MotoNews.pl

Nowa Skoda Superb teraz także w konfiguracji 2.0 TDI 170 KM DSG 4×4

24 lipca 2013

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Skoda Superb 3

Flagowy model Skody można teraz zamówić w połączeniu silnika 2.0 TDI o mocy 170 KM, z pożądaną skrzynią DSG i napędem na cztery koła. Odświeżenie najbardziej ekskluzywnej Skody było też okazją do ulepszenia wszystkich jednostek napędowych, które odznaczają się teraz nawet o 19% mniejszym zużyciem paliwa.

Wszystkie trzy wersje silników wysokoprężnych (1.6 TDI o mocy 105 KM oraz 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM) zostały wzbogacone o rozwiązania przynoszące korzyści zarówno środowisku, jak i portfelowi właściciela: systemy odzyskiwania energii z hamowania i Start-Stop. W połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami ekologicznej wersji GreenLine pozwoliło to na osiągnięcie rekordowo niskiego wyniku zużycia paliwa na poziomie 4,2 l/100 km i emisji CO2 109 g/km.

Nowoczesna technologia Skody widoczna jest w zaawansowanych skrzyniach biegów i układach przeniesienia napędu. Dostęp do najbardziej pożądanych nowinek technologicznych jest teraz w Superbie jeszcze łatwiejszy: wygodną skrzynię DSG, połączoną z układem napędu na obie osie Haldex, można zastosować także wraz z uznanym i popularnym dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 170 KM. To połączenie pełni satysfakcjonującej dynamiki z komfortem, bezpieczeństwem i niskimi kosztami eksploatacji.

Przełomowa skrzynia DSG wyposażona jest w dwa sprzęgła, które niezależnie od trybu pracy – manualnego lub automatycznego – gwarantują płynność i szybkość zmiany biegu. Ceniony za wysoki komfort jazdy zespół, potrafi wydobyć, co najlepsze z elastycznego silnika, uwydatniając zarówno jego dynamiczną, jak i oszczędną naturę.

Idealna przyczepność wszystkich czterech kół Superba, to zasługa układu Haldex czwartej generacji: przez większość czasu kieruje on moc silnika na przednie koła, dbając o niskie zużycie paliwa. Nieustannie kontrolowane są jednak parametry, takie jak prędkość obrotowa silnika, kąt skrętu kierownicy i przyczepność każdego z kół – tak, aby przez właściwą dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy obydwoma osiami zagwarantować kierowcy pełną kontrolę nad samochodem, w każdej chwili i w każdych warunkach drogowych.

Optymalizację i nowe możliwości konfiguracji wprowadzono także do jednostek benzynowych. Podstawowa jednostka 1.4 TSI jest teraz o 13% oszczędniejsza niż dotychczas, zużywając średnio od 5,9 l/100 km. Z kolei topowa odmiana z 3,6-litrowym V6, napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią zachwyca swoim potencjałem i komfortem, zużywając przy tym jeszcze mniej paliwa niż poprzednio.

Zdjęcia: Skoda Auto Polska