MotoNews.pl

Kia GT4 Stinger Concept

27 stycznia 2014

Kia GT4 Stinger 7

Amerykański oddział Kia pochwalił się podczas wystawy North American International Auto Show w Detroit nowym pojazdem koncepcyjnym o agresywnej stylistyce. Samochód nosi zadziorną nazwę GT4 Stinger i jest sportowym, czteroosobowym modelem z napędem na tylną oś. Za nieco szalony design GT4Stingera odpowiedzialny jest zespół projektantów z kalifornijskiego studia Kia, który wcześniej przygotował takie koncepty, jak Track’ster z 2012 roku.

Pod maską Kii GT4 Stinger kryje się podrasowana wersja turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim T-GDI o pojemności 2 litrów. Generuje on 315 KM mocy i współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną przekazującą moc na tylne koła. Te z kolei „obuto” w opony Pirelli P-Zero w rozmiarze 275/35R-20 zamontowane na 20-calowych obręczach z lekkich stopów ze wstawkami z włókna węglowego. Zza kół wyglądają czterotłoczkowe zaciski 15-calowych, nawiercanych tarcz hamulcowych Brembo Gran Turismo.

Polakierowane na żywy ocień żółci nadwozie Kii GT4 Stinger spoczywa na zawieszeniu zaprojektowanym specjalnie na potrzeby tego modelu z dwoma wahaczami poprzecznymi.

GT4 Stinger mierzy 431 cm długości, 189 cm szerokości, ma 125 cm wysokości, a jego osie rozstawiono w odległości 262 cm. Waży niecałe 1304 kg, a masę rozłożono między przednią a tylna osią w stosunku 52:48.

Nowy, koncepcyjny pojazd marki Kia z zewnątrz wyróżnia się mocną sylwetką o nieskomplikowanych liniach. Grill umieszczono nisko, by zapewnić maksymalne chłodzenie silnika. Otaczają go reflektory z diodami LEDowymi. W przednim zderzaku umieszczono otwory wentylacyjne, a pod nim „splitter” z włókna węglowego. Wydłużona maska silnika unosi się ku przedniej szybie. Przednie błotniki są wyraźnie zarysowane i muskularne. Przejrzyste słupki A zapewniają kierowcy widoczność w zakresie ponad 270 stopni. Górną, oszkloną część kabiny zaprojektowano tak, by wydawało się, że samochód nosi modne, zachodzące na boki okulary przeciwsłoneczne. W progi drzwiowe z czarnymi akcentami wbudowano kanały wentylacyjne. Nadwozie poszerzono w tylnej części tak, że zakrywa opony. W tylnych światłach również zastosowano diody LED. Auto ma podwójne końcówki rur wydechowych.

W kabinie znajdziemy aluminiowe akcenty (klamki drzwiowe, pedały gazu, hamulca i sprzęgła), kubełkowe fotele pokryte skórą, gumowe dywaniki, kierownice w kształcie litery D i deskę rozdzielczą podświetlana czerwonymi diodami LED z dużym prędkościomierzem i wskaźnikiem wrzuconego aktualnie biegu.

Kia nie zamierza na razie rozwijać projektu GT4 Stinger do formy produkcyjnej.

 

Zdjęcia: Nissan, opracowanie: BM