C2 VTS: dynamika, temperament, styl

C2 VTS: dynamika, temperament, styl26.09.2004
Citroen powiększył ofertę modelu C2, wprowadzając wersję o najbardziej sportowym charakterze i oznaczeniu VTS. Uzupełnia on wersję VTR i wpisuje się w linię suk-cesów, jakie odniósł Saxo VTS ...

C2 VTS wyposażony jest w nowy silnik 1.6i 16V o mocy 125 KM, współpracujący z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów. W samochodzie tym idealnie połączono układ jezdny o doskonałych parametrach z dopracowanym i wyważonym nadwo-ziem.

Styl zewnętrznych elementów nowej wersji C2 podkreśla sportowy charakter sylwetki - między innymi polakierowane elementy dolnej części przedniego pasa oraz tylnego spoilera. Silną osobowość samochodu podkreślają ponadto specjalne obręcze z lekkiego stopu, chromowana końcówka rury wydechowej oraz logo VTS.

C2 VTS: dynamika, temperament, styl 1 We wnętrzu C2 VTS panuje sportowa atmosfera, dzięki wykończeniu siedzeń czarnym materiałem, zmianie koloru wewnętrznych uchwytów drzwi z przezro-czystego materiału na szaromineralny, pokryciu kierownicy skórą oraz nałożeniu aluminiowych nakładek na pedały. Ten sportowy kompakt przeznaczony jest dla klientów poszukujących intensywnych wrażeń z jazdy oraz doskonałego prowadzenia samochodu na łukach, co nie oznacza, że w warunkach codziennej eksploatacji nie zapewnia on dużego pozio-mu bezpieczeństwa i komfortu. Model ten wyposażony jest seryjnie w układ ESP oraz klimatyzację, reflektory przeciwmgłowe, a także lusterka wsteczne sterowane elektrycznie.

Nowy silnik 1.6i 16V rozwija moc 90 kW (125 KM DIN) przy 6.500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 3.750 obr./min. Ma charakterystykę odpowiednią do sportowego charakteru wersji VTS, zapewniającą dobre osiągi i przyjemność z jazdy.

Silnik C2 VTS, to jednostka zbudowana na bazie 1.6i 16V110 KM, po wprowadzeniu następujących zmian konstrukcyjnych pozwalających na uzyskanie nowych parametrów:
- zmiana charakterystyki podnoszenia zaworów i zamontowanie nowych wałków rozrządu,
- opracowanie specjalnego rozdzielacza układu dolotowego,
- zastosowanie nowego układu wtryskowego,
- wprowadzenie nowego układu wydechowego, między innymi na poziomie tylnego tłumika.

C2 VTS: dynamika, temperament, styl 2 Silnik C2 VTS pozostaje elastyczny przy niskich prędkościach obrotowych i wyró-żnia się szerokim zakresem pracy. Prędkość obrotowa odcięcia została zwiększona do 7.200 obr./min. Silnik ten współpracuje z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Krótkie przełożenia tej skrzyni zwiększają dynamikę pojazdu, zgodnie z charakterem modelu C2. Na przykład uzyskane czasy podczas przyspieszania od 80 do 120 km/h wynoszą 8,3 s na czwartym biegu i 11,3 s na piątym.

Zawieszenie wykonane na miarę

Zachowanie samochodu C2 na drodze jest pewne i zrównoważone. Zwiększenie dynamiki prowadzenia wersji VTS było możliwe po dokonaniu pewnych modyfikacji układu jezdnego.

Inne niż w wersji VTR tłumienie i sprężystość zawieszenia, dostosowane są do sportowego charakteru samochodu. Zawieszenie C2 VTS wyróżnia się:
- nowym stabilizatorem przechyłów, o podwyższonej sztywności (o średnicy 21 zamiast 20 w przypadku wersji VTR),
- nowymi sprężynami z przodu i z tyłu (o sztywności 45% zamiast 55% w przypadku wersji VTR z przodu i 55% zamiast 70% z tyłu).

C2 VTS: dynamika, temperament, styl 3 Wspomaganie elektryczne układu kierowniczego jest bardziej bezpośrednie: 2,6 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami zamiast 3 obrotów w przypadku pozostałych samochodów C2 (przełożenie wynosi 16,2). Ten układ kierowniczy o zmiennym wspomaganiu elektrycznym jest wysoce precyzyjny podczas jazdy na zakrętach, jednocześnie zapewnia lekkie obracanie koła kierownicy przy małych prędkościach. Siła wspomagania zmienia się progresywnie wraz ze wzrostem prędkości.

Ponadto w C2 VTS zastosowano nowe szersze 6,5 calowe opony Michelin Exalto 2 o rozmiarze 195/45R16.

Silne wrażenia z poczuciem bezpieczeństwa

C2 VTS zapewnia wyjątkowo przyjemną, dynamiczną, a zarazem bezpieczną jazdę za sprawą aktywnych i pasywnych elementów bezpieczeństwa występujących w gamie C2. Stabilność i właściwe wyważenie nadwozia sprawiają, że kierowca od razu nabiera pewności w samochodzie C2 VTS. Wysoki stopień bezpieczeństwa aktywnego uzupełnia montowany seryjnie układ ESP, którego zadaniem jest utrzymywanie obranego przez kierowcę toru jazdy w przypadku nagłych manewrów lub pogorszenia przyczepności nawierzchni. Układ ESP można odłączyć, aby kierowca mógł samodzielnie decydować o jego wykorzystaniu.

C2 VTS: dynamika, temperament, styl 4 Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne, model C2 wyróżnił się podczas testów EuroNCAP uzyskując 4 gwiazdki i 29 punktów. Osiągnięcie tego wyniku przez C2 było możliwe dzięki zbudowaniu go na płycie podłogowej nr 1 i seryjnemu montowaniu elementów bezpieczeństwa, jak na przykład 4 poduszek powietrznych czołowych i bocznych.

Styl zewnętrzny: wyrazista sylwetka

Charakter samochodu C2 wynika z jego zdecydowanej i wyrazistej linii, podkreślonej przez rzucające się w oczy boczne szyby. Jego unikalna osobowość i dynamiczny wygląd stanowią idealną wręcz podstawę dla wersji sportowej.

C2 VTS przejął od C2 VTR zewnętrzne elementy wykończenia nadwozia, takie jak polakierowane elementy w dolnej części przedniego pasa, w dolnej części nadwozia oraz tylny spoiler, podkreślający sportową sylwetkę.

Wersja ta jest łatwo rozpoznawalna dzięki zamontowaniu 16-calowych opon, wcześniej niespotykanych w samochodach marki Citroen. Opony te są szersze niż w C2 VTR i zapewniają jeszcze lepszą przyczepność nowego modelu do drogi. Ostatnimi elementami podkreślającymi sportowy wygląd C2 VTS jest chromowana końcówka układu wydechowego oraz logo VTS.

C2 VTS: dynamika, temperament, styl 5 Powiększenie oferty samochodów C2 o wersję VTS stało się również okazją do wprowadzenia dla tej gamy samochodów czerwonego koloru o nazwie „rouge Aden", będącego oficjalnym kolorem Citroen Sport.

Styl wewnętrzny: sportowy i wyszukany

We wnętrzu C2 VTS panuje nowa harmonia kolorów, opierająca się na czerni siedzeń i szaromineralnych klamkach drzwi wykonanych z przezroczystego materiału.

Wersja ta oferowana jest również z trzema wykończeniami siedzeń dostępnymi dla wersji VTR. Wykończenia te wyróżniają się elementami bocznymi foteli w kolorze bursztynowym, niebieskim lub zielonym oraz przezroczystymi elementami drzwi.

Odmienność wnętrza VTS opiera się na elementach symbolizujących sportowy charakter tego samochodu, którymi są:
- koło kierownicy pokryte skórą,
- dźwignia zmiany biegów z aluminiową gałką,
- opaska w szaromineralnym kolorze wokół mieszka dźwigni zmiany biegów,
- nakładki aluminiowe na pedałach.

Odpowiednia pozycja za kierownicą niezależnie od fizjonomii kierowcy

C2 VTS: dynamika, temperament, styl 6 Jazdę C2 VTS bardzo ułatwia ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterujących oraz możliwość właściwego ustawienia pozycji kierowcy za kierownicą. Koło kierownicy posiadające regulację głębokości i wysokości o skoku 40 mm, regulowana wysokość fotela w zakresie 50 mm oraz szyny przednich foteli umożliwiające ich przesunięcie o 230 mm są dodatkowymi zaletami umożliwiającymi zajęcie kierowcom o różnej budowie ciała idealnej pozycji za kierownicą.

Przyjazne wnętrze wyposażone w liczne elementy zwiększające komfort

Łatwość użytkowania na co dzień zapewniona jest także przez wysoki poziom komfortu. Wnętrze jest przyjazne, a dostępna przestrzeń z przodu jest jedną z największych w tej klasie samochodów. Fotele, takie same jak w wersji C2 VTR, właściwie przytrzymują na zakrętach i są wyjątkowo wygodne.

C2 VTS: dynamika, temperament, styl 7 Z tyłu zamontowane są oddzielne fotele, które można przesuwać i ewentualnie składać w celu zmiany konfiguracji przestrzeni bagażowej, stosownie do potrzeb.

Wersja VTS, podobnie jak wszystkie samochody C2, wyposażona jest w dwuczę-ściową klapę tylną, umożliwiającą dostęp do bagażnika w każdych warunkach. C2 VTS oferuje także seryjnie takie elementy wyposażenia, jak reflektory przeciwmgłowe, lusterka wsteczne sterowane elektrycznie, a nawet klimatyzację.