MotoNews.pl

Jeep Wrangler Polar: zimowy mistrz

27 stycznia 2014

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Jeep Wrangler Polar 3

Cyfrowy projekt o nazwie “Master of Winter” (zimowy mistrz”) debiutuje dziś online, a główną rolę odgrywa w nim nowy Jeep Wrangler w specjalnej edycji Polar. Interaktywne wideo ma na celu prezentację śmiałego charakteru i legendarnych umiejętności poruszania się w trudnym terenie, jakie charakteryzują limitowaną edycję Wranglera. Na filmie Wrangler Polar zmierzy się na śnieżnym stoku z profesjonalnym snowboarderem.

Najnowsza wersja Wranglera Polar jest dostępna w wersji dwu- i czterodrzwiowej, a napędza ją 2,8-litrowy turbodiesel, przekazujący moc 200 KM i maksymalny moment obrotowy 460 Nm na wszystkie koła za pośrednictwem 5-biegowej przekładni automatycznej.

Nowy Wrangler Polar bazuje na wariancie Sahara i ma nową maskownicę z błyszczącymi, czarnymi detalami przy reflektorach, nowa osłonę na koło zapasowe, uwypukloną maskę silnika typu „powerdome”, twardy dach w kolorze reszty nadwozia z przyciemnionym szklanym ekranem oraz 18-calowe obręcze z lekkich stopów w kolorze błyszczącej czerni. Na masce samochodu umieszczono trójkolorową naklejkę przedstawiającą panoramę górską, a wlew paliwa chroni zakrętka zaprojektowana przez Mopar. Na boku auta, przy przednim błotniku znajduje się plakietka z napisem „78° S” i „ 106° E”, czyli współrzędnymi geograficznymi Wostoku, rosyjskiej stacji badawczej na Antarktydzie, gdzie 21 lipca 1983 odnotowano najniższą zanotowaną na Ziemi temperaturę powietrza: −89,2°C.

W kabinie Jeepa Wranglera Polar znajdziemy podgrzewane fotele pokryte czarną skórą z białymi obszyciami i logo „Polar” wyhaftowanym na zagłówkach. Czarną skórą obciągnięto również kierownicę, a oprawy wskaźników są białe.

Samochód został wyposażony w dwustopniową skrzynkę rozdzielczą Command-Trac NV241 o przełożeniu reduktora 2,72:1 oraz samoblokujący tylny mechanizm różnicowy Trac-Lok.

Zdjęcia: Jeep, opracowanie: BM