MotoNews.pl

Fiat Panda Antartica

02 września 2013

Marka, model | ,
Fiat Panda Antartica 3

Frankfurcki debiut Pandy 4×4 Antartica to hołd z okazji 30 rocznicy narodzin modelu: seria limitowana bazująca na wersji 4×4 Rock.

Wyróżnikiem serii specjalnej od zewnątrz jest dwutonowa kolorystka nadwozia – kombinacja bieli z czarnym dachem – oraz szereg innych elementów, dzięki którym ten poręczny „city-car 4×4″ zyskuje na osobowości: szare, 15-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, pomarańczowe kołpaki kół, lampy przeciwmgielne, „dyskretne” szyby tylne typu „Privacy”, pomarańczowe obudowy lusterek bocznych i specjalna plakietka na słupku środkowym.

We wnętrzu dominuje tapicerka szaro-pomarańczowa, a gwarancją tak cenionego, praktycznego komfortu przedziału pasażerskiego jest niezmiennie 3-miejscowa kanapa tylna z oparciami dzielonymi/składanymi 40/60 oraz regulacja wysokości fotela kierowcy w wyposażeniu standardowym.

Wchodząca do sprzedaży pod koniec bieżącego roku Panda 4×4 Antartica edycji limitowanej dostępna będzie z 85-konnym silnikiem benzynowym 0.9 TwinAir Turbo albo 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II – oba wyposażone w system oszczędnościowy paliwa Start&Stop.

Panda 4×4 Antartica posiada wszelkie zalety Pandy 4×4. Jest to również zasługa aktywowanego automatycznie w razie potrzeby, układu napędowego „torque-on-demand”, który pozwala spokojnie radzić sobie z każdą sytuacją w ruchu drogowym i nie tylko. Seryjne wyposażenie Pandy 4×4 obejmuje ponadto ESC (elektroniczny system stabilizacji jazdy) i ELD (elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy). wspomagający ruszanie i jazdę na podłożach luźnych lub śliskich. Komfort i dynamikę jazdy, niezbędną dla dalszych, trudniejszych podróży zapewnia odpowiednio zestrojone zawieszenie kół przednich na kolumnach Mac Pherson i tylnych w układzie belki skrętnej – w połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów o niskim przełożeniu „jedynki”. W parze z silnikiem TwinAir Turbo poprawia to znacząco sprawność na trudniejszych nawierzchniach i ruszanie na wzniesieniach.

Celem zachowania maksymalnej trakcji na każdym podłożu, Panda 4×4 Antartica – jako jedyny samochód w swej kategorii – wyposażona jest seryjnie w specjalne ogumienie błotno-śniegowe 175/65 R15 M+S. Opony typu Snow Flake nadają się do użytku nie tylko na lodzie czy śniegu – lecz także na drodze gruntowej i normalnej szosie. Warto podkreślić, iż w porównaniu z poprzednim modelem Pandy polepszenie trakcji na podłożu o niskiej przyczepności sięga 20 procent, a tak szeroka swoboda użytkowania opon nie pociąga za sobą wzrostu zużycia paliwa czy kosztów eksploatacji.

Zdjęcia: Fiat