Oceny samochodów » BMW » Seria 3 »

Oceń swoje auto



« Poprzednia   Następna »

BMW Seria 3 Touring 2.0i e30

(2009-03-01 16:48:24 | autor: HNT)

 Identyfikacja modelu:
 Marka: BMW
Średnia ocena ogólna

ffffh

4.53
 Model: Seria 3 Touring 2.0i e30
 Rok produkcji: 1990
 Przebieg: 282000
 Właściciel: tak
 
 Szczegóły oceny modelu:

 silnik (kultura pracy, elastyczność)ocena: 5 
 komentarz:
"Silnik 19 lat ma i przebieg "licznikowy" to ok. 282000 km, 6 cylindrów 12 zaworów, czyli stary, poczciwy M20b20 współpracujący z gazem (sekwencyjny wtrysk). Kultury pracy mogliby pozazdrościć właściciele młodszych samochodów, . Moc 129KM przy 6000 obr/min"
 
 skrzynia biegówocena: 4 
 komentarz:
"pomimo lat działa bardzo precyzyjnie, choć byłaby lepsza ocena, gdyby skok dźwigni był krótszy. Przełożenia dość długie, co jest może nieco denerwujące przy wyprzedzaniu, ale w długiej trasie na 5 biegu spalanie 10l/100km występuje przy 120-140km/h. co je"
 
 układ jezdnyocena: 5 
 komentarz:
"rzadko które auto ma tak dobrze zestrojony układ jezdny z wyważeniem samochodu, potwierdzam legendarne właściwości modelu e30 pod tym względem. Poza tym auto posiada napęd tylni, co jest już raczej nie spotykane przy autach tej klasy, wielkości, masy."
 
 układ hamulcowyocena: 5 
 komentarz:
"Tarcze przy każdym z kół spełniają doskonale swą rolę, nie jest potrzebny żaden ABS. Hamulec awaryjny osony - w postaci tzw tarczobębnów."
 
 widocznośćocena: 5 
 komentarz:
"Auto było produkowane jeszcze wg. standardów lat 80/90 a więc duże powieszchnie przeszklone w każdym kierunku, nisko przebiegająca linia okien."
 
 jakość wykończeniaocena: 4 
 komentarz:
"bardzo dobra jakość wykończenia wszelkich elementów konsoli deski rozdzielczej, tapicerki boczków drzwiowych. Do życzenia pozostaje odporność podsufitki materiałowej, (ceratowa wersja z sedana dużo lepiej znosi próbę czasu"
 
 ergonomiaocena: 5 
 komentarz:
"Wszystko na swoim miejscu, doskonale widoczne, konsola środkowa nachylona jest w stronę kierowcy, radio i komputerek pokładowy można obsługiwać bez zdejmowania ręki z dźwigni zmiany biegów(!)"
 
 wentylacja i ogrzewanieocena: 4 
 komentarz:
"Jeśli chodzi o wentylację i ogrzewanie- model e30 ma bardzo skuteczne nawiewy zarówno ciepłego jak i świerzego powietrza. Brak filtra przeciwpyłkowego potrafi być dokuczliwy w zatłoczonych miastach."
 
 przestrzeń dla kierowcy i pasażerówocena: 4 
 komentarz:
"Kierowca i pasażer mają wystarczająco dużo miejsca, pasażerowie z tyłu- miejsce idealnie dla 2 osób, minus to brak zagłówków oraz wyżej umieszczone siedziska w stosunku do wersji sedan = brak miejsca nad głową dla rosłych osób"
 
 wyciszenie, akustyka wnętrzaocena: 3 
 komentarz:
"Auto dobrze wygłuszone, w środku dość gruba warstwa tapicerki skutecznie wycisza 6 cyl. silnik pozostawiając tylko miłe bzyczenie. W drzwiach są uszczelki zewnętrzne i wewnętrzne, niestety z wiekiem nie chronią już tak dobrze przed hałasem powstałym przez"
 
 ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)ocena: 5 
 komentarz:
"Apetyt na gaz/benzynę to 10-14l / 9-12l na 100km. olej- dolewka oleju 0,5l na 5000km. Mnóstwo części - zamienników, a także dostęp do niewygórowanych cenowo części w ASO, gdzie dostępne jest niemal wszystko (!) do tego modelu. Dopracowana konstrukcja i"
 
 niezawodnośćocena: 5 
 komentarz:
"Auto ma 19 lat. Prezentuje starą, dobrą, niemiecką szkołę solidnego projektowania podzespołów, z okresu, kiedy producenci starali się właśnie solidnością i bezawaryjnością konstrukcji pozyskać klienta, nie zaś zawodnymi gadżetami elektronicznymi."
 
 stosunek ceny do jakościocena: 5 
 komentarz:
"Niedoceniany przez nas model i marka. Powszechny jest stereotyp, że tak stary samochód jest z pewnością bardzo awaryjny, a że to BMW, więc części "z całą pewnością muszą być drogie". Z drugiej strony wciąż żywy w świadomości ludzi jest legendarny już "dre"
 
 Podsumowanie:
"Samochód Wg. mnie bardzo przyjazny kierowcy, wbrew pozorom tani w eksploatacji, z silnikami 6 cyl. nadal przewyższa osiągami wiele współczesnych aut. Posiada unikalny już w tej klasie tylni napęd sprawiający wiele frajdy z jazdy, klasyczna linia nadwozia powoduje, że auto niekoniecznie jest atrakcyjne dla osób, które szukają taniego auta z nowoczesną linią nadwozia. Ważne jest z pewnością to, iż karoseria jest ocynkowana, odporna na korozję. W wyposażeniu podstawowym można znaleźć el. sterowane lusterka, często szyberdach. W bogatszych wersjach można spotkać wszystkie 4 szyby elektr. otwierane, elektr. szyberdach, wspomaganie, ABS, skórzane fotele, a w wersji Touring - samopoziomujące się zawieszenie tylnie NIVO. Auto polecam dla koneserów"
« Poprzednia   Następna »

Oceny samochodów » BMW » Seria 3 »