MotoNews.pl

Nowy Ford Focus ST z silnikiem EcoBoost

13 czerwca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Ford Focus ST 17

Nowy Ford Focus ST dostarczy wyjątkowej mieszanki niezłych osiągów, świetnego prowadzenia, wyrafinowania i stylu klientom w ponad 40 krajach na całym świecie, jako pierwszy, globalny, sportowy model Forda. Wyposażony w 2-litrowy silnik EcoBoost turbo o mocy 250 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm nowy Focus ST ma rozpędzać się z miejsca do 100 km/h w 6,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 248 km/h.

Zastosowanie oszczędnej jednostki napędowej EcoBoost oznacza, że Focus ST będzie zużywał ok. 7,2 l paliwa na 100 km i emitował przy tym 169 g CO2 na km – to wynik o 20% lepszy w porównaniu z poprzednim, europejskim wariantem Focusa ST. Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.

Jednocześnie producent zadbał o ulepszenie dynamiki jazdy i zaopatrzenie kierowcy w więcej systemów ułatwiających prowadzenie pojazdu, takich jak: nowy układ kierowniczy Ford Sport Steering System, specjalnie skalibrowane elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, system Torque Steer Compensation korygujący tendencję do znoszenia samochodu w czasie dynamicznego przyspieszania, system ESP działający w trzech trybach, system poprawiający stabilność na zakrętach Torque Vectoring Control oraz system zwiększający sterowność na zakrętach. W sportowym zawieszeniu Forda Focusa ST zastosowano ulepszone amortyzatory i sprężyny, które obniżają nadwozie pojazdu o 10 mm w porównaniu z innymi modelami z linii Focusa. Samochód porusza się na specjalnych oponach Goodyear Eagle.

Na rynku europejskim nowy Ford Focus ST będzie dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Klienci będą mogli wybrać jeden z kilku kolorów nadwozia: niebieski, czerwony, czarny, biały, srebrny lub jasnopomarańczowy. Sylwetka nowego Focusa ST pozostała agresywna i aerodynamiczna, z trapezoidalną atrapą chłodnicy, wydatnymi fartuchami bocznymi, dynamicznym zderzakiem tylnym i otworami wentylacyjnymi z w stylu dyfuzorów umieszczonymi w dolnej części tyłu samochodu. Spojler dachowy poprawia stabilność przy dużych prędkościach i redukuje opór powietrza.

We wnętrzu Focusa ST znalazły się: specjalnie zaprojektowana kierownica, gałka zmiany biegów i pedały hamulca, gazu i sprzęgła oraz sportowe fotele Recaro.

W Europie można już składać zamówienia na nowego Forda Focusa ST, w USA do sprzedaży wejdzie późnym latem, a na innych rynkach pojawi się do końca tego roku.

Zdjęcia: Ford, opracowanie: BM