Podwójne zwycięstwo Audi w FIA WEC

Podwójne zwycięstwo Audi w FIA WEC21.03.2012
Pożegnalny występ R18 to jednocześnie wspaniały start Audi w organizowanej przez FIA serii wyścigów długodystansowych WEC. Dzięki zwycięstwu zespołu: Dindo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish, marka świętowała swój dziesiąty sukces ...

...w słynnym, dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring na Florydzie. Nowy kierowca Loïc Duval, wraz z kolegami z teamu Timo Bernhardem i Romainem Dumasem, dopełnili podwójnego zwycięstwa Audi.

Napięcie do końca – w wyścigu, który jedenaście razy był przerywany przez Safety Car, Capello/Kristensen/ McNish musieli w Audi R18 TDI z numerem „2” ciężko pracować na zwycięstwo. Ich rywale z teamu, w samochodzie z numerem „3”, trzymali się bardzo blisko przez pierwszych dziesięć, z dwunastu godzin wyścigu. Safety Car systematycznie zmniejszał odstępy w pierwszej trójce, ale zespół Bernhard/Dumas/Duval stracił ostatecznie cztery okrążenia pod koniec wyścigu.

Podwójne zwycięstwo Audi w FIA WEC 1 Jednocześnie, Audi Sport Team Joest, dzięki doskonałej taktyce, trzymał swoich rywali na dystans. Załoga zastosowała zmienne zjazdy do boksu dla obydwu Audi R18 TDI. Dzięki temu najszybsi rywale z zespołu HPD Honda pozostawali ciągle jedno okrążenie za nimi. Cały wyścig, dla wszystkich 63 startujących, pozostawał pod znakiem gęstego ruchu i licznych kolizji. Mimo to, dzięki precyzyjnej pracy kierowców, zwycięskie R18 TDI mogły przejechać cały dystans bez uszkodzenia karoserii.

Nie tylko dziesiąte zwycięstwo Audi w historii sześćdziesięciu edycji dwunastogodzinnego wyścigu w Sebring jest kamieniem milowym.

Tom Kristensen, jako właściciel rekordu świętował swoje osobiste, szóste zwycięstwo w klasyku na Florydzie, Dindo Capello piąte, a Allan McNish czwarte. Ta trójka wywalczyła przed trzema laty ostatnie, aż do tej pory, zwycięstwo Audi w Sebring.

Również trzecie Audi miało na początku szansę na pozycję w czołówce. Andre Lotterer, który w kwalifikacjach nowej serii Mistrzostw FIA wywalczył pierwsze pole position dla Audi, był w pierwszej połowie wyścigu, razem z kolegami z teamu Benoîtem Treluyerem i Marcelem Fässlerem, najsilniejszym rywalem późniejszych zwycięzców.

Podwójne zwycięstwo Audi w FIA WEC 2Jednak krótko przed półmetkiem, auto z numerem „1” straciło 17 okrążeń. Wadliwy elektroniczny przełącznik skrzyni biegów zmusił team do nieplanowanej naprawy w warsztacie. W efekcie, trzej zeszłoroczni zwycięzcy z Le Mans zajęli 16 lokatę i piąte miejsce wśród aut LMP1 w rankingu WEC.

Podczas gdy Audi R18 TDI w obecności Jeana Todta, Prezydenta Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA, odbywało swój zakończony sukcesem pożegnalny występ na torze Sebring, media i goście Audi of America mogli spojrzeć w przyszłość. Audi zaprezentowało im nowe R18 e-tron quattro, które podobnie jak nowe R18 ultra będzie startowało od drugiego wyścigu WEC 5 maja w Spa (Belgia). Tydzień wcześniej odbędzie się oczekiwana z napięciem premiera nowego Audi A5 DTM na torze wyścigowym Hockenheimring.

Źródło: Audi