Bardzo udany rok dla BMW Polska

Bardzo udany rok dla BMW Polska14.01.2010
BMW Polska zakończyła siódmy rok działalności na polskim rynku dużym sukcesem sprzedaży. Po raz pierwszy została przekroczona liczba 5000 sprzedanych sztuk łącznie BMW i MINI. Auta BMW osiągnęły również największą dynamikę sprzedaży ...

...z wszystkich niemieckich producentów samochodów. Wzrost sprzedaży aut BMW wyniósł 16,6%, MINI 4,9% a motocykli ponad 13%. Sprzedaż wszystkich pojazdów koncernu w Polsce wzrosła o 15,5%.

Szef BMW Polska Andreas Biehler nie krył swojego zadowolenia z wyników sprzedaży „Wygląda na to, że polscy konsumenci coraz częściej decydują się na kupno naszych aut. Jesteśmy najszybciej rosnącą firmą segmentu Premium. Z przyjemnością mogę stwierdzić, że wszystkie wprowadzone przez nas ostatnio nowe modele, takie jak BMW X6, BMW serii 7, BMW Z4, czy BMW X1 zostały bardzo dobrze przyjęte i szybko zadomowiły się na polskim rynku, toteż patrzymy ze spokojem na rok 2010. W tym roku wprowadzamy nowe modele serii, które cieszą się nieustającą popularnością wśród Polaków, takich jak BMW serii 5 i BMW X3, odświeżone BMW X5 i BMW serii 3 Coupe i Cabrio. Jest to również rok premiery całkowicie nowego MINI Crossover z napędem na cztery koła. Jesteśmy przekonani, ze wszystkie te modele będą sukcesem na polskim rynku. Rozbudowujemy również i modernizujemy sieć dealerską. Z mapy Polski znikają powoli białe plamy tam gdzie nie jesteśmy obecni. Powinno się to przyczynić do dalszego wzrostu sprzedaży. Przewidujemy, ze przyszły rok będzie korzystny dla BMW Polska.”

Wzrost sprzedaży został m.in. osiągnięty przez duży popyt na BMW z inteligentnym napędem na cztery koła xDrive, które stanowią obecnie aż 46% sprzedawanych aut. Nic dziwnego, że są popularne biorąc pod uwagę nasze warunki klimatyczne i drogowe. Prawdziwym hitem okazało się BMW X6, którego sprzedano 807 sztuk (87 w 2009 r). Razem z BMW X5 oba te auta biją na głowę konkurencję i stanowią największy udział w sprzedaży firmy (1423 sztuk- ponad 30% wolumenu).

Niewątpliwym liderem jest przede wszystkim popularna seria 1, które zanotowała ponad 20% wzrost sprzedaży we wszystkich swoich wersjach modelowych. Był to również bardzo dobry rok dla nowego BMW serii 7, którego sprzedaż wzrosła o ponad 45% i osiągnęła poziom 160 sztuk.

Źródło: BMW