Pierwsze okrążenia w Walencji - BMW Sauber F1 Team

Pierwsze okrążenia w Walencji - BMW Sauber F1 Team26.01.2007
Walencja, 16 stycznia 2007. Zespół BMW Sauber F1 miał dzisiaj powody do radości. O godzinie 13.00 z garażu ekipy po raz pierwszy wyjechał nowy bolid BMW Sauber F1.07 ...

Walencja, 16 stycznia 2007. Zespół BMW Sauber F1 miał dzisiaj powody do radości. O godzinie 13.00 z garażu ekipy po raz pierwszy wyjechał nowy bolid BMW Sauber F1.07.

Pierwsze okrążenia w Walencji - BMW Sauber F1 Team 1 Wszystko przebiegło zgodnie z planem i bolid mógł wykonać swoje dziewicze okrążenie na torze w Walencji. Pierwszym kierowcą, który dostąpił zaszczytu odbycia jazdy próbnej był Nick Heidfeld. Prowadzony przez Niemca pierwszy "prawdziwy" bolid F1.07 teamu BMW Sauber przejechał kilka okrążeń po suchym torze przy niezbyt sprzyjającej pogodzie.

"Nie było żadnych problemów", powiedział Heidfeld. "Od samego początku nieznany mi jeszcze dobrze samochód prowadził się dobrze i pewnie. Oczywiście nie jeździ się nowym samochodem na granicy jego możliwości. Pierwsza jazda to głównie sprawdzanie systemów, monitorowanie temperatury i inne tego typu rzeczy. Na pierwszych trzech okrążeniach poprawiałem swój czas o jedną sekundę w stosunku do poprzedniego okrążenia. To dowodzi, że granica możliwości auta znajduje się o wiele wyżej, co daje miłą świadomość potencjału auta. Nie mogłem się doczekać tego dnia. Kilka ostatnich miesięcy to okres wytężonej pracy w fabrykach w Hinwil i Monachium. Cały zespół jest zdeterminowany i ma ambitne plany. To będzie ekscytujący sezon, podczas którego pojawi się wiele znaków zapytania. W ciągu trzech następnych dni bolid zastanie jeszcze gruntowniej przetestowany."

Pierwsze okrążenia w Walencji - BMW Sauber F1 Team 2 Mario Theissen, szef zespołu BMW Motorsport, powiedział: "Pierwsze testy bolidu F1.07 wypadły pomyślnie. Po krótkiej prezentacji samochód wyruszył na tor, po którym bezproblemowo przejechał pierwsze okrążenia. Teraz przygotowujemy się do prawdziwych testów bolidu na torze w Walencji, które rozpoczną się w środę, a zakończą w piątek w tym tygodniu."

Dyrektor techniczny Willi Rampf podsumował ten dzień słowami: "Jesteśmy szczęśliwi, że obyło się bez problemów technicznych. Pierwsze okrążenia dowiodły, iż wszystkie systemy działają prawidłowo. Testy długodystansowe dostarczą nam niezbędnych informacji na temat temperatury i ciśnienia w poszczególnych komponentach. Jutro rozpoczynamy pracę nad odpowiednim skalibrowaniem całego systemu."

Źródło: BMW Sauber F1