Nowe Audi S4

Nowe Audi S406.10.2002
Audi prezentuje sportowy model serii A4. Na paryskim Salonie Samochodowym 2002 debiutuje nowe S4. Podobnie jak poprzedni model, także aktualna wersja będzie dostępna jako limuzyna i Avant ...

Audi prezentuje sportowy model serii A4. Na paryskim Salonie Samochodowym 2002 debiutuje nowe S4. Podobnie jak poprzedni model, także aktualna wersja będzie dostępna jako limuzyna i Avant.

Nowe Audi S4 1 Sercem nowego Audi S4 jest niewątpliwie silnik - udoskonalony V8 z łańcuchem rozrządu umieszczonym po stronie koła zamachowego, o pojemności 4,2 litra. Osiąga on moc 253 kW (344 KM) i moment obrotowy 410 Nm. Nowe S4 jest wzorem w sportowej klasie średniej -wzorem doskonałego rozwijania mocy uzyskiwanej z dużej pojemności skokowej oraz wyjątkowej dynamiki jazdy.

Moc ośmiocylindrowego silnika pozwala nowemu Audi S4 z 6-biegową przekładnią manualną na przyspieszanie od O do 100 km/h w czasie 5,6 sekundy i osiągnięcie prędkości 200 km/h w 20,6 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Napęd: pełna moc

Silnik V8 o pojemności 4,2 litra już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę niezwykle kompaktowymi wymiarami. Jego długość - tylko 464 milimetry, umożliwia zamontowanie go w stosunkowo niewielkiej komorze silnika pojazdu należącego do segmentu B. W celu uzyskania kompaktowych wymiarów, konstruktorzy silników firmy Audi umieścili łańcuch napędzający wałki rozrządu i agregaty pomocnicze po stronie koła zamachowego. Dzięki temu udało się zmniejszyć długość silnika o całe 52 milimetry.

Nowe Audi S4 2 Silnik V8 waży zaledwie 195 kg, a więc tyle, ile jednostka napędowa w poprzednim modelu S4 - 2,7l V6 biturbo. Niewielka waga silnika ma korzystny wpływ na zbalansowanie ciężarów i dynamikę jazdy.

Swoją maksymalną moc 253 kW (344 KM) silnik 4,2 litra przekazuje nowemu S4 przy 7.000 obr/ min. Najwyższy moment obrotowy 410 Nm osiąga przy 3.500 obr/ min.

Zdecydowanie większe wrażenie, niż liczby, sprawia w praktyce spontaniczna reakcja pojazdu na każdy ruch pedału gazu, zaskakująca lekkość przyspieszania oraz wysoki, typowy dla silników V8 moment obrotowy.

Siła napędu przenoszona jest na 18-calowe koła przez sportową i niezwykle precyzyjną przekładnię 6-biegową o krótkich przełożeniach oraz stały napęd na wszystkie koła - quattro.

Zawieszenie

Aluminiowe, lekkie zawieszenie bazujące na sprawdzonej konstrukcji osi stosowanej w modelach A4 pozwala uzyskać maksymalną przyjemność jazdy.

Nowe Audi S4 3 Czterowahaczowa oś przednia i oś tylna z trapezowymi wahaczami gwarantują najwyższą precyzję kierowania pojazdem i doskonałe prowadzenie boczne. Zastosowana w S4 konstrukcja osi wpływa na znaczną poprawę komfortu jazdy - niewielkie masy nieresorowane zapewniają wyjątkowo czułą reakcję układu amortyzującego.

Stylistyka i wyposażenie

Wyjątkowy charakter Audi S4 przejawia się w świadomie powściągliwym wyglądzie zewnętrznym. Nadwozie S4, którego sportowe zacięcie przejawia się w samych proporcjach i zarysie bryły, różni się tylko nieznacznie od pozostałych przedstawicieli tej serii.

Nowe Audi S4 4 Znawca rozpozna po mocniejszych, lakierowanych w kolorze nadwozia zderzakach z dużymi wlotami powietrza, ksenonowych reflektorach z obudową w kolorze tytanu oraz po lusterkach zewnętrznych z polerowanego aluminium, że jest to wyjątkowy model Audi. Z tyłu charakterystycznymi dla S4 elementami są duże rury wydechowe po obu stronach i delikatny spojler (w limuzynie).

Także we wnętrzu znajdziemy elementy charakterystyczne dla S4: instrumenty mają typowe dla samochodów serii "S" popielate tarcze oraz wskazówki różniące się od stosowanych w A4. Sportowy charakter samochodu podkreśla skórzana kierownica z trzema ramionami i znaczkiem "S".

Doskonałe trzymanie boczne i jednocześnie wygodę podczas długich podróży zapewniają montowane seryjnie, regulowane elektrycznie w wielu płaszczyznach fotele sportowe Recaro.

Źródło: Kulczyk Tradex