Wiosenne zmiany w BMW serii 1

Wiosenne zmiany w BMW serii 112.01.2012
W marcu tego roku BMW wprowadzi zmiany w ofercie dotyczącej modeli z serii 1. Przybędą nowe edycje specjalne dla BMW serii 1 Coupe i BMW 1 Series Convertible oraz nowe silniki i pakiet M Sport dla 5-drzwiowego BMW serii 1.

Edition Exclusive dla BMW serii 1 Coupe i BMW serii 1 Convertible
Edition Exclusive to specjalna, stylowa wersja BMW serii 1 Coupe i BMW serii 1 Convertible.

Wiosenne zmiany w BMW serii 1 1Wygląd nadwozia poprawiają chromowane detale (ramy szyb, końcówki rur wydechowych, kratka atrapy chłodnicy), felgi z lekkich stopów o średnicy 16, 17 lub 18 cali (w zależności od typu silnika) oraz specjalny lakier nadwozia w kolorze „mineralnej szarości”. Obudowy lusterek bocznych wykończono matowym lakierem w kolorze oksydowanego srebra.

We wnętrzu zastosowano tapicerkę skórzaną. Fotele mają odcień perłowej szarości ze szwami w kolorze szarym lub są czarne i mają kontrastowe, białe przeszycia. Na progach drzwiowych znajdują się nakładki z nazwą edycji. Całość uzupełniają aluminiowe lub drewniane elementy ozdobne i antracytowa podsufitka BMW Individual (w BMW serii 1 Coupe) oraz specjalne dywaniki. W kabinie zamontowano także nową, sportową kierownicę z chromowanymi wykończeniami.

Edition Sport dla BMW serii 1 Coupe i BMW serii 1 Convertible
Seria specjalna Edition Sport zgłębia sportowy potencjał obu modeli. Oprócz zawieszenia M Sports posiada pakiet aerodynamicznych komponentów M oraz 17- i 18-calowe felgi M.

Wiosenne zmiany w BMW serii 1 2Nadwozie polakierowano na specjalny odcień metalicznej czerni, w tym samym kolorze utrzymano obudowy lusterek bocznych i kratkę atrapy chłodnicy, oprawy świateł tylnych i chromowane końcówki rur wydechowych.

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele, obitą skórą kierownicę M, pedały gazu, hamulca i sprzęgła z aluminiowymi nakładkami oraz dźwignię zmiany biegów w osłonie ze skóry nappa. Pokrowce foteli oraz wykończenia drzwiowe wykonano z połączenia tkaniny i sztucznej skóry Sensatec w kolorze czarnym z niebieskimi szwami. Do tego dochodzą bękitne dywaniki i aluminiowe detale ozdobne.

Poszerzona oferta silnikowa dla 5-drzwiowego BMW serii 1
Pięciodrzwiowe BMW serii jeden zyska wiosną nowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy dla wariantu BMW 125i i dwa turbodiesle w BMW 125d i BMW 116d EfficientDynamics Edition.

BMW 125i będzie dostępne z nową, 2-litrową, 4-cylindrową jednostką napędową pracująca w technologii BMW TwinPower Turbo.

Wiosenne zmiany w BMW serii 1 3Silnik dostarcza mocy 218 KM (160 kW) przy 5000 obr./min. i makysmalnego momentu obrotowego 310 Nm w zakresie 1350-4800 obr./min. BMW 125i wyposażone w tę jednostkę i 6-biegową przekładnię manualną rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 6,4 sekundy (6,5 sekundy w przypadku zastosowania 8- biegowego automatu). Pojazd rozwija prędkośc maksymalną 245 km/h (243 km/h). Średnie zużycie paliwa to 6.6 l na 100 km (6,4 l/100 km), a poziom emisji CO2 to 154 g/km (149 g/km).

Nowe BMW 125d będzie oddawać do dyspozycji kierowcy 218 KM/160 kW mocy przy 4400 obr./min. (o 10 kW więcej w porównaniu z poprzednikiem: BMW 123d) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm (+50 Nm) dostępny w zakresie 1500-2500 obr./min. Zarówno wyposażony w 6-biegową przekładnię ręczną, jak i 8-biegowy automat kompaktowy, 5-drzwiowy model rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. Solidny diesel współpracujący ze skrzynią manualną konsumuje 4,9 l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym 129 g CO2 na km. W wariancie z przekładnią automatyczną jest jeszcze bardziej ekonomiczny, w tym przypadku BMW 125d konsumuje średnio 4,8 l oleju napędowego/100 km i emituje 126 g CO2 na km.

Wiosenne zmiany w BMW serii 1 4 BMW 116d EfficientDynamics Edition będzie się mogło teraz pochwalić 1,6-litrowym, 4-cylindrowym dieslem z funkcją redukcji zużycia paliwa i obniżenia emisji zanieczyszczeń. Dostarcza mocy 116 KM/85 kW przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 260 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min. Nowe BMW 116d EfficientDynamics Edition zostało wyposażone w 6-biegową przekładnię manualną. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 10,5 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 3.8 l/100 km, a emisja CO2 to 99 g/km.

BMW 120d będzie też od wiosny oferować opcję BMW BluePerformance o obniżonej emisji zanieszczyszczeń. Dzięki nowym filtrom i dodatkowym katalizatorm BMW 120d BluePerformance spełnia już wymagania normy EU6, która będzie obowiązywać od 2104 roku.

Źródło: BMW, opracowanie: BM