MotoNews.pl

BMW M3 i M4 z silnikiem biturbo o mocy 430 KM

poniedziałek, 30 września 2013

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery
BMW M3 M4 5

Nowe BMW M3 i M4 będą miały mnóstwo bardzo przyjemnych niespodzianek dla miłośników ostrzejszej jazdy: 6-cylindrowy silnik biturbo o mocy 430 KM i maksymalnym momencie obrotowym „znacznie wykraczającym” poza 500 Nm, masę własną wynosząca ok. 1500 kg i 6-biegową, manualną skrzynię biegów z automatyczną przepustnicą, która wysyła sygnał dźwiękowy przy redukcji biegu. Opcjonalnie nowe BMW będą dostępne z 7-biegową przekładnią M DCT z funkcją “launch control”.

Jednostkę napędową wyposażono zarówno w system Valvetronic, jak i Double Vanos, zmniejszono jej wagę i wyposażono w system chłodzenia dostosowany do pracy w warunkach jazdy na torze wyścigowym. Silnik ma także kuty wał korbowy i miskę olejową ze stopów magnezu. Auta będą również posiadać własny system smarowania przy suchej komorze korbowej.

Jak zapowiada bawarski producent, M4 będzie o około 80 kg lżejsze od poprzedniej wersji modelu, co pomoże zredukować o 25% zapotrzebowanie na paliwo. Do „odchudzenia” nowego M4 przyczynił się głównie montaż komponentów nadwoziowych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP): dachu, bagażnika, niektórych elementów zawieszenia, a także zastosowanie aluminiowych komponentów w pozostałej części zawieszenia. Sedan M3 także ma otrzymać dach z CFRP.

Poniżej prezentujemy filmik z testów nowych BMW M na torze Nurnburgring – auta prowadzili kierowcy BMW DTM: Bruno Spengler i Timo Glock. Więcej informacji o nowych BMW M3 i M4 przed oficjalnym debiutem na przyszłorocznym Detroit Auto Show.

Zdjęcia: Autoblog, com, opracowanie: BM

Waszym zdaniem:

  1. Koleś:
    30 września 2013 o godz. 20:34

    Hahaha żenada. 1500kg, to waży VW T4, a nie auto osobowe. Jak zobaczyłem, że najnowsze BMW M5 waży ponad 1900kg, to mnie ogarnia pusty śmiech. Auta powinny być jak najlżejsze. Co mi ma dać 400KM, skoro Caterham R500 mający ich 250 i tak może takie BMW objechać jadąc na pół gwizdka. BMW E30 M3 DTM, to była maszyna: 850kg i 350KM z 4cyl. wolnossącego silnika 2.5L. Po 2000roku nie wyprodukowano prawie żadnego auta dla prawdziwego kierowcy. Kiedyś były E34, E36, E21, E30, a teraz jest jakiś czołg z 10 turbinami, bo żeby ruszyć tą masę potrzeba jednostkę napędową z lokomotywy :D

Dodaj komentarz