Premiera ekologicznego paliwa w Davos

Premiera ekologicznego paliwa w Davos01.02.2007
Na Światowe Forum Gospodarcze w Davos ("World Economic Forum Annual Meeting 2007"), które odbyło się w dniach 23 - 28 stycznia Audi przygotowało premierę ...

Na Światowe Forum Gospodarcze w Davos ("World Economic Forum Annual Meeting 2007"), które odbyło się w dniach 23 - 28 stycznia Audi przygotowało premierę: marka z czterema pierścieniami, która udostępniła samochody jako środek transportu dla gości, po raz pierwszy tankowała część swojej floty złożonej m.in. z Audi A8 ekologicznym paliwem SynFuel.

Paliwo SynFuel uzyskiwane syntetycznie na drodze reakcji chemicznej z gazu ziemnego, jest krystalicznie czyste, pozbawione siarki i zapachu. Dwutlenek siarki nie jest emitowany, tworzenie się sadzy zostało zmniejszone o 35 procent, a emisja tlenku węgla nawet o 93 procent. Przy tlenkach azotu (NOx) uzyskano redukcję nawet o dziewięć procent, a redukcja emisji dwutlenku węgla (CO2) wynosi około pięciu procent. Co jest szczególnie istotne: paliwo to może być stosowane bez problemu i bez żadnych przeróbek w każdym modelu Audi z silnikiem wysokoprężnym.

Premiera ekologicznego paliwa w Davos 1 Audi przetestowało SynFuel w ekstremalnych warunkach i testy zakończyły się wielkim sukcesem: w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2006 roku zwycięskie Audi R10 z silnikiem TDI było tankowane specjalnym paliwem, składającym się w dużej części z SynFuel. To było pierwsze zwycięstwo samochodu z silnikiem wysokoprężnym w tej ważnej imprezie sportowej.

Do dyspozycji gości WEF koncern oddał flotę 80 Audi A8 w kolorze srebrnym, wszystkie w wersji wydłużonej i z napędem na cztery koła quattro. Po raz pierwszy też wszystkie luksusowe limuzyny Audi posiadają silnik 4.2 TDI. Ta ośmiocylindrowa jednostka napędowa ma moc 326 KM i zużywa średnio tylko 9,4 litra paliwa na 100 km. Dziesięć samochodów z tej floty jest tankowanych wyłącznie paliwem SynFuel, dostarczonym przez koncern Shell. Łącznie udostępniona przez Audi flota obejmowała 172 samochody.

Obok 80 Audi A8 do dyspozycji gości było między innymi dwanaście opancerzonych Audi A8 oraz 51 Audi Q7. Ponadto dla Forum jeździły inne modele A8 oraz Audi A6 Avant. Samochody te wspierały dodatkowo organizatorów WEF, policję w Davos, policję kantonu oraz lotnisko w Zurychu. Od 1987 roku Audi ma wyłączność na obsługę Davos. Coroczne spotkanie ekspertów gospodarczych i polityków w Szwajcarii stało się już tradycją dla serwisu limuzyn Audi. Na tylnych, komfortowych siedzeniach Audi A8 miejsca zajmują członkowie rodzin królewskich, szefowie rządów, ministrowie, potentaci gospodarczy oraz inni prominenci z całego świata.

Źródło: Audi