Citroen C6 uzyskał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP

Citroen C6 uzyskał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP05.12.2005
Nowy C6 wzorowo przeszedł testy zderzeniowe przeprowadzane przez EuroNCAP. Citroën C6 zajął miejsce pośród najlepszych pod względem ochrony dorosłych i dzieci oraz okazał się najlepszym samochodem w zakresie ochrony pieszych ...

Nowy C6 wzorowo przeszedł testy zderzeniowe przeprowadzane przez EuroNCAP. Citroën C6 zajął miejsce pośród najlepszych pod względem ochrony dorosłych i dzieci oraz okazał się najlepszym samochodem w zakresie ochrony pieszych:
- w zakresie bezpieczeństwa osób dorosłych, C6 znalazł się w czołówce segmentu najwyższej klasy samochodów, otrzymując 5 gwiazdek i 34 z 37 możliwych do zdobycia punktów
- w dziedzinie ochrony dzieci C6 jest wśród najlepszych z wynikiem czterogwiazdkowym ( w maksymalnej skali pięciu gwiazdek)
- w dziedzinie ochrony pieszych C6 wyróżnił się jako pierwszy samochód na świecie, który uzyskał maksymalną liczbę możliwych do zdobycia czterech gwiazdek.

Citroen C6 uzyskał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP 1 Zgodnie z przyjętym założeniem nowy model marki Citroën miał zostać wzorcem w segmencie samochodów luksusowych pod względem zapewnienia bezpieczeństwa aktywnego i biernego, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa dzieci i pieszych. W tych dwóch dziedzinach postęp technologiczny został w sposób systematyczny wdrożony tak, aby zapewnić wyjątkowo pewne właściwości jezdne (aktywne zawieszenie z regulowanym ugięciem i amortyzacją, wielowahaczowy most przedni i tylny), inteligentne elementy wyposażenia, umożliwiające skupienie uwagi kierowcy (system wyświetlania informacji na poziomie wzroku, alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL, dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe...) oraz skuteczne systemy ochrony pasażerów (dziewięć poduszek powietrznych, aktywne zagłówki...) i pieszych (aktywna maska silnika).

Przód C6 został zaprojektowany tak, aby maksymalnie ograniczyć skutki ewentualnego zderzenia z pieszym:
- w celu ochrony nóg odpowiednio zwymiarowane pochłaniacze energii zostały wbudowane w linii ciągłej górnego pasa (wzmocnienie między podłużnicami) dolnego wspornika ( wzmocnienie przedniego pasa przed kołyską silnika) za zderzakiem, w celu złagodzenia siły uderzenia i zapobieżenia wygięciu nóg.
- dla ochrony kości udowych górna część zderzaka i kraty wylotu powietrza, jak również dolna część maski silnika zostały wykonane ze sprężystych materiałów w celu zmniejszenia siły uderzenia
- w trosce o ochronę głowy pieszego maska silnika i jej wykładzina wewnętrzna zostały opracowane pod kątem maksymalnej amortyzacji siły uderzenia.

Ponadto C6 jest pierwszym samochodem w Europie oferującym aktywną maskę silnika. Urządzenie polega na podniesieniu maski na zawiasach w przypadku zderzenia z pieszym. W ten sposób zostaje zwiększona odległość pomiędzy maską i sztywnymi mechanicznymi elementami umieszczonymi pod maską, co umożliwia pochłonięcie energii odkształcania i ograniczenie skutków uderzenia głowy w maskę.

Citroen C6 uzyskał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP 2 Dzięki czujnikowi wykrywającemu zderzenie oraz specjanemu mechanizmowi pirotechnicznemu maska unosi się o 65 mm w niespełna 40 ms i utrzymuje się w uniesionej pozycji pomimo siły zderzenia. Optymalny zakres działania systemu został określony w oparciu o cyfrowe symulacje zderzenia z pieszymi o różnej budowie ciała. Dane wymiarowe zostały dobrane na podstawie wielu fizycznych testów z użyciem manekinów naśladujących pieszego oraz różnych przeszkód, z którymi może zderzyć się samochód (wózki, słupki itd...)

C6 oferuje zestaw biernych zabezpieczeń związanych z zastosowaniem płyty konstrukcyjnej 3, która pojawiła się po raz pierwszy w modelu C5. Wyniki uzyskane przez te dwa modele w testach EuroNCap potwierdzają skuteczność płyty podłogowej pod względem pełnego bezpieczeństwa podróżujących.

Budowa C6 opiera się w części przedniej na dwóch układach rozkładu energii. Energia jest rozprowadzana w dwóch trzecich w pasie górnym i w jednej trzeciej w pasie dolnym, co umożliwia zapewnienie odpowiedniej sztywności nadwozia w przypadku zderzenia czołowego przy dużej prędkości oraz wystarczającą sprężystość amortyzującą lżejsze uderzenia.

System zawieszenia silnika również przyczynia się do ochrony przed zderzeniami czołowymi, ograniczając przesuwanie się bloku napędowego do tyłu w kierunku kabiny. Ponadto elementy konstrukcyjne karoserii zostały tak zaprojektowane, aby optymalnie pochłaniać energię w przypadku zderzeń bocznych, tworząc bezpieczną przestrzeń życiową dla pasażerów.

Pod względem wyposażenia C6 oferuje seryjnie już w podstawowej wersji wykończenia dziewięć poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniącą kolana, która w przypadku zderzenia zabezpiecza kolana i piszczele kierowcy, zmniejszając siłę uderzenia w kolumnę kierownicy. Przednie siedzenia są wyposażone w aktywne zagłówki, które w sytuacji uderzenia z tyłu przesuwają się w kierunku karku, zapezpieczając przed zbytnim naciągnięciem kręgów szyjnych. Ponadto wszystkie fotele posiadają system zabezpieczający przed wysunięciem się z pasów bezpieczeństwa oraz pasy bezpieczeństwa z regulowanymi napinaczami i ogranicznikami napięcia.

Citroen C6 uzyskał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP 3 C6 to pierwszy francuski model, który oferuje mało jeszcze rozpowszechniony system wyświetlania informacji na poziomie wzroku kierowcy (Head Up Display). Urządzenie wyświetla na szybie przedniej najważniejsze informacje dotyczące parametrów jazdy (prędkość, dane systemu nawigacji...), zapobiegając w ten sposób rozpraszaniu wzroku kierowcy i umożliwiając pełną koncentrację na sytuacji drogowej.

C6 może być też wyposażony w system alarmu przed niezamierzonym przekroczeniem linii (AFIL). To oryginalne urządzenie opracowane przez markę Citroën jest jednym z pierwszych rozwiązań w skali światowej. Zapobiega skutkom chwilowego rozproszenia uwagi, wykrywając zmianę pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu na autostradzie lub trasie szybkiego ruchu przy prędkości powyżej 80 km/h.

Ogranicznik i regulator prędkości, alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach oraz dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe również stanowią nieodzowny element bezpieczeństwa. W zakresie aktywnego bezpieczeństwa C6 zapewnia doskonałą sterowność i trzymanie się drogi, dzięki unikalnemu połączeniu nowoczesnych układów jezdnych (zawieszenia przedniego z podwójnym trójkątnym wahaczem i niezależnym sworzniem i wielowahaczowego zawieszenia tylnego) oraz aktywnego zawieszenia z regulowanym ugięciem i amortyzacją. Dzięki temu C6 oferuje znakomitą sterowność i przyjemność kierowania, gwarantując jednocześnie idealny komfort zawieszenia.

Podobnie jak pozostałe modele z gamy Citroëna, C6 zajmuje pozycję w czołówce segmentu pod względem bezpieczeństwa. Zyskał też miano wzorcowego modelu w kategorii ochrony pieszych uzyskując maksymalną liczbę gwiazdek. Te wyniki stały się możliwe poprzez realizację strategii Marki w zakresie innowacji technologicznych i stanowią uznanie dla wysiłków projektowych w dziedzinie konstrukcji nowych płyt podłogowych realizowanych od wielu lat przez zespoły z grupy PSA Peugeot Citroën.