Citroen na targach Ever 2007 w Monako

Citroen na targach Ever 2007 w Monako02.04.2007
Podczas salonu energii odnawialnych i samochodów przyjaznych dla środowiska EVER 2007, zorganizowanego w dniach od 29 marca do 1 kwietnia 2007 roku w Monako, Citroën prezentuje modele C4 Bio Tech i C3 GNV w wersji osobowej ...

Od wielu lat Citroën podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska. Samochody wykazujące emisję CO2 poniżej 140 g stanowią obecnie ponad połowę sprzedaży marki w Europie (54%), a w segmencie małych samochodów żaden z oferowanych modeli z silnikiem diesla HDi nie przekracza poziomu emisji wynoszącego 120 g CO2/km.

Citroen na targach Ever 2007 w Monako 1 Citroën proponuje samochody przyjazne dla środowiska, zapewniające jednocześnie dobre osiągi, w cenach dostępnych dla największego grona klientów. W Monako Citroën udostępnia zwiedzającym do jazd próbnych również dwa inne modele, a mianowicie C1 HDi 55 i C2 Stop & Start.

Model C4 Bio Tech, który zostanie wprowadzony do sprzedaży we Francji we wrześniu, jest samochodem z silnikiem Flexfuel, który może działać na zmiennej zawartości bioetanolu w benzynie. Zawartość bioetanolu może wynosić od 0 do 85%. W Brazylii Citroën oferuje już w sprzedaży wersje Flexfuel modeli C3 i Xsary Picasso. Stanowią one obecnie 65% wielkości sprzedaży marki na tym rynku.

Model C3 GNV wykorzystuje w większym stopniu zasilanie na gaz naturalny, co umożliwia obniżenie emisji CO2 o około 20% w stosunku do benzyny oraz całkowicie eliminuje emisję tlenku siarki i ołowiu. Klientom indywidualnym, którzy są właścicielami domów jednorodzinnych z podłączeniem do miejskiej sieci gazowej, sprężarka montowana przez Gaz de France umożliwia tankowanie samochodu u siebie bez żadnych ograniczeń. Model C1 HDi 55, który zapewnia wyjątkowo niski poziom zużycia paliwa i emisji CO2 (109 g/km) może, podobnie jak wszystkie samochody marki wyposażone w silnik diesla HDi, być zasilany mieszanką zawierającą do 30% estrów metylowych olejów roślinnych.

C2 Stop & Start należy, obok C3 Stop & Start, do gamy małych samochodów z napędem mikrohybrydowym, elektryczno-benzynowym, które umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o około 10% w cyklu miejskim oraz do 15% w warunkach dużego natężenia ruchu. Stało się to możliwe dzięki połączeniu dwóch nowoczesnych rozwiązań technologicznych: sterowanego elektronicznie alternatora zespolonego z rozrusznikiem i mechanicznej, elektronicznie sterowanej, 5-przełożeniowej skrzyni biegów MAP.

Źródło: Citroen, Informacja Moto Target