Loeb i Elena Rajdowymi Mistrzami Świata 2011

Loeb i Elena Rajdowymi Mistrzami Świata 201114.11.2011
W ostatnim dniu Rajdu Wlk. Brytanii Sebastien Loeb i Daniel Elena rozpoczęli walkę o zwycięstwo z Finem Jari-Matti Latvalą, ale nie dane im było kontynuować jej aż do mety. Już na początku dnia załogę Citroen Total World Rally Team ...

...wyeliminowało z rajdu zderzenie na odcinku dojazdowo z jadącym nieprawidłową stroną drogi samochodem kibica. Ośmiokrotni Mistrzowie Świata pojawili się jednak na mecie rajdu w Cardiff, witani przez członków Citroen Racing. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia zakończyli rywalizację na 11 miejscu.

Czwarty etap Rajdu Wielkiej Brytanii obejmował łącznie 84 km jazdy na czas, podzielonej na sześć odcinków specjalnych. Wszyscy nastawiali się na emocjonującą walkę o wygraną pomiędzy Latvalą a Loebem. Niestety, Citroen DS3 WRC z numerem startowym 1 nie dotarł do końca dojazdówki pomiędzy OS18 a OS19.

Bardzo tego żałuję, bo nastawiałem się na ten pojedynek z Jari-Mattim, który trwałby do samej mety – powiedział Sebastien Loeb.- Zdarzenie, które nas zatrzymało, było w sumie dość banalne: jechaliśmy wąską drogą, gdy z naprzeciwka, zza niewidocznego szczytu wyłonił się samochód. Jego hiszpański kierowca pomylił w stresie strony drogi i nawykowo zjechał na prawo, a jesteśmy przecież w kraju o ruchu lewostronnym. Doszło do zderzenia czołowego, w którym uszkodzona została chłodnica naszego Citroena, uniemożliwiając nam dalszą jazdę. To kolejny dowód na to, że rajdu nie wolno uważać za rozstrzygnięty, dopóki nie odstawi się auta do parku zamkniętego za metą!

Mechanicy zespołu dotarli na miejsce i naprawili samochód, aby mistrzowska załoga mogła dotrzeć nim na metę rajdu i wziąć udział w uroczystości jego zakończenia, odbywającej się pod zamkiem w Cardiff, stolicy Walii. Nie pozwolimy, aby ten incydent zepsuł nam nasze wielkie święto – zapewniał Frederic Banzet, Dyrektor Generalny Citroena.- Sebastien, Daniel i Citroen Racing mają za sobą wspaniały sezon. Wygraliśmy w nim dziesięć z trzynastu rajdów, zdobyliśmy tytuły Mistrzów Świata w obydwu klasyfikacjach – producentów i kierowców – ustanowiliśmy nowe rekordy. Cały zespół stał na wysokości zadań i spełnił oczekiwania naszej marki. Sezon rajdowy WRC pozwolił nam dowieść poziomu naszej Creative Technologie na czterech kontynentach, od inauguracyjnego Rajdu Szwecji po zamykający – Wielkiej Brytanii. Te zwycięstwa i tytuły jeszcze głębiej zaszczepiają sportową rywalizację w genach Citroena.

Do tej chwili nie mieliśmy właściwie czasu, aby nacieszyć się zdobytym tytułem mistrzowskim, bo ciągle coś się działo, trwała walka. Dzisiaj wstaliśmy o 4:30 rano, by ruszyć na trasę – dodał Sebastien Loeb. Teraz nareszcie zaczynamy świętować to osiągnięcie w pełnym gronie. Dla mnie ogromnie liczy się każdy ze zdobytych tytułów, bo każdy wywalczony został w inny sposób. W tym sezonie poziom rywalizacji był bardzo wysoki. Musieliśmy walczyć do ostatniego rajdu. Jestem dumny ze swojej pozycji najbardziej utytułowanego kierowcy rajdowego w historii, sądzę natomiast, że nie zawsze słuszne są porównania pomiędzy różnymi dyscyplinami sportu. Ja na początku mojej kariery kierowcy nigdy nie spodziewałbym się, że dotrę tak daleko.

Źródło: Citroen