Audi S4 Cabriolet

Audi S4 Cabriolet31.03.2004
Audi S4 Cabriolet jest kolejnym pełnym charakteru sportowym Audi. Łączy ono w sobie zalety kabrioletu z mocnym silnikiem V8 pochodzącym z Audi S4 oraz bezpieczeństwem napędu quattro ...

Audi S4 Cabriolet jest kolejnym pełnym charakteru sportowym Audi. Łączy ono w sobie zalety kabrioletu z mocnym silnikiem V8 pochodzącym z Audi S4 oraz bezpieczeństwem napędu quattro. Niewielkie zmiany optyczne podkreślają sportowy charakter.

Stylistyka i wyposażenie

Niezwykłość nowego Audi S4 Cabriolet wyraża się w świadomej prostocie wyglądu zewnętrznego. Nadwozie, sportowe już w swoich proporcjach i sylwetce, nieznacznie lecz jednak zauważalnie różni się od Audi A4 Cabriolet: zderzaki z dużymi otworami wlotowymi powietrza, reflektory ksenonowe z obudową wewnętrzną w kolorze tytanu, aluminiowa obudowa lusterek zewnętrznych. Z tyłu w modelach "S" znajdziemy charakterystyczne duże rury wydechowe po obu stronach auta. Audi S4 Cabriolet porusza się na 18-calowych aluminiowych obręczach kół typu "S" z oponami 235/40 R18.

Audi S4 Cabriolet 1 Także we wnętrzu od razu widać, że ten kabriolet to S4. Tarcze wskaźników wykonane są w typowym dla modeli "S" szarym kolorze i mają specjalne wskazówki. Elementy dekoracyjne mogą być wykonane z materiału w kolorze "Carbon", z czarnego lakieru, szczotkowanego aluminium lub drewna brzozowego. Sportowy charakter pojazdu podkreśla sportowa skórzana kierownica z trzema ramionami, emblematem "S" i z przełącznikami kołyskowymi 6-stopniowej przekładni tiptronic.

Doskonałe trzymanie boczne i jednocześnie wyjątkowy komfort podczas długich podróży zapewniają montowane seryjnie sportowe fotele wykończone Alcantarą i skórą, z elektryczną regulacją położenia oraz podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa i regulowanym podparciem ud.

Silnik V8: maksimum mocy

Ośmiocylindrowy silnik Audi S4 Cabriolet ma moc 253 kW (344 KM) przy 7000 obr./min. i przenosi na wał korbowy moment obrotowy 410 Nm przy 3500 obr./min. Duże wrażenie robi doskonała reakcja silnika na sygnały pedału przyspieszenia. Z układu wydechowego wydobywa się głęboki, sportowy, jednak nie natarczywy dźwięk.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Audi S4 Cabriolet potrzebuje tylko 5,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Audi S4 Cabriolet 2 Ośmiocylindrowa jednostka napędowa zaskakuje swoimi gabarytami: jej długość wynosi tylko 464 milimetry. Taką zwartość budowy udało się uzyskać inżynierom Audi dzięki umieszczeniu łańcuchowego napędu rozrządu i agregatów pomocniczych po stronie odbioru mocy silnika. Pozwoliło to na zredukowanie długości o całe 52 milimetry. Także ciężar – 195 kilogramów – jest bardzo niewielki jak na silnik ośmiocylindrowy.

Napęd przekazywany jest na 18-calowe aluminiowe obręcze kół poprzez 6-biegową skrzynię biegów najnowszej generacji o bardzo krótkich i precyzyjnych przełożeniach. Odizolowanie skrzyni biegów od zewnętrznego mechanizmu przełączającego zapobiega w znacznym stopniu przenoszeniu drgań na dźwignię zmiany biegów.

Dostępna jako wyposażenie dodatkowe 6-stopniowa skrzynia biegów tiptronic z dynamicznym programem zmiany biegów, dodatkowym programem sportowym i przełącznikami kołyskowymi na kierownicy łączy w sobie sportowy charakter z komfortem skrzyni automatycznej, pozwalającym w pełni cieszyć się jazdą kabrioletem.

Sportowe podwozie: aluminium zapewnia lekkość i elastyczność

Lekka konstrukcja aluminiowego podwozia składa się z czterowahaczowej osi przedniej i osi tylnej z wahaczami trapezowymi, zapewniającymi najwyższą precyzję podczas wykonywania manewrów. Ponieważ niewielkie masy nieresorowane gwarantują niezwykle czułą reakcję amortyzatorów, dzięki takiej konstrukcji osi komfort jazdy jest bardzo wysoki.

Podobnie jak S4 Limousine i Avant, także S4 Cabriolet posiada sztywne sportowe zawieszenie, co jest doskonałą podstawą do uzyskania maksimum dynamiki a tym samym czystej przyjemności jazdy.

Montowany seryjnie Servotronic zapewnia precyzyjną, odpowiednią do prędkości jazdy reakcję kół na ruch kierownicy.

Nowe Audi S4 Cabriolet jest seryjnie wyposażone w stały napęd na wszystkie koła - quattro.

Jazda otwartym samochodem jest bez wątpienia jednym z budzących największe emocje sposobów poruszania się pojazdami mechanicznymi, zwłaszcza gdy ponadczasowa uroda nadwozia jest doskonale połączona z dynamicznym i gotowym spełnić każde polecenie kierowcy silnikiem. Aby podróż była zawsze wielką przyjemnością, elegancja i moc musi iść w parze z najwyższą jakością nadwozia.

Audi S4 Cabriolet 3 Dach Audi S4 Cabriolet po otwarciu jest całkowicie schowany. Nic nie zakłóca charakterystycznej linii środkowej zamykającej w jednej płaszczyźnie bryłę samochodu. Lecz także przy podniesionym dachu zachowana jest dynamika i harmonia sylwetki. Pociągnięty daleko do tyłu łuk linii dachu podkreśla płaskie proporcje i delikatnie zbliżoną do klina sylwetkę tego modelu.

Najwyższa jakość materiałów i wykończenia jest cechą typową dla samochodów marki Audi. Stylistyka wnętrza perfekcyjnie harmonizująca z wyglądem zewnętrznym podkreśla elegancki charakter kabrioletu Audi S4.

Nadwozie: nowy standard w dziedzinie eliminacji drgań

Konstruktorzy nadwozi Audi już na etapie projektowania pracowali nad strukturą karoserii i przeprowadzali symulację wzajemnego oddziaływania ruchów zawieszenia i silnika.

Wynik tych prac konstrukcyjnych odczuwany jest na wszystkich rodzajach dróg: drgania o wysokiej i niskiej częstotliwości tylko w minimalnym stopniu są wyczuwalne dla podróżujących.

Także przyjemność kierowania zyskuje dzięki wysokiej sztywności nadwozia ponieważ S4 Cabriolet pozwala prowadzić się na zakrętach z milimetrową dokładnością. Precyzja ta została uzyskana dzięki specjalnemu mocowaniu kolumny kierowniczej, uwzględniającemu typowe dla kabrioletów drgania. Konsola przekładni kierowniczej jest dodatkowo podparta a wspornik poprzeczny modułu jest połączony ze wspornikiem poprzecznym szyby, co pozwoliło zminimalizować drgania kierownicy.

Audi S4 Cabriolet 4 Działania mające na celu zwiększenie wytrzymałości i sztywności zaczynają się już w momencie doboru materiałów i określeniu sposobów ich łączenia. Tak więc przeszło pięćdziesiąt procent ciężaru nieuzbrojonej karoserii przypada na blachy o wysokiej lub podwyższonej wytrzymałości.

Optymalizacja grubości ścianek w połączeniu z poprawioną jakością spawania pozwala na znaczne przedłużenie trwałości nadwozia. Dodatkowo karoseria jest wzmocniona sztywno skręconą ramą pomocniczą z przodu ze wspomagającymi belkami skośnymi z przodu i z tyłu.

Najwyższy poziom wytrzymałości przy zderzeniach

Słupek A kabrioletu Audi S4 jest dobrze usztywniony dzięki zastosowaniu rur wzmacniających o wysokiej wytrzymałości oraz zoptymalizowanej strukturze. Wytrzymałość tego słupka jest szczególnie ważna przy dachowaniu.

W kabinie pasażerskiej progi o odpowiednio dobranej grubości blachy i odpowiednim przekroju zapewniają zwiększoną wytrzymałość i optymalną ochronę pasażerów. Także w konstrukcji foteli zastosowano elementy o wysokiej wytrzymałości, zwiększające bezpieczeństwo pasażerów podczas zderzenia bocznego.

Szczególną rolę dla bezpieczeństwa pasażerów odgrywają także drzwi. Specjalne belki pochłaniające siłę uderzenia wraz ze wzmocnieniami w progach oraz poprzecznymi wzmocnieniami nadwozia umieszczonymi pod tylną kanapą zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Poziom bezpieczeństwa w kabriolecie przy zderzeniu bocznym odpowiada poziomowi gwarantowanemu przez limuzynę S4. Podwójna ściana tylna poprawia sztywność tylnej części nadwozia.

Optymalne bezpieczeństwo

Pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły naprężenia i napinaczami dla wszystkich miejsc siedzących należą do bogatego pakietu gwarantującego bezpieczeństwo podobnie jak pełnowymiarowe przednie i boczne poduszki powietrzne. Wbudowane w fotele boczne poduszki powietrzne chronią głowę i tułów.

W przypadku dachowania aktywny system chroniący pasażerów przed skutkami takiego wypadku, umieszczony w podwójnej tylnej ścianie, zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo. Pod wpływem impulsu z czujników, w ciągu ułamków sekund wysuwają się ochronne pałąki znajdujące się za tylnymi siedzeniami. Razem z niezwykle sztywną ramą przedniej szyby zapewniają one zachowanie przestrzeni zwiększającej bezpieczeństwo pasażerów.

Najwyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa zapewnia montowany seryjnie elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP z hydraulicznym asystentem hamowania.

Więcej niż ochrona przed złą pogodą: składany dach

Audi S4 Cabriolet wyposażone jest seryjnie w składany i rozkładany elektrohydraulicznie dach, otwierający się całkowicie automatycznie w niecałe 30 sekund. Wystarczy nacisnąć przycisk, aby miękki składany dach otworzył się lub zamknął. Szyby boczne wysuwają się lub chowają również automatycznie, manualne otwieranie pałąka blokującego lub odpinanie osłony jest w Audi S4 Cabriolet niepotrzebne.

Audi S4 Cabriolet 5 Wielkość skrzyni, w której znajduje się składany dach, może być regulowana dźwignią umieszczoną w bagażniku. Tak więc przy zamkniętym dachu pojemność bagażnika może być większa niż wtedy, gdy dach jest schowany.

Nie tylko z powodu ogrzewanej i odpornej na zadrapania tylnej szyby ocieplany składany dach doskonale nadaje się do eksploatacji zimą. Jego konstrukcja z trzech warstw tkaniny i doskonała szczelność zapewnia nie tylko dobrą ochronę, niezależnie od warunków atmosferycznych, lecz także dobrą izolację akustyczną.

Stelaż składanego dachu jest prawie niewidoczny na zewnątrz. Mocne naprężenie w połączeniu z miękkim wypełnieniem eliminuje efekt "dachu namiotu". Niezależnie od prędkości jazdy linia dachu stanowi harmonijną całość z sylwetką samochodu.

Także wewnątrz dach jest całkowicie gładki. Elegancki wygląd powierzchni i jakość wykończenie odpowiadają luksusowi panującemu wewnątrz kabrioletu.