MotoNews.pl

Toyota Verso - nowy, kompaktowy minivan

Toyota Verso - nowy, kompaktowy minivan27.02.2009
Japoński producent opublikował pierwsze, oficjalne zdjęcie swojego nowego minivana przeznaczonego na rynek europejski, który zadebiutuje na nadchodzącym Salonie Samochodowym w Genewie.

Wyglądem Toyota Verso wpisuje się w nową linię stylistyczną wyznaczoną przez najnowszą, trzecią generację modelu Avensis. Współczynnik oporu powietrza jakim może pochwalić się nowy minivan japońskiej marki, wynosi Cx=0,295, co zapewnia mu jedną z czołowych pozycji w tej kategorii, w segmencie kompaktowych MPV. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi wnętrze auta oferuje sporo przestrzeni, a udoskonalony system składanych pięciu, pojedynczych siedzeń drugiego i trzeciego rzędu, o nazwie Easy Flat-7, pozwala na swobodne kształtowanie przedziału pasażerskiego oraz bagażowego, tak by w razie konieczności umożliwić przewóz nawet siedmiu osób. Dlatego też szczególną uwagę przy opracowywaniu wnętrza nowego modelu przywiązano do zwiększenia przestrzeni i zapewnienia odpowiedniego komfortu w tylnej części kabiny.

Toyota Verso - nowy, kompaktowy minivan 1 Wprowadzenie programu Toyota Optimal Drive do gamy silnikowej Verso, poskutkowało zwiększeniem mocy jednostek napędowych nawet o 20 procent oraz zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 12 procent - w porównaniu do obecnej Toyoty Corolli Verso. Wiadomo już, że debiut nowego modelu na rynku brytyjskim nastąpi wiosną tego roku, gdzie samochód będzie początkowo oferowany z czterema jednostkami napędowymi. Benzynowe silniki 1.6 i 1.8 Valvematic standardowo będą współpracować z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów, a w przypadku jednostki napędowej 1.8-litra, opcjonalnie z bezstopniową skrzynią biegów Toyoty o nazwie Multidrive S. Dla miłośników silników wysokoprężnych japoński producent przewidział odświeżony silnik 2.0 D-4D, a także 2.2 D-CAT o mocy 150 KM, sprzężony z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów, który dołączy do oferty handlowej później tego roku. By zapewnić jak najlepszą dynamikę prowadzenia się, zmniejszyć przechyły nadwozia, poprawić stabilność auta i jednocześnie zwiększyć komfort podróżowania, zwiększono rozstaw osi i kół, a także całkowicie zmieniono geometrię zawieszenia.

Nowa Toyota Verso została zaprojektowana z myślą o tym, aby zapewnić jak najlepszy poziom bezpieczeństwa nie tylko pasażerom, ale również pieszym podczas kolizji, a tym samym zebrać jak najlepsze noty, w niezależnych testach zderzeniowych przeprowadzanych przez Euro NCAP - podobnie jak udało się to ostatnio nowym Avensisowi i iQ. I tak za bezpieczeństwo bierne pasażerów standardowo będzie odpowiadać komplet poduszek powietrznych, a w tym kurtyn, które zapewnią ochronę także dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń. Z kolei za bezpieczeństwo czynne odpowiadać będzie system stabilizacji toru jazdy VSC+ (odpowiednik ESP), który znajdzie się w wyposażeniu standardowym każdej wersji Toyoty Verso.

Źródło: fot. Toyota, informacja Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata