Citroen DS3 Racing: kwintesencja sportowego ducha

Citroen DS3 Racing: kwintesencja sportowego ducha24.08.2010
Ku wielkiej radości kibiców sportów samochodowych, pierwsze zamówienia na Citroena DS3 Racing będzie można składać już od 1. września 2010. Citroen DS3 trafił w ręce inżynierów Citroen Racing, którzy tchnęli w niego sportowego ducha.

Gwarancją sukcesu tego modelu jest fakt, że Citroen zdobył już pięć tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii producentów i sześć w kategorii kierowca/pilot z duetem Sebastian Loeb i Daniel Elena.

Citroen DS3 Racing: kwintesencja sportowego ducha 1 Wersja Racing, stworzona na bazie najbogatszego wariantu Citroena DS3 (Sport Chic), ma zdecydowanie sportowy i ekskluzywny charakter. Citroena DS3 Racing wyróżniają atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak elementy z włókna węglowego i specyficzne wyposażenie zaczerpnięte ze świata sportów samochodowych. Zmodyfikowany przez ekipę Citroen Racing silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc 202 KM, co pozwoliło na uzyskanie wyniku 26,5 sekundy na odcinku 1000 m ze startu zatrzymanego. Zarówno zawieszenie jak i pozostałe elementy układu jezdnego były przedmiotem modyfikacji. Pierwsi nabywcy tego modelu, oferowanego za cenę od 29 990 €, będą mogli zasiąść za kierownicą jeszcze przed końcem tego roku.

Rajdowy szyk
Citroen DS3 Racing o długości 3,96 m to kwintesencja sportowego ducha. Przejmuje on kod stylistyczny Citroena DS3, ale wyróżniają go atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak dyfuzor powietrza, podwójna chromowana końcówka układu wydechowego czy zastosowanie włókna węglowego w wielu elementach nadwozia.

Dyfuzor powietrza, półsztywna listwa zderzaka przedniego, dolny pas nadwozia, poszerzone progi i nadkola z karbonu są gwarancją żywiołowego i wyrazistego temperamentu.

Citroen DS3 Racing: kwintesencja sportowego ducha 2Citroen DS3 Racing wyposażony jest w 18-calowe obręcze kół o oryginalnym designie, dostępne są w dwóch kolorach, czarnym Noir Onyx w wersji z dachem w kolorze pomarańczowym lub Blanc Banquise w wersji z szarym dachem. Motywy stylistyczne dachu dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu.

Kabina przejęta z modelu Citroen DS3 również poddana została specyficznym modyfikacjom. Wstawki w kolorze karoserii i z włókna węglowego znajdziemy również we wnętrzu: na fasadzie centralnej deski rozdzielczej, kierownicy czy daszku nad zestawem wskaźników.

Wyjątkowy charakter Citroena DS3 Racing został wyraźnie zaakcentowany przez logo Citroena Racing umieszczone na oparciach foteli przednich i tabliczce na okładzinie dachu.

Rasowy silnik
Istotnym atutem Citroena DS3 Racing są jego osiągi. Opracowany przez ekipę Citroen Racing silnik korzysta z całej specjalistycznej wiedzy technologicznej i doświadczenia marki. Modyfikacja silnika THP 150 o pojemności 1,6 litra pozwoliła zwiększyć jego moc ze 156 do 202 KM. Wyższy jest również jego maksymalny moment obrotowy, który zwiększony został z 240 Nm do 275 Nm, tj. o prawie 15 %, i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, co gwarantuje elastyczność i przyjemność użytkowania.

Citroen DS3 Racing: kwintesencja sportowego ducha 3 Zawieszenie stawiające na komfort jazdy
Kolejnym obiektem skupiającym uwagę konstruktorów było podwozie i układ jezdny. W wersji Racing, inżynierowie zmodyfikowali już istniejące rozwiązania, stawiając sobie za cel zapewnienie intensywnych wrażeń i stałego dialogu pomiędzy kierowcą i drogą. Po tych zabiegach, Citroen DS3 Racing dysponuje wszelkimi atutami, aby stać się wzorcowym modelem w swoim segmencie.

Aby zagwarantować samochodowi znakomite trzymanie się drogi, głębokiej ewolucji uległo zawieszenie: amortyzatorom nadano sportowe parametry, poszerzono o 30 mm rozstaw kół z przodu i z tyłu, a prześwit zmniejszono o 15 mm.

Jeszcze bardziej precyzyjny stał się także układ kierowniczy, który dostosowano do sportowego temperamentu samochodu. Układ hamulcowy, obejmujący z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specyficzne tarcze, sparametryzowany został według standardów rajdowych.

Źródło: Citroen