Rok 2006 rekordowy dla Audi

Rok 2006 rekordowy dla Audi18.01.2007
W 2006 roku koncern Audi osiągnął po raz jedenasty z kolei rekord w sprzedaży samochodów: na całym świecie klienci odebrali 905.100 samochodów (2005: 829.109), co oznacza wzrost o 9,2 procent czyli o prawie 76.000 aut ...

W 2006 roku koncern Audi osiągnął po raz jedenasty z kolei rekord w sprzedaży samochodów: na całym świecie klienci odebrali 905.100 samochodów (2005: 829.109), co oznacza wzrost o 9,2 procent czyli o prawie 76.000 aut. Na 41 rynkach osiągnięte zostały najlepsze wyniki w historii.

Rupert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG: "Nie tylko osiągnęliśmy jedenasty z kolei rekord sprzedaży, lecz również uzyskaliśmy ponownie rekordową wysokość obrotów i wyniku finansowego. Dzięki temu jesteśmy na dobrej drodze, aby do 2015 roku stać się największym producentem w klasie Premium na świecie."

Rok 2006 rekordowy dla Audi 1 W Niemczech uzyskany został najlepszy wynik sprzedaży w historii: 257.792 (247.125) samochodów znalazło się w rękach klientów; odpowiada to wzrostowi o 4,3 procent. Udział Audi w rynku niemieckim wynosi 7,6 procent i jest najwyższy od 26 lat.

W Europie bez Niemiec koncern odnotował wzrost sprzedaży o 7,7% do 400.650 (371.995) samochodów. Największy wzrost wśród dużych rynków europejskich uzyskano w Hiszpanii (wzrost o 10,3 procent do 54.557 aut – rok wcześniej 49.453), następnie we Francji – 45.525 (41.498) sztuk, plus 9,7 procent, i we Włoszech – 59.002 (55.574) auta, czyli o 6,2 procent więcej, niż w roku poprzednim. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 86.003 samochody (81.374) i była o 5,7 procent wyższa, niż w 2005 roku. Nadal utrzymywała się dodatnia tendencja w Europie Wschodniej, gdzie nabywców znalazło 27.100 (20.559) aut, czyli wzrost sprzedaży wyniósł 31,7 procent.

Największym rynkiem eksportowym jest nadal USA z rekordem 90.116 (83.066; + 8,5 procent) sztuk. Również rekordowa była sprzedaż w Chinach (bez Hongkongu) – 80.808 (58.128) samochodów. Odpowiada to wzrostowi o 39,0 procent. Aby wykorzystać możliwości rozwojowe rynku azjatyckiego, Audi zainwestuje w 2007 roku w Indiach - w pierwszym kwartale utworzy spółkę dystrybucyjną, a od jesieni rozpocznie własną produkcję samochodów.

Czynnikiem, który w znacznym stopniu przyczynił się do uzyskania tak doskonałych wyników w 2006 roku, była różnorodność produktów. Sprzedaż Audi A6 allroad quattro zwiększyła się o 31.9 procent do 9.800 aut, za nim jest Audi TT ze wzrostem o 19,9 procent do 19.500 sztuk. Klienci kupili także 28.000 Audi A4 Cabrio (+18,8 procent). Audi A3 osiągnęło wzrost sprzedaży o 9,5 procent do 235.500 egzemplarzy. Klientom przekazano także 224.750 Audi A6 (+9.1 procent). Ilość sprzedanych Audi A8 wzrosła o 5,5 procent do 22.600 samochodów. Audi Q7, nowość na rynku, znalazło 52.750 nabywców.

"Jesteśmy dumni, że przekroczyliśmy rekordową granicę 900.000 samochodów. Szczególnie cieszy nas rekordowa sprzedaż na naszym rodzimym rynku, w Niemczech. Doskonałe wyniki na ponad 40 rynkach stanowią dobrą podstawę do osiągnięcia naszego celu, jakim jest sprzedaż 1,4 miliona aut do 2015 roku" - powiedział Ralph Weyler, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG.

Szczegółowe wyniki działalności gospodarczej AUDI AG za rok 2006 zostaną przedstawione na corocznej finansowej konferencji prasowej, która odbędzie się 28. lutego 2007 w Ingolstadt.

Źródło: Audi