Debiut Toyoty UUV na Salonie w Genewie

Debiut Toyoty UUV na Salonie w Genewie07.03.2002
Nowatorska koncepcja podkreśla zaangażowanie i stałe dążenie Toyoty do poszukiwania nowych rozwiązań i nowych rynków oraz znajdowania nowych propozycji, które satysfakcjonować będą nabywców pojazdów przyszłości ...

Na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie odbędzie się premiera studyjnego modelu Toyoty, którego nowatorskie wzornictwo stawia wyzwanie innym producentom branży samochodowej.

Debiut Toyoty UUV na Salonie w Genewie 1 Nowatorska koncepcja podkreśla zaangażowanie i stałe dążenie Toyoty do poszukiwania nowych rozwiązań i nowych rynków oraz znajdowania nowych propozycji, które satysfakcjonować będą nabywców pojazdów przyszłości. Nowatorska koncepcja Toyota UUV jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji wielofunkcyjnego pojazdu terenowego: łączy w sobie cechy tradycyjnego SUV'a oraz jakość samochodów najwyższej klasy: unikatowe wzornictwo, doskonałe osiągi oraz komfort jazdy.

Homogeniczna koncepcja UUV składa wersję hatchback, sedan i wagon w jedną, harmonijną sylwetkę. Samochód wyposażony został w napęd 4x4, ma mocno zarysowane nadkola i potężne koła. Wymiary zewnętrzne pojazdu to: długość: 4.430 mm, szerokość - 1.820 mm, wysokość: 1.650 mm. Szeroki rozstaw osi jest gwarancją przestronnego wnętrza.

Zaawansowane technologie

Toyota jest niekwestionowanym liderem segmentu pojazdów sportowo- rekreacyjnych. Samochody Toyoty z napędem 4WD, ich niezawodność i ciekawe wzornictwo wyróżniają markę w tej klasie. Toyota UUV znacznie wykracza poza te ramy.

Debiut Toyoty UUV na Salonie w Genewie 2 Kluczowym elementem wyposażenia Toyoty UUV jest szeroko-ekranowy wyświetlacz wmontowany w deskę rozdzielczą, pełniący funkcje rozrywkowe i nawigacyjne, obsługiwany zarówno przez kierowcę, jak i pasażerów. System opracowany przez firmę Denso nazwany został "Szklana wyobraźnia". Ekran zbudowano ze specjalnej żywicy zwanej fotopolimerem, która załamuje światło podobnie do pryzmatu. Częścią składową systemu jest urządzenie projekcyjne rzucające obraz holograficzny na ekran monitora.

Toyota UUV zaprojektowana została w europejskim centrum Toyoty ED2. Corolla Dziewiątej Generacji - Samochodem Roku wśród czytelników brytyjskiego magazynu motoryzacyjnego "What Car?". Dopiero weszła na rynek europejski, a już zdobywa nagrody! Corolla IX generacji to przebój roku 2002 według czytelników brytyjskiego magazyny "What Car?". W 25 - tej, jubileuszowej ceremonii wręczania nagród w londyńskim Grosvenor House uczestniczył ze strony Toyoty Dr Shuhei Toyoda. Nowa Corolla już na wstępie wyprzedziła konkurentów- oprócz głównej nagrody, okazała się też "Najlepszym Małym Hatchbackiem". Te szacowne tytuły dla Corolli zostały podsumowane przez Magazyn :" Jest wiele obszarów, w których Corolla jest doskonała".

Toyoty na czele rankingu niezawodności TUV

Ogłoszone zostały wyniki raportu TGV 2002. Badanie niezawodności i bezusterkowości aut objęły milion pojazdów sprzedawanych na rynku niemieckim w ciągu ostatnich 11 lat. Analizowano każdy defekt techniczny, jaki wystąpił w sprawdzanym pojeździe. Raport podzielony jest na 5 kategorii pojazdów: 1-3-letnich, 4-5-letnich, 5-6-letnich, 8-9-letnich oraz 10-11-letnich.

Podobnie jak w poprzednich latach Toyota zdobyła w rankingu czołowe lokaty. Każdy z najważniejszych strategicznie modeli zajął wysoką pozycję w każdej kategorii. W grupie pierwszej, samochodów 1-rocznych, 2- i 3-letnich Avensis produkowany w Wielkiej Brytanii był drugi, na miejscu trzecim ex-equo znalazły się Starlet, Pienie i Corolla, na szóstym - Carina E.

W kategorii pojazdów 4-5-letnich Toyota Starlet okazała się najlepsza, dając dowód, że wielkość nie ma nic wspólnego z trwałością i niezawodnością. RAV4 sklasyfikowany został na pozycji szóstej, a Carina i Corolla - na ósmej. W kolejnym przedziale wiekowym (6-7-latki) zwycięzcą został poprzedni model RAV'a 4. Inne modele Toyoty, jakie znalazły się w pierwszej dziesiątce to: Carina E (produkowana w brytyjskiej fabryce Toyoty Burnaston) i Starlet na miejscu piątym oraz Corolla na miejscu siódmym. Carina była trzecia w kategorii pojazdów 8-9-letnich, szóstym miejscem podzieliły się Corolla i Starlet. Również w ostatniej, najstarszej kategorii (10-11-latki) samochody Toyoty zdobyły wysokie lokaty: Carina - trzecią, Corolla - szóstą i Starlet - ósmą.

W rozliczeniu ogólnym, Toyoty okazały się być zdecydowanie lepsze od kilkunastu pojazdów segmentów wyższych i luksusowych i zarazem znacznie droższych, raz jeszcze dowodząc, że jakość, potwierdzona przez trwałość i niezawodność, to cecha trwale wbudowana w DNA firmy i przekazywana również jej najmniejszym modelom.

TUV to niezależna niemiecka organizacja przeprowadzająca badania technologiczne, testująca produkty motoryzacyjne i wydająca ich certyfikaty. Raport TUV uważany jest na jedno z najbardziej opiniotwórczych źródeł wiedzy o niezawodności i trwałości samochodów sprzedawanych na rynkach europejskich.

Źródło: Toyota