Wiodąca moc: nowe BMW M5

Wiodąca moc: nowe BMW M513.07.2011
W ekskluzywnym segmencie aut łączących cechy ultra-dynamicznej limuzyny biznesowej z torową technologią układu napędowego i podwozia pojawia się nowy lider. Nowe BMW M5 czerpie z tradycji poprzednika i po raz kolejny ...

...ustanawia granicę osiągów w czterodrzwiowym samochodzie.

Wiodąca moc: nowe BMW M5 1 Piąta generacja BMW M5 - odznaczająca się spójną stylistyką, najnowocześniejszą technologią oraz wyjątkowo dynamicznym prowadzeniem, z którego słynną wszystkie modele serii M - porusza zmysły entuzjastycznych kierowców, oferując im najwyższe osiągi w limuzynie klasy premium. Najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek trafił pod maskę seryjnie produkowanego modelu BMW M GmbH, innowacyjny aktywny mechanizm różnicowy typu M – który optymalizuje przekazywanie mocy na tylne koła – oraz specyficzna dla tego modelu technologia podwozia opracowana na bazie doświadczenia zdobytego w wyścigach, wszystko to gwarantuje nowemu BMW M5 czołową pozycję w segmencie ekskluzywnych limuzyn o wysokich osiągach.

Nowe BMW M5 to sportowy samochód o wysokich osiągach, którego wyjątkowo dynamiczny potencjał został przystosowany do wymagań toru wyścigowego, a jednocześnie auto wyznacza nowe standardy w codziennej eksploatacji dzięki ponadprzeciętnemu komfortowi jazdy oraz innowacyjnemu wyposażeniu. Nowe BMW M5 stanowi także wzór do naśladowania pod względem wydajności. Historia sukcesów pojazdu w segmencie stworzonym ponad 25 lat temu przez oryginalne BMW M5 będzie więc kontynuowana w fascynującym, nowoczesnym stylu.

Wiodąca moc: nowe BMW M5 2 Pod maską nowego BMW M5 pracuje nowoopracowany, wysokoobrotowy silnik V8 z pakietem M TwinPower Turbo (obejmującym technologię układu turbodoładowania działającego w oparciu o zasadę podwójnego doładowania Twin Scroll, wspólny kolektor wydechowy, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC), który produkuje 412 kW/560 KM w zakresie od 6 000 do 7 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 680 Nm od 1 500 do 5 750 obr./min. Błyskawiczne oddawanie mocy i utrzymywanie potężnej siły napędowej w szerokim zakresie prędkości, tak typowe dla modeli serii M, to klucz do uzyskania doskonałego przyspieszenia: od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy i od 0 do 200 km/h w 13 sekund. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 9,9 litra/100 km (emisja CO2: 232 g/km). Moc silnika jest o około 10 procent wyższa, natomiast maksymalny moment obrotowy został zwiększony o ponad 30 procent, przy czym zużycie paliwa w nowym BMW M5 spadło o ponad 30 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Najlepszy kompromis pomiędzy osiągami spod znaku M, a zużyciem paliwa to zasługa nowego, wyjątkowo wydajnego silnika V8, szeregu technologii z zakresu BMW Efficient Dynamics, takich jak funkcja Auto Start Stop, a także standardowej, siedmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni M Double Clutch Transmission Drivelogic.

Wiodąca moc: nowe BMW M5 3W celu przekształcenia imponującej mocy jednostki napędowej w inspirującą charakterystykę osiągów, w podwoziu nowego BMW M5 zastosowano najnowocześniejsze technologie – łącznie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, wspomaganiem układu kierowniczego Servotronic typu M, dynamiczną kontrolą stabilności z trybem M Dynamic Mode oraz układem hamulcowym o wysokiej wydajności – opracowane na bazie doświadczenia zdobytego w wyścigach i zestrojone pod kątem charakterystyki silnika.

Technologia ta łączy się z typowymi dla modelu elementami stylistycznymi – które bezpośrednio przyczyniają się do optymalizacji przepływu powietrza chłodzącego oraz zwiększenia wydajności aerodynamicznej – tworząc harmonijną całość typową dla modeli serii M. Precyzyjna interakcja układu napędowego, podwozia i elementów nadwozia została dopracowana pod-czas zakrojonych na szeroką skalę testów na północnej pętli toru Nürburgring, aby zapewnić bezkonkurencyjne przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, doskonałe prowadzenie oraz wydajne hamowanie.

Wiodąca moc: nowe BMW M5 4 Stylistyka wnętrza, koncepcja obsługi oraz innowacyjne wyposażenie nowego samochodu także odgrywają ważną rolę w tworzeniu ekskluzywnej atmosfery modelu M. Sportowe fotele, skórzana kierownica typu M, jak również tablica wskaźników i konsola centralna typowa dla modeli M nada-ją kokpitowi auta klasycznych, sportowych cech. Po raz pierwszy dwa przyciski M Drive należą do wyposażenia standardowego, a dzięki nim kierowca może przywołać idealną konfigurację samochodu dostosowaną do bieżącej sytuacji na drodze. Luksusowy klimat przestronnego wnętrza, znany z modelu BMW serii 5, tworzą pieczołowicie wykończone materiały najwyższej jakości oraz ekskluzywne elementy wyposażeniowe oferowane w standardzie. Oprócz tego, klienci mogą dowolnie personalizować swój samochód, ponieważ niemal wszystkie opcje dostępne dla BMW serii 5 Limuzyna oferowane są w modelu M5. Wśród nich znajdują się systemy wspomagające kierowcę oraz usługi mobilne z zakresu BMW ConnectedDrive.

Źródło: BMW, Moto Target