Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym

Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym02.03.2004
Prezentując wydłużoną wersję modelu A8 z dwunastocylindrowym silnikiem koncern Audi przedstawił najbardziej sportową na świecie luksusową limuzynę. Dwanaście cylindrów, 450 KM (331 kW) i 580 Nm – wzrost o 30 KM i 20 Nm ...

Prezentując wydłużoną wersję modelu A8 z dwunastocylindrowym silnikiem koncern Audi przedstawił najbardziej sportową na świecie luksusową limuzynę. Dwanaście cylindrów, 450 KM (331 kW) i 580 Nm – wzrost o 30 KM i 20 Nm w porównaniu z poprzednikiem – oznacza niezwykłą moc i doskonałe osiągi.

Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym 1 Na sprint od 0 do 100 km/h nowe Audi A8 L 6,0 quattro potrzebuje tylko 5,2 s, a w ciągu zaledwie 17,4 s przyspiesza od 0 do 200 km/h. Dwunastocylindrowy silnik pozwala osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h w czasie krótszym niż 30 s.

Zadziwiająca jest przy tym spontaniczność z jaką 6-litrowa jednostka napędowa zamienia każdy ruch pedału gazu na przyspieszenie i łatwość, z którą – jeżeli takie jest życzenie – osiąga prędkość obrotową 6 200 obr./min. Równocześnie ponad 95% maksymalnego momentu obrotowego jest do dyspozycji kierowcy od 2300 do 5300 obr./min. Charakterystyka momentu obrotowego tego silnika nie ma sobie równych.

Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic troszczy się o to, aby przekazywana siła napędowa była ciągle wykorzystywana w optymalnych dawkach. Po ustawieniu dźwigni biegów w pozycji tiptronic kierowca może samodzielnie zmieniać biegi. Natomiast program sportowy gwarantuje wyjątkowo dynamiczny styl jazdy. Lekkie, aluminiowe nadwozie (ASF) oraz mocna jednostka napędowa zapewniają doskonałe osiągi i wzorcowe zużycie paliwa.

Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym 2 W segmencie aut luksusowych Audi A8 nadal nie ma godnego konkurenta z permanentnym napędem na cztery koła – quattro, które zamienia moc silnika na najwyższej jakości napęd.

Nowe A8 L 6,0 quattro wyróżnia także aluminiowe podwozie z montowanym seryjnie zawieszeniem pneumatycznym, które w każdej sytuacji zapewnia optymalną charakterystykę tłumienia. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczna (z amortyzatorami z bezstopniową regulacją tłumienia) rozwiązuje klasyczny konflikt między dobrą sterownością samochodu i odpowiednim dla tej klasy pojazdów komfortem resorowania.

Kierowca poprzez MMI może wybierać między czterema zdefiniowanymi ustawieniami zawieszenia – od sportowego aż do wyjątkowo komfortowego.

Już na pierwszy rzut oka widać, że A8 L 6,0 quattro jest najbardziej wyjątkowe wśród modeli Audi A8. Jego przód jest wyrazem nowego języka formy stylistów Audi. Centralny element stanowi charakterystyczna jednoczęściowa osłona chłodnicy, której chromowana rama zewnętrzna otacza polakierowane na szaro ożebrowanie z poziomymi chromowanymi listwami. Napis W12 sygnalizuje moc drzemiącą pod maską samochodu.

Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym 3 Dwunastocylindrowe A8 jako pierwszy samochód na świecie zostało wyposażone w nową technikę oświetlenia – adaptive light ze światłami do jazdy dziennej wykorzystującymi diody LED. Jej pięciogwiazdkowe elementy świetlne odgrywają również rolę stylistyczną i zmieniają wygląd przedniej części samochodu.

Technika ta jest rewolucyjna ponieważ nie powoduje zwiększenia zużycia paliwa, za to sprawia, że samochód jest widoczny z daleka. Stało się to możliwe dzięki znikomemu, w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami, poborowi energii przez diody LED.

We wnętrzu pojazdu panuje atmosfera prawdziwego luksusu. Widoczna i odczuwalna w każdym detalu najwyższa jakość użytych materiałów i sposobu wykończenia łączy się z komfortową przestronnością wnętrza i ergonomiczną perfekcją. Kierowca i pasażerowie znajdują się w otoczeniu, które przez swój styl, ekskluzywność i funkcjonalność jest wyjątkowe także w klasie samochodów luksusowych.