Citroen i Loeb po raz trzeci zwycięscy na Korsyce

Citroen i Loeb po raz trzeci zwycięscy na Korsyce15.10.2007
Rozczarowanie, w ekipie Citroen Sport po przegranej reprezentacji Francji z Anglią w Pucharze Świata w rugby, ustąpiło miejsca radości. Jej powodem jest wspaniałe zwycięstwo Citroena C4 WRC z załogą Sebastien Loeb / Daniel Elena ...

...w 51 Tour de Corse. Uzupełnieniem sukcesu jest trzecie miejsce zajęte przez Hiszpanów Daniego Sordo i Marca Martí.

Citroen i Loeb po raz trzeci zwycięscy na Korsyce 1 Trzeci etap rozgrywanego na Korsyce rajdu - trzynastej rundy bieżącego sezonu - składał się z dwóch przejeżdżanych po dwa razy odcinków specjalnych: Coti (OS13/15) i Agosta (OS14/16) o łącznej długości 112 km. Trasa odcinków, zróżnicowana i pełna technicznych utrudnień, obejmowała wąskie i strome podjazdy i ciasne nawroty na pierwszym z nich oraz karkołomne zjazdy na drugim. Niedzielny etap, w tym rajdzie długi i trudny, mógł jeszcze wiele zmienić.

Sébastien Loeb i Daniel Elena, jadący Citroënem C4 WRC na oponach BFGoodrich o twardej mieszance, przeznaczonych na suchą nawierzchnię, zyskali prowadzenie pod koniec pierwszego etapu. Po drugim dniu i powiększeniu przewagi do 27,5 s. mogli powiedzieć, że kontrolują przebieg zdarzeń. "Wtedy już nie należało ryzykować" – komentuje Sébastien.- "Śledziliśmy czasy rywala, dostosowując do tego nasze tempo. Jednak i tak starałem się jechać na tyle szybko, by zachować pełną koncentrację. Nie przepadam za tym, gdy jadąc muszę się dodatkowo skupiać na pilnowaniu sytuacji w tabeli, ale skoro oznacza to, że wygrywamy i prowadzi do pierwszego miejsca na mecie, to trzeba się dostosować!"

Citroen i Loeb po raz trzeci zwycięscy na Korsyce 2 Dani Sordo i Marc Martí mieli inne zadanie: wywierać jak największą presję na Marcusie Grönholmie. "Dlatego nasz wybór opon był nieco bardziej ofensywny niż Sébastiena" – relacjonuje Sordo.- "Dało to dobre rezultaty na OS 13, gdzie pierwsze międzyczasy były bardzo obiecujące. Później jednak popełniłem błąd i obróciliśmy się…" Dani zrewanżował się na następnym odcinku, zaliczając swoje drugie zwycięstwo oesowe tego weekendu.

Dalsza część etapu, w której Dani wygrał dwa końcowe odcinki rajdu, nie przyniosła zmian w klasyfikacji. Sébastien Loeb zwyciężył na Korsyce po raz trzeci z rzędu, odnosząc 35 zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata. "Jestem bardzo szczęśliwy, że znowu wygrałem w rundzie, którą tak lubię" – mówił.- "Te trzy dni z pewnością nie były łatwe; szczególnie w pierwszej fazie rajdu mieliśmy problemy. Wspólnie z ekipą techniczną udało nam się poprawić zachowanie naszego C4, korygując jego ustawienia. Od OS4 czułem już, że samochód prowadzi się doskonale, co pozwoliło nam wyjść na prowadzenie, a później powiększać przewagę i wygrać.

Citroen i Loeb po raz trzeci zwycięscy na Korsyce 3Zyskuję kolejne dwa punkty do mojego głównego konkurenta w rywalizacji o tytuł Mistrza Świata. W następnych rundach zapowiada się emocjonująca walka!"

"Żałuję, że nie udało mi się zająć drugiego miejsca"- przyznaje Dani.- "Wczoraj nie czułem dobrze samochodu i straciłem za dużo czasu, by zachować nadzieję na powtórzenie wyniku z Hiszpanii. Za to pokonywanie korsykańskich tras - dopiero po raz drugi w aucie WRC – sprawiało mi ogromną przyjemność."

"Mamy dwie załogi na podium i 13 wygranych odcinków na 15. Zespół Citroën Sport spisywał się w tegorocznych rajdach asfaltowych znakomicie" – podsumował na mecie Guy Fréquelin.- "Sébastien i Daniel świetnie rozegrali taktycznie walkę w tym rajdzie: wypróbowali zachowanie samochodu, dokonali korekt, po czym odnieśli swoje siódme zwycięstwo w sezonie, zbliżając się w tabeli do lidera. Pozostaje tylko niedosyt, że Dani i Marc nie byli w stanie zająć miejsca przed Marcusem. Być może zabrakło doświadczenia, by szybko zaadaptować się do specyfiki tego terenu."

Citroen i Loeb po raz trzeci zwycięscy na Korsyce 4 Klasyfikacja końcowa 51 Tour de Corse (klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA)
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 h 28 min 31,5 s
2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 23,7 s
3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 44,3 s
4. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 2 min 30,5 s
5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 42,1 s
6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3 min 53,8 s
7. J. Kopecky/F. Schovanek (Skoda Fabia) + 8 min 02,9 s
8. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 9 min 34,2 s
9. H. Solberg/K. Menkerud (Ford Focus) + 10 min 12,2 s
10. A. Bettega/S. Scattolin (Ford Focus) + 18 min 20,8 s

Źródło: Citroën