Sportowa, koncepcyjna Future Toyota-86 II

Sportowa, koncepcyjna Future Toyota-86 II11.03.2011
Gdy powstała Toyota 2000 GT miałem jedenaście lat i zakochałem się w niej. Powiedziałem: Chcę jeździć czymś takim, gdy dorosnę. Moje marzenie się ziściło, gdy poprowadziłem 2000 GT podczas rajdu starych samochodów. ...

...To było naprawdę fantastyczne doświadczenie.

Sportowa, koncepcyjna Future Toyota-86 II 1Chciałbym, żeby młodzi ludzie odczuli to samo pragnienie, gdy zobaczą nowy sportowy model Toyoty. Chciałbym, by nasze samochody uosabiały ekscytujące wrażenia, jakich dostarcza tor wyścigowy i by nasi klienci lubili nimi jeździć. – powiedział Akio Toyoda, prezes Toyota Motor Corporation.

Toyota może się pochwalić długa historią w tworzeniu sportowym samochodów poczynając do czasu, gdy w 1962 r. stworzyła model Sports 800 napędzany 2-cylindrowym silnikiem typu boxer. Piękne 2000 GT pomogło umocnić reputację Toyoty jako producenta modeli sportowych.

Inspiracją do powstania najnowszego, sportowego konceptu – Future Toyota-86 II była Corolla Levin AE86. Dzieląc ze swoją poprzedniczką silnik umieszczony z przodu i napęd na tylną oś FT-86 II stanowi jednak nową generację sportowych pojazdów Toyoty.

FT-86 II jest konceptem całkowicie skupionym na potrzebach kierowcy, zaprojektowanym tak, żeby precyzyjnie i szybko reagować na jego polecenia. Bazuje na koncepcji „funkcjonalnego piękna”, a jego wyraziste, zamaszyste kształty wynikają z całkowitego podporządkowania funkcjonalności i aerodynamice.

Sportowa, koncepcyjna Future Toyota-86 II 2 Nisko zawieszony kadłub nadwozia o bardzo aerodynamicznych formach jest tak kompaktowy, jak to tylko możliwe. Pojazd ma koła rozstawione na szerokość 2,57 m, mierzy 4,23 m długości, 1,80 m szerokości i zaledwie 1,27 m wysokości.

Projektanci FT-86 II odeszli od ciężkich jednostek napędowych o dużej pojemności na rzecz powrotu „do korzeni” w postaci silnika benzynowego typu boxer współpracującego z 6-biegową przekładnią manualną o niewielkich gabarytach, niewielkiej wagi całkowitej pojazdu, nisko zawieszonego środka ciężkości i jak najkorzystniejszego stosunku mocy do wagi.

Sprzedaż nowego modelu Toyoty w Europie rozpocznie się w 2012 roku.

Źródło: Toyota, opracowanie: BM