Citroen C3 Picasso w nowych testach Euro NCAP

Citroen C3 Picasso w nowych testach Euro NCAP03.03.2009
Zdobywając 4 gwiazdki w nowej, jeszcze bardziej wymagającej punktacji Euro NCAP, Citroen C3 Picasso stawia czoła poważnemu wyzwaniu i wyznacza kierunek dla jeszcze bardziej kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa.

Nowy system punktacji obejmuje bezpieczeństwo bierne i bezpieczeństwo aktywne, oceniając oddzielnie cztery różne kryteria: bezpieczeństwo dorosłych pasażerów, bezpieczeństwo dzieci, bezpieczeństwo pieszych i systemy wspomagania. Citroen C3 Picasso sprostał tym wszystkim wymogom, potwierdzając swoją wszechstronność na rzecz komfortu wszystkich podróżujących. Citroen C3 Picasso pretenduje do 5 gwiazdek w kategoriach bezpieczeństwa dorosłych, dzieci i pieszych.

Citroen C3 Picasso w nowych testach Euro NCAP 1 Wyjątkowo wzmocniona konstrukcja
Przód Citroen C3 Picasso jest wyposażony w drążki z programowanym odkształceniem, do których są zamocowane pochłaniacze energii oraz belka. Pas dolny, który biegnie pod podłogą oraz pas górny nad nadkolem umożliwiają rozkład naprężeń i tym samym pochłanianie energii zderzenia, ograniczając skutki w przypadku zderzenia czołowego. Umieszczony w pasie dolnym system pochłaniania energii chroniący pieszych zabezpiecza przed obrażeniami nóg.

W części środkowej obudowa i słupki otworów ze stali THLE (o bardzo wysokiej granicy sprężystości) zostały opracowane w celu usztywnienia kabiny i zapewnienia przestrzeni przeżycia w przypadku zderzenia.

Łuk ochronny w środkowej części samochodu odgrywa zasadnicze znaczenie w przypadku zderzenia bocznego. Składa się ze słupków międzydrzwiowych połączonych w górnej części centralną poprzeczną belką dachu i opartych u podstawy na belkach wzdłużnych. Drzwi przednie stanowią element składowy tego systemu i są wyposażone w drążki wzmacniające, które zwiększają sztywność konstrukcji.

Do 6 poduszek powietrznych
Citroen C3 Picasso jest wyposażony standardowo w przednią oraz w boczną poduszkę powietrzną kierowcy w połączeniu z wsuwaną kolumną kierownicy dla ochrony kolan i piszczeli.

Citroen C3 Picasso w nowych testach Euro NCAP 2 Pasażer z przodu jest również chroniony przednią poduszką powietrzną, z możliwością dezaktywacji w przypadku montażu fotelika dziecięcego, oraz poduszką boczną. Dla bezpieczeństwa wszystkich podróżujących Citroenem C3 Picasso może być wyposażony w dwie powietrzne poduszki kurtynowe.

Odpowiednio dostosowane systemy mocujące
Wszystkie siedzenia Citroena C3 Picasso posiadają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa z przodu mają regulację wysokości. Są wyposażone standardowo w napinacz pirotechniczny ze zwijaczem dla skuteczniejszej ochrony klatki piersiowej w przypadku zderzenia oraz w ogranicznik naprężenia. W modelach z wyższym poziomem wyposażenia drugi napinacz umieszczony w dolnej części pasa ogranicza przesunięcie bioder do przodu w razie zderzenia.

W pięciu siedzeniach może być zamontowany czujnik nie zapiętych pasów bezpieczeństwa, który ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych. Jest to bardzo skuteczna metoda kontroli bezpieczeństwa, szczególnie w odniesieniu do dzieci jadących z tyłu.

Do montażu fotelików dziecięcych Citroen C3 Picasso oferuje standardowo trzypunktowe mocowania Isofix na dwóch bocznych siedzeniach z tyłu.

Citroen C3 Picasso w nowych testach Euro NCAP 3 Komplet elektronicznych układów wspomagania
Citroen C3 Picasso zapewnia bezpieczeństwo aktywne na wysokim poziomie dzięki bardzo bezpiecznemu układowi jezdnemu i skutecznemu układowi hamowania. W sytuacjach zagrożenia zostaje uruchomiony komplet elektronicznych układów wspomagania kierowania. Oferowany standardowo ABS oraz elektroniczny system rozkładu siły hamowania (EBD) są uzupełnione wspomaganiem hamowania awaryjnego (BAS) i automatycznym włączaniem świateł awaryjnych.

Proponowany jest także układ ESP: w przypadku utraty przyczepności, system dynamicznej kontroli stabilności automatycznie koryguje tor ruchu, ograniczając poślizg kół za pomocą systemu antypoślizgowego ASR.

Źródło: Citroen, fot. Euro NCAP