MotoNews.pl

Debiut Subaru Outback Boxer Diesel Lineartronic

11 marca 2013

Marka, model | ,
Subaru Outback Diesel 12

Subaru chwali się właśnie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie odświeżonym modelem Outback, po raz pierwszy wyposażonym w silnik diesla zestawiony z przekładnią CVT Lineartronic. Skrzynia Lineartronic zapewnia płynną jazdę przy oszczędnym zużyciu paliwa, zwiększa przy tym sportowe własności diesla Subaru Boxer.

Bezstopniowa przekładnia pozwala na płynne przyspieszanie i eliminuje konieczność częstej zmiany biegów, charakterystyczną dla tradycyjnych rozwiązań z udziałem silników wysokoprężnych. System wybiera optymalny bieg spośród niezliczonej liczby opcji, jakie oferuje przekładnia CVT.

W Europie nowe Subaru Outback będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych: z 2,5-litrową, 4-cylindrową jednostką benzynową Subaru Boxer DOHC i ze wspomnianym już, 2-litrowym , 4-cylindrowym dieslem Subaru Boxer DOHC Turbo.

Wariant z uaktualnionym, 2-litrowym silnikiem benzynowym i przekładnią Lineartronic opcjonalnie można zamówić z manetkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy. Moc jednostki benzynowej to 173 KM/127 kW, a maksymalny moment obrotowy wynosi 235 Nm (dostępny od 4100 obr./min.). Diesel turbo generuje maksymalną moc 150 KM/1110 kW i maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny w zakresie 1600-2400 obr./min. Silnik wysokoprężny może zostać połączony z przekładnią Lineartronic lub skrzynią ręczną.

Gwarancją dynamicznego charakteru jazdy są także – spory prześwit (200 mm), duża stabilność kramy konstrukcyjnej, nisko umieszczony środek ciężkości i stały, symetryczny napęd na wszystkie koła.

Zdjęcia: Subaru, Lulop Automotive, opracowanie: BM