Rajd Dolnośląski finałem Citroen Racing Trophy

Rajd Dolnośląski finałem Citroen Racing Trophy07.10.2009
Za nami pięć rozegranych rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Przed ostatnią odsłoną krajowego czempionatu nadal trudno wytypować komu przypadną tytuły mistrzowskie, zarówno w klasyfikacji generalnej, jak i w poszczególnych klasach.

Walka na trasach Rajdu Dolnośląskiego powinna rozgrzać kibiców do czerwoności, a spory w tym udział będzie miało aż osiem załóg w niewielkich, ale niezwykle szybkich Citroenach C2-R2 MAX, klasyfikowanych w Citroen Racing Trophy Polska.

Osiemnasta edycja dolnośląskiego klasyka będzie pod kilkoma względami wyjątkowa. W finałowej odsłonie cyklu Citroen Racing Trophy wystartuje aż osiem załóg – najwięcej w tym sezonie. Z dziewięciu zgłoszonych kierowców ze startu zrezygnować musiał Sławomir Sawicki, któremu na drodze stanęła kontuzja. Po raz drugi na krajowych oesach swoje umiejętności będą mogli pokazać goście z Francji – Laurent Viana z pilotką Isabelle Galmiche. Obecność zagranicznej załogi kolejny raz potwierdzi międzynarodowy charakter cyklu Citroen Racing Trophy. Ósemkę startujących zespołów uzupełnią Łukasz Habaj z Jackiem Spentanym, znani dotąd z występów w czeskim CRT.

Gorącą atmosferę finału zmagań w RSMP podgrzeje dodatkowo arcyciekawa sytuacja w punktacji sezonu. Szansę na końcowy sukces w CRT oraz w klasach R2B i A6 zachowało aż pięć zespołów. O mistrzowskie tytuły powalczą podczas Rajdu Dolnośląskiego: Tomasz Porębski z Tomaszem Spurkiem, bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, Ariel Piotrowski z Anną Wódkiewicz, Jan Chmielewski pilotowany przez Szymona Gospodarczyka oraz Tomasz Gryc z Krzysztofem Zubikiem na prawym fotelu. Wyjątkowo bogata frekwencja sprawia, że w CRT Polska i w klasie R2B do zdobycia będzie aż 20 punktów, a o 24 oczka można będzie wzbogacić swój dorobek w klasie A6, przy czym pewne jest, że w każdej z wymienionych klas tytuł Mistrza Polski przypadnie załodze ścigającej się Citroenem C2-R2.

Źródło: Citroen