C4 Picasso - Pierwszy visiovan

C4 Picasso - Pierwszy visiovan12.09.2006
Nowy minivan Citroena zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Paryżu 2006 i wprowadzony do sprzedaży w tym roku, poczawszy od października we Francji i w ostatnim kwartale w większości krajów europejskich ...

Nowy minivan Citroena zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu 2006 i wprowadzony do sprzedaży w tym roku, począwszy od października we Francji i w ostatnim kwartale w wiekszości krajów europejskich.

C4 Picasso - Pierwszy visiovan 1 Na rynku minivanów Citroen oferuje dwa modele całkowicie odmienne pod względem stylu i rozwiązań technologicznych, czyli C4 Picasso oraz Xsarę Picasso, która wciąż odnosi sukces handlowy.

Model C4 Picasso, który stanowi umiejętne połączenie bardzo szerokich przeszklonych powierzchni z przestronnym, modułowym wnętrzem zasługuje na miano pierwszego "visiovanu".

W nowym minivanie może komfortowo podróżować do siedmiu pasażerów, a koncepcja samochodu została zaprojektowana w trosce o to, by wszyscy podróżujący mogli w prosty sposób korzystać z dostępnych urządzen, czuli się bezpiecznie i wygodnie.

- C4 Picasso charakteryzuje się wyjatkową widocznością i doświetleniem, w szczególności dzięki szerokokątnej, panoramicznej szybie przedniej.
- przestrzeń z przodu jest bardzo duża dzięki innowacyjnej koncepcji miejsca kierowcy i zastosowaniu mechanicznej, elektronicznie sterowanej, 6-przełożeniowej skrzyni biegów.
- przestronność wnętrza i pojemność bagażnika są wzorcowe w swojej klasie.
- modułowe wnętrze jest łatwe i szybkie w obsłudze dzięki pomysłowemu systemowi składania siedzeń.
- wszyscy pasażerowie w pełni korzystają z wysokiego poziomu komfortu pod względem termicznym, akustycznym i zapachowym.
- komfort zawieszenia na najwyższym poziomie, w szczególności dzięki tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu.
- bardzo rzadko stosowane lub wręcz nowatorskie w segmencie minivanów urządzenia wspomagające jazdę ułatwiają kierowanie pojazdem i zwiekszają bezpieczeństwo.

Nawet w podstawowym standardzie wyposażenia C4 Picasso posiada liczne urządzenia zwiekszające przyjemność jazdy, wspomagające kierowanie oraz zapewniające bezpieczeństwo. Szczególnie zadbano o jakość wnętrza poprzez zastosowanie szlachetnych i przyjemnych w dotyku materiałów (chrom i błyszczaca czerń, lakiery przyjemne w dotyku, materiał z drobną granulacją na desce rozdzielczej i panelach drzwi).

Od momentu wprowadzenia na rynek model będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych oferujących bardzo dobre osiągi (dwa silniki benzynowe 1.8i 16V i 2.0i 16V odpowiednio o mocy 127 KM i 143 KM DIN oraz dwa silniki wysokopreżne HDi 110 FAP i HDi 138 FAP). Wszystkie silniki spełniają normy Euro IV, a silniki wysokoprężne są wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych. Gama silników współpracuje do wyboru z szeroką gamą skrzyń biegów: skrzynia mechaniczna, skrzynia automatyczna oraz nowa, 6-przełożeniowa skrzynia mechaniczna, sterowana elektronicznie.

Poprzez wyrazisty styl, rozmiary (długość 4,59 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,66 m) oraz rozwiązania technologiczne C4 Picasso w sposób naturalny uzupełnia gamę vanów Citroena, na którą składają się aktualnie trzy różne i uzupełniające się wzajemnie modele: minivany Xsara Picasso i C4 Picasso oraz van C8.

Model C4 Picasso jest produkowany w zakładach Vigo w Hiszpanii.

Źródło: Citroen