C2R2 Teams Challenge po Rajdzie Dolnośląskim

C2R2 Teams Challenge po Rajdzie Dolnośląskim13.10.2008
18. Rajd Dolnośląski zakończył zmagania w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Przed rozpoczęciem ostatniej rundy RSMP trzy załogi jadące cedwójkami miały szansę na zdobycie tytułu mistrza w organizowanym ...

...przez Citroen Polska cyklu C2-R2 Teams’ Challenge.

Dodatkowo kierowcy walczyli o zdobycie głównej nagrody w tym challengu, czyli Citroen C2 VTS. Zwycięzcami po pasjonującej walce okazali się Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot. Citroen C2-R2 prowadzony przez nich dotarł do mety w Dusznikach Zdroju na doskonałym dwunastym miejscu w klasyfikacji generalnej, będąc jednocześnie najszybszym samochodem napędzanym na przednią oś oraz zdecydowanie wygrywając klasę A6.

Do rywalizacji na szesnastu odcinkach specjalnych w Kotlinie Kłodzkiej przystąpiły 33 załogi, w tym cztery walczące w ramach programu sponsorskiego C2-R2 Teams’ Challenge. Kierowcy Citroenów C2-R2 bardzo efektownie zakończyli sezon zmagań w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, kolejny raz z rzędu zajmując całe podium w klasie A6. Gratulacje za zdobycie tytułów mistrza Polski w klasach R2B oraz A6 odbierał na mecie Jan Chmielewski pilotowany przez Ireneusza Pleskota. 26 – letni kierowca z Krakowa w przekroju całego sezonu jako jedyny popisał się stuprocentową skutecznością w dojeżdżaniu do mety, kończąc wszystkie tegoroczne rundy RSMP na podium w swojej klasie, dwukrotnie zajmując najwyższe stopnie podium. Drugą pozycję w klasach R2B i A6 oraz trzynastą w klasyfikacji generalnej wywalczyła na Rajdzie Dolnośląskim załoga Marcin Pasecki/Ryszard Ciupka. Dla nich sezon zakończył się czwartym miejscem w C2-R2 Teams’ Challenge oraz piątym w klasie A6. Wicemistrzami Polski w obu tych klasach zostali bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, którzy na mecie w Dusznikach ulegli tylko Janowi Chmielewskiemu i Marcinowi Paseckiemu. Największymi pechowcami dziewiątej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski byli z pewnością Radosław Typa i Daniel Siatkowski. Do trzynastego odcinka specjalnego prowadzili oni w rajdzie wyprzedzając drugiego klasyfikacji Janka Chmielewskiego o 16 sekund. Niestety dla kibiców i jego ekipy z walki o tytuły mistrza polski wyeliminowała ich wyciek płynu z układu chłodzenia.

Jan Chmielewski (1 miejsce): Najtrudniejszy dla mnie był wczorajszy dzień, bo na mokrej nawierzchni idzie mi znacznie gorzej. Mieliśmy problem z interkomem, obracaliśmy się raz i trochę wczoraj czasu uciekło. Dzisiaj jechałem o wszystko. Przed pierwszym odcinkiem ostatniej pętli usunąłem z samochodu co się tylko dało i chyba było warto. Wiedziałem po tym oesie, że nie wytrzyma tego albo ktoś, albo coś. Tempo było bardzo duże, myślę, że poza moim limitem. Citroen C2-R2 to naprawdę dobry samochód, więc w przyszłym sezonie chciałbym pozostać w C2-R2 Teams’ Challenge i powtórzyć tegoroczny sukces.

Marcin Pasecki (2 miejsce): Szkoda tego ostatniego Rajdu Orlen, którego nie ukończyliśmy. Jeżeli chodzi o Rajd Dolnośląski to dzisiaj najechaliśmy na wypadek Zbyszka Malińskiego i tam straciliśmy trochę czasu. Na szczęście kolegom nic się nie stało. Na jednym z oesów zobaczyliśmy stojącego Radka Typę – szkoda, że tak ciekawa rywalizacja o zwycięstwo nie trwała do ostatniego odcinka specjalnego. Z pewnością drugiego dnia rajdu nasza jazda była trochę lepsza. Rajdu Dolnośląskiego mieliśmy wcale nie jechać, ale udało się wystartować, więc z założenia chcieliśmy być na mecie. Jesteśmy na niej, więc jesteśmy zadowoleni.

Marcin Dobrowolski (3 miejsce): Rzutem na taśmę jesteśmy podwójnymi wicemistrzami Polski. Nie błyszczeliśmy na tym rajdzie na pewno, mieliśmy też dużo pecha. Konkurenci jechali bardzo szybko i jestem pod dużym wrażeniem ich jazdy. Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę cały sezon drugie miejsce jak najbardziej nam się należy. W przyszłym sezonie na pewno zostajemy w C2-R2 Teams’ Challenge, jeśli się uda, to wystartujemy nowym samochodem. Liczymy, że inni zawodnicy przekonają się do Citroena C2-R2, zobaczą jak to auto dojeżdża wysoko w generalce i w przyszłym roku będziemy rywalizować w dużo liczniejszym gronie.

Sezon 2008 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski dobiegł końca. Dla zawodników startujących w tym cyklu przyszła pora na odpoczynek po trudach długiego, liczącego aż dziewięć eliminacji sezonu. Walkę o kolejne tytuły mistrzowskie rozpocznie zaplanowany na luty zimowy Rajd Magurski – pierwsza runda RSMP 2009.

Źródło: Citroen