosi zarówno dynamikę jazdy, jak i stabilność i trakcję, a oferowany jest teraz w połączeniu z pięcioma wariantami silnikowymi. Nowe BMW 320d xDrive dostępne jest jako Limuzyna i Touring. Kolejna nowość w obu wersjach nadwozia: BMW 318d – spalający średnio tylko 4,7 l na 100 km, a tym samym najoszczędniejszy samochód tej klasy – oferowane jest teraz również z sześciobiegową skrzynią automatyczną.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 2 Równolegle z wprowadzeniem nowego BMW serii 3 Limuzyna i nowego BMW serii 3 Touring zaprezentowana będzie nowa siedmiobiegowa skrzynia Sport Automatic przeznaczona dla Coupe i Cabrio serii 3. Pozwoli ona w modelach BMW 335i Coupe i BMW 335i Cabrio na jeszcze lepsze parametry przyspieszenia i połączy wyższą w porównaniu ze standardowymi sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi dynamikę jazdy z komfortem skrzyń automatycznych. Siedmiobiegowa sportowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem zmienia biegi bez przerywania przeniesienia napędu.

Nowe akcenty w stylistyce dla sportowego i eleganckiego wyglądu.
Akcenty stylistyczne na przedzie auta, w widoku bocznym i z tyłu jeszcze bardziej podkreślają dynamiczny charakter nowego BMW serii 3 Limuzyna. Widoczne z każdej perspektywy zmiany wizualne w nowym BMW serii 3 Touring tworzą sportowy i za razem elegancki profil.

Przód auta: płynne kształty i optyczne podkreślenie szerokości auta.
Widok z przodu Limuzyny i Touringa nowej serii 3 charakteryzuje wyraźne podkreślenie szerokości auta. Typowe dla tej marki podwójne okrągłe reflektory podkreślają chromowane rury, a ich pierścienie świetlne można wykorzystać zarówno w Limuzynie jak i Touringu z opcjonalnymi reflektorami biksenonowymi jako światła dzienne. Lampy kierunkowskazów podzielone są na pasy świetlne, a w opcjonalnych reflektorach biksenonowych stosowane są diodowe światła kierunkowskazów.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 3 Widok boczny: elegancka, smukła linia.
W widoku bocznym nowego BMW serii 3 dominują mocno nakreślone powierzchnie i wyraziste linie. Wyżej i bardziej wyraźnie ukształtowana jest krawędź progów. Kolejną nowością są opatrzone dwiema charakterystycznymi liniami lusterka zewnętrzne, w których doskonałe współgrają wklęsłe i wypukłe powierzchnie. Lusterka mają też większe pole widzenia.

Tył: zwarty, sportowy, z nowymi lampami.
Również widok z tyłu nowego BMW serii 3 charakteryzuje wyraźniejsze podkreślenie mocnego, sportowego charakteru auta. W tym celu całkowicie na nowo zaprojektowano zderzak tylny, lampy i pokrywę bagażnika. Dwuczęściowe lampy tylne mają teraz typowy dla BMW kształt L. Charakter i wysoką jakość demonstrują zaró

Muskularny wygląd nowego BMW serii 3 to również zasługa większego rozstawu kół. Nowa piasta i modyfikacje innych szczegółów dały rozstaw kół tylnych większy w zależności od modelu nawet o 24 mm.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 4 Wysokiej jakości materiały i zoptymalizowana ergonomia wnętrza.
Odpowiednie modyfikacje doboru materiałów i ukształtowania powierzchni uzupełnia nowoczesne i wysokiej klasy wnętrze BMW serii 3. Nowoczesny wygląd auta widoczny jest też w połączeniu wypukłych i wklęsłych powierzchni, w sportowej elegancji i „technicznej” estetyce wnętrza.

Premiera nowej generacji koncepcji obsługi BMW iDrive.
Do włączania i obsługi wszystkich standardowych i opcjonalnych funkcji rozrywkowych, informacyjnych, nawigacyjnych i telekomunikacyjnych oferowany jest w nowym BMW serii 3 na życzenie system obsługi BMW iDrive. W połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional stosowana jest nowa generacja układu iDrive. Nowy iDrive umożliwia też obsługę poprzez sterowanie głosem. Wraz z nową generacją iDrive BMW umacnia przewagę nad porównywanymi systemami innych producentów w zakresie jakości wizualizacji i intuicyjnej obsługi. Cztery przyciski bezpośredniego wyboru w pobliżu kontrolera umożliwiają bardzo szybkie przejście do funkcji CD, radia, telefonu i nawigacji. Do przycisków dodatkowych zaliczają się też trzy przyciski poleceń.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 5 Monitor pokładowy o wysokiej rozdzielczości i zmiennym układzie graficznym.
Nowy iDrive w BMW serii 3 wyposażony jest w 8,8-calowy monitor pokładowy, którego wymiary przewyższają wszelkie formaty ekranów stosowanych dotychczas w samochodach. Wysoka rozdzielczość pozwala na znacznie lepsze możliwości wizualizacji szczegółowych grafik. Również struktura menu obsługi ułatwia odnajdywanie szukanych funkcji. W menu głównym wyszczególnione są wszystkie zakresy funkcji sterowanych za pomocą iDrive.

Twardym dysk na pliki audio i system nawigacyjny.
W skład wyposażenia systemu nawigacyjnego Professional wchodzi pamięć twardodyskowa zintegrowana z pojazdem. Pamięć o pojemności 80 GB umożliwia niezwykle szybki dostęp do cyfrowych map systemu nawigacyjnego; można jej też używać do zapisywania plików muzycznych. System ma możliwość przenoszenia na twardy dysk plików muzycznych z płyt CD, odtwarzaczy MP3 lub USB.

Premiera światowa nieograniczonego dostępu do Internetu w pojeździe.
Wraz z BMW ConnectedDrive BMW jako pierwszy producent samochodów na świecie daje nieograniczony dostęp do Internetu w pojeździe podczas postoju. Dostęp do Internetu w nowym BMW serii 3 oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe w atrakcyjnych cenach ryczałtowych.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 6Transmisja danych oparta jest na technologii EDGE Technik (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), która w przeciwieństwie do UMTS ma znacznie większe pokrycie i jest trzy do czterech razy szybsza niż standard GPRS. Podstawowym narzędziem do korzystania z Internetu w pojeździe jest unowocześniony układ iDrive. Przesuwanie kontrolera w różnych kierunkach pozwala na poruszanie kursorem po stronach internetowych wyświetlanych na monitorze pokładowym.

BMW ConnectedDrive w wersji rozszerzonej.
BMW ConnectedDrive to dynamiczna koncepcja i oferuje obecnie w zależności od kraju następujące produkty: BMW Assist, BMW Online, BMW TeleServices oraz BMW Tracking. BMW ConnectedDrive wykorzystywane jest też do ciągłego rozwoju usług o coraz wyższej mobilności i komforcie informacji. Rozszerzona funkcja wzywania pomocy z automatyczną lokalizacją pojazdu oraz funkcje zdalne stanowią już dziś dostępne oraz istotne dla bezpieczeństwa usługi, które umacniają przewagę BMW ConnectedDrive nad konkurencją.

Nowe BMW serii 3: siła napędowa sukcesu BMW EfficientDynamics.
Zoptymalizowana po raz kolejny oferta silników umacnia rolę BMW serii 3 jako lidera w zakresie dynamiki jazdy, jakości premium i ekonomiczności. Wszystkie warianty silnikowe, zarówno w Limuzynie jak i Touringu, mają niższe zużycie paliwa i emisję spalin niż konkurencyjne modele o porównywalnej mocy.

W nowym BMW serii 3 zastosowano – zawsze w zestawieniu odpowiednim dla danego modelu – najnowsze rozwiązania zwiększające wydajność auta. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne oferowane w nowym BMW serii 3 prezentują najnowszy standard techniczny. Ponadto w osprzęcie silnika zastosowano niezwykle szerokie spektrum rozwiązań przynoszących dalsze obniżenie parametrów zużycia paliwa i emisji spalin.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 7Są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, opony o niższych oporach toczenia i aktywne sterowanie klapami wlotu powietrza. Dzięki szerokiemu zastosowaniu tych technologii w najpopularniejszej pod względem sprzedaży serii BMW, strategia BMW EfficientDynamics uzyskuje szczególnie dużą skuteczność globalną.

Nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny w BMW 330d.
Zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics każde nowe BMW oferuje w porównaniu do poprzedniego modelu większą dynamikę jazdy przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji spalin. Paradnym przykładem tego może być BMW 330d. Jego aluminiowy silnik o pojemności 3,0 l wyposażony jest we wtrysk Common Rail trzeciej generacji, którego piezowtryskiwacze tłoczą paliwo do pod ciśnieniem do 1.800 bar, i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Maksymalną moc 180 kW / 245 KM nowy silnik Diesela osiąga przy 4.000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 520 Nm już przy 1.750 do 3.000 obr/min. Nowe BMW 330d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego BMW 330d w cyklu pomiarowym UE to 5,7 l na 100 km, a emisja CO2 wynosi 152 g/km.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 8 Technologia BMW BluePerformance: przygotowanie do normy emisji spalin EU 6.
Standardowo nowe BMW 330d wyposażone jest filtr cząsteczek stałych i katalizator utleniający. Dzięki innowacjom zastosowanym w nowym silniku sześciocylindrowym jego parametry są znacznie niższe od wartości granicznych normy emisji spalin EU 5. W katalizatorze utleniającym węglowodory i tlenek węgla przetwarzane są na wodę i dwutlenek węgla. Dla dalszej redukcji tlenów azotu w spalinach można zastosować oprócz katalizatora utleniającego również katalizator akumulacyjny NOX do oczyszczania spalin nowego sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego. W opcjonalnej konfiguracji z technologią BMW BluePerformance nowe BMW 330d spełnia nawet wymogi przyszłej normy EU 6. {AKAPIT{ Podobnie jak nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny BMW również silniki w modelach BMW 320d i BMW 318d spełniają w wyposażeniu standardowym wymogi normy emisji spalin EU 5. W czterocylindrowych silnikach wysokoprężnych zmodyfikowano w tym celu szereg elementów, przy czym redukcję emisji spalin osiągnięto bez negatywnego wpływu na moc, zużycie paliwa czy walory akustyczne silników.

Silniki: bogata oferta i maksymalna wydajność w segmencie.
Idealne połączenie radości z jazdy i wydajności to cecha również i innych silników oferowanych w BMW serii 3. Spontanicznie reagujące i elastyczne sześcio- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne, mocne i dynamiczne czterocylindrowe silniki benzynowe oraz słynące z wybitnej kultury pracy i dynamiki rozwoju mocy sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe tworzą paletę jednostek napędowych, która nie ma sobie równych w segmencie BMW serii 3.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 9 Pięć silników benzynowych i pięć wysokoprężnych w nowym BMW serii 3 to najbogatszy wybór jednostek napędowych w tym segmencie. Zarówno pośród silników benzynowych jak i wysokoprężnych klienci mogą wybierać spośród jednostek cztero- i sześciocylindrowych. Spektrum mocy sięga od 105 kW / 143 KM w modelach czterocylindrowych BMW 318i oraz BMW 318d po 225 kW / 306 KM w sześciocylindrowej jednostce rzędowej BMW 335i. Wszystkie silniki oferowane są zarówno w BMW serii 3 Limuzyna jak i Touring, wszystkie dysponują zależnym od modelu zestawieniem najnowszych rozwiązań BMW EfficientDynamics. Dzięki temu również wszystkie spośród dziesięciu wariantów silnikowych mają znacznie lepszy niż w konkurencyjnych pojazdach o podobnej mocy stosunek dynamiki jazdy do ekonomiczności. Niespotykane u konkurencji jest m.in. wyposażenie wszystkich silników benzynowych we wtrysk bezpośredni High Precision Injection oraz połączenie aluminiowej skrzyni korbowej, turbodoładowania i wtrysku bezpośredniego Common Rail trzeciej generacji we wszystkich silnikach wysokoprężnych. Niedoścignioną dynamiką może pochwalić się BMW 335i przyspieszające do „setki” w 5,6 s. Mistrzem w kategorii wydajności w całym segmencie jest z kolei BMW 318d o średnim zużyciu paliwa 4,7 l na 100 km w cyklu pomiarowym UE i emisji CO2 na poziomie 123 g na kilometr.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 10 Zoptymalizowany system napędu na cztery koła BMW xDrive – teraz również w BMW 320d xDrive.

W nowym BMW serii 3 rozszerzono również wybór silników, które można łączyć z inteligentnym systemem napędu na cztery koła BMW xDrive. Po raz pierwszy istnieje możliwość wyposażenia w xDrive czterocylindrowego modelu tej serii. Nowe BMW 320d xDrive łączy wybitną wydajność z nieprzeciętnymi właściwościami dynamicznymi i trakcyjnymi. Zarówno w Limuzynie jak i w Touringu nowej serii 3 trzy rodzaje silników benzynowych i dwa rodzaje silników wysokoprężnych można łączyć z inteligentnym systemem napędu na cztery koła BMW xDrive. Modele te mają nazwę BMW 3

Dzięki zmiennemu rozkładowi momentu napędowego na oś przednią i tylną sterowany elektroniczne stały napęd na cztery koła BMW xDrive daje nieporównywalny komfort, trakcję i zwinność na wszelkich rodzajach nawierzchni. Za wysoce precyzyjne sterowanie odpowiadają sterowniki układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i układu xDrive połączone w sieci Integrated Chassis Management (ICM). Dzięki temu xDrive wspiera dynamikę jazdy poprzez odpowiednio wczesne rozpoznanie wszelkich tendencji do podsterowności lub nadsterowności i skuteczne przeciwdziałanie.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 11 Nieprzeciętny układ jezdny, aktywny układ kierowniczy w opcji.
Nowe BMW serii 3 dysponuje najbardziej zaawansowanym układem jezdnym w swoim segmencie. Oś tylna to konstrukcja pięciowahaczowa przystosowana do wymogów silników o szczególnie wysokiej mocy i momencie obrotowym. Również przednia oś reprezentuje niespotykanie wysoki poziom konstrukcyjny. Oś z dwuprzegubowymi kolumnami MacPhersona, wahaczami wleczonymi i stabilizatorem wykonana jest głównie z aluminium. Do wyposażenia standardowego zalicza się ponadto elektromechaniczny układ kierowniczy z funkcją Servotronic zapewniającą wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Opcjonalnie oferowany jest też aktywny układ kierowniczy, w którym przełożenie dostosowywane jest do prędkości jazdy.

Optymalna ochrona pasażerów dzięki aktywnym zagłówkom.
Koncepcja bezpieczeństwa nowego BMW serii 3 oparta jest na solidnej strukturze karoserii, odpowiednim zastosowaniu wysokowytrzymałych gatunków stali i specjalnych elementach deformacyjnych odprowadzających i pochłaniających energię uderzenia. Optymalne zabezpieczenie pasażerów zapewnia również sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich siedzeniach. Ponadto w skład wyposażenia standardowego wchodzą mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na siedzeniach tylnych. Fotele przednie w nowym BMW serii 3 wyposażone są seryjnie w aktywne zagłówki znacznie zmniejszające ryzyko obrażeń kręgów szyjnych przy najechaniu na tył pojazdu. Układ sterowany elektroniką bezpieczeństwa pojazdu sprawia, że w przypadku uderzenia w tył przednia część zagłówka przesuwa się błyskawicznie o maksymalnie 60 milimetrów do przodu i maksymalnie 40 milimetrów w górę. Dzięki temu zmniejsza się odległości zagłówków od głowy i zwiększa ich stabilizujące i zabezpieczające działanie.

Nowe BMW serii 3 - oficjalnie 12 Bezpieczeństwo czynne zwiększa nowa generacja reflektorów adaptacyjnych oferowana jako opcja w połączeniu z reflektorami biksenonowymi, które zapewniają oświetlenie jezdni odpowiednio do przebiegu zakrętu. Kierunek skrętu reflektorów zależny jest przy tym od skrętu kierownicy, prędkości kątowej pojazdu i prędkości jazdy. Przy małych prędkościach włączane są z kolei światła zakrętowe. Funkcję tę przejmuje w zależności od kierunku skrętu jeden z dwóch reflektorów wewnętrznych. Przed każdym skrętem odpowiednie obrócenie strumienia światła powoduje doświetlenie jezdni w kierunku, w który skręca pojazd.

Najlepsze ogrzewanie i klimatyzacja w tym segmencie.
Nowe BMW serii 3 zoptymalizowano również w zakresie wyposażenia komfortowego. Udoskonalona technika ogrzewania i klimatyzacji zapewnia o każdej porze roku odpowiednie dostosowanie temperatury wnętrza. Nowe BMW serii 3 wyposażone jest w najbardziej efektywny układ grzewczy i klimatyzacyjny. W ciągu jednej minuty może on trzykrotnie całkowicie wymienić powietrze wewnątrz auta. Mimo niecodziennie dużego przepływu powietrza uzyskano doskonały komfort akustyczny dzięki optymalizacji przepływu powietrza w urządzeniu i przewodach oraz dzięki centralnemu umiejscowieniu wylotów powietrznych na desce rozdzielczej. Opcjonalnie oferowana jest też dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z indywidualnym sterowaniem temperatury dla kierowcy i pasażera.

Źródło: BMW