Nowe rozwiązania w BMW serii 5

Nowe rozwiązania w BMW serii 501.02.2007
BMW serii 5 Limuzyna jako synonim radości z jazdy w klasie business, BMW serii 5 Touring jako jedyne w swoim rodzaju połączenie dynamiki i wszechstronności ...

Kompleksowe uwydatnienie dynamicznego, innowacyjnego i ekskluzywnego charakteru BMW serii 5, atrakcyjne modyfikacje stylistyczne, podniesienie stylu i jakości wnętrza, wszystkie warianty silnikowe o najniższym zużyciu paliwa pośród konkurencji, nowatorskie rozwiązania w zakresie wyposażenia związanego z komfortem i bezpieczeństwem jazdy, umocnienie czołowej pozycji w swoim segmencie: BMW serii 5 Limuzyna jako synonim radości z jazdy w klasie business, BMW serii 5 Touring jako jedyne w swoim rodzaju połączenie dynamiki i wszechstronności.

Nowe rozwiązania w BMW serii 5 1 Nowy wymiar efektywnej dynamiki, wszystkie silniki o istotnie zmniejszonym zużyciu paliwa, sześciocylindrowe silniki rzędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny drugiej generacji (High Precision Injection), znaczny wzrost mocy przy większej oszczędności, sześciocylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail trzeciej generacji, istotna redukcja masy przez zastosowanie aluminiowej skrzyni korbowej, silnik w 535d z układem Variable Twin Turbo (VTT) umacnia swoją pozycję najbardziej sportowego "diesla" świata, sześciobiegowa skrzynia automatyczna o zoptymalizowanej dynamice przełączania i bezpośrednim sprzężeniu z silnikiem oraz sportowa automatyczna skrzynia biegów jako opcje.

Sportowo-eleganckie akcenty w stylistyce karoserii: reflektory i lampy tylne o ciekawym, "technicznym" wyglądzie dzięki przezroczystym kloszom, chromowane obramowania lamp i pierścieniowe światła postojowe z przodu, diodowe kierunkowskazy i pięć pasów świetlnych z tyłu, skierowane ku górze wloty powietrza o nowych kształtach, "nerki" BMW z indywidualnie mocowanymi elementami na jednej wysokości z pasem przednim, muskularna sylwetka dzięki wyraźniejszemu poziomemu podziałowi optycznemu i dodatkowym krawędziom przetłoczeń w części tylnej, charakterystyczna krawędź progów podkreślająca elegancki wygląd z profilu, atrakcyjne nowości w ofercie obręczy kół ze stopu lekkiego, dodatkowe kolory lakieru.

Wyższy komfort jazdy i obsługi dzięki wyjątkowo wysokiej jakości materiałów i podniesieniu klasy wnętrza; kontury, kolorystyka i dobór materiałów tworzą spokojne, emanujące jakością i stylem wnętrze, dwukolorowa tapicerka drzwi płynnie przechodząca w deskę rozdzielczą, bardziej pojemne kieszenie na mapy, tapicerowane podłokietniki i wewnętrzne uchwyty drzwi, elektroniczny przełącznik biegów skrzyni automatycznej o niepowtarzalnych cechach wizualnych, ergonomicznych i funkcjonalnych, system obsługi iDrive rozszerzony o osiem "ulubionych" przycisków służących do dowolnego wybierania funkcji.

Nowe rozwiązania w BMW serii 5 2 Cztery zestawienia kolorystyki wnętrza, sześć rodzajów tapicerki, sześć wersji listew ozdobnych, szerokie możliwości indywidualizacji odzwierciedlające wielopłaszczyznowy wygląd BMW serii 5, nowe połączenie tkaniny i skóry o wyjątkowo sportowym charakterze, tapicerki skórzane w nowych kolorach i z nowymi wzorami szwów.

Liczne innowacje w zakresie dynamiki jazdy, bezpieczeństwa i komfortu, jedyny w tym segmencie samochód z tempomatem zawierającym oddzielną funkcję hamowania, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go do utrzymywania stałego odstępu w ruchu płynnym i miejskim, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu poprzez wibracje w kierownicy, wyświetlacz Head-Up, układ Night Vision, asystent świateł drogowych i aktywny układ kierowniczy, systemy nawigacyjne o ulepszonej grafice i z głosowym wprowadzaniem nazw 80 tysięcy miast i miejscowości, światła dzienne, reflektory adaptacyjne, światła doświetlające zakręty.

Układ jezdny o lekkiej konstrukcji z aluminiową osią przednią z podwójnymi przegubami i wahaczami wleczonymi oraz aluminiową zintegrowaną osią tylną Integral-IV, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z dodatkowymi funkcjami, elektrohydrauliczny układ hamulcowy, inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive z jeszcze bardziej precyzyjnym sterowaniem adaptacyjnego rozdziału siły napędowej na oś przednią i tylną.

Silniki w BMW serii 5 Limuzyna:

  • BMW 550i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM, maks. moment obrotowy: 490 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,2 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 10,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 10,3 l).
  • BMW 540i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 000 cm3, moc: 225 kW/306 KM, maks. moment obrotowy: 390 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,1 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 10,5 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 9,7 l).
  • BMW 530i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,3 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 7,7 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,5 l).
  • BMW 530xi: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 8,2 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,1 l).
  • BMW 525i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,1 s, maksymalna prędkość: 248 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,4 l/100 km.
  • BMW 525xi: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,9 s, maksymalna prędkość: 240 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,1 l/100 km.
  • BMW 523i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 497 cm3, moc: 140 kW/190 KM, maks. moment obrotowy: 235 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,2 s, maksymalna prędkość: 237 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,3 l/100 km.
  • BMW 535d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM, maks. moment obrotowy: 580 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,4 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 6,8 l/100 km.
  • BMW 530d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 173 kW/235 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km.
  • BMW 530xd: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 173 kW/235 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s, maksymalna prędkość: 242 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,9 l/100 km.
  • BMW 525d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 145 kW/197 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s, maksymalna prędkość: 237 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,2 l/100 km.
  • BMW 520d: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 1 995 cm3, moc: 120 kW/163 KM, maks. moment obrotowy: 340 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,6 s, maksymalna prędkość: 223 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,9 l/100 km.

Silniki w BMW serii 5 Touring:

  • BMW 550i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM, maks. moment obrotowy: 490 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,3 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 11,2 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 10,7 l).
  • BMW 530i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,5 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,7 l).
  • BMW 530xi: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,9 s, maksymalna prędkość: 246 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,5 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,4 l).
  • BMW 525i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,4 s, maksymalna prędkość: 243 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,7 l/100 km.
  • BMW 525xi: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,2 s, maksymalna prędkość: 233 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,4 l/100 km.
  • BMW 523i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 497 cm3, moc: 140 kW/190 KM, maks. moment obrotowy: 235 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,5 s, maksymalna prędkość: 230 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,7 l/100 km.
  • BMW 535d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM, maks. moment obrotowy: 580 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,5 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 7,0 l/100 km.
  • BMW 530d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 173 kW/235 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,9 s, maksymalna prędkość: 245 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,6 l/100 km.
  • BMW 530xd: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 173 kW/235 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 s, maksymalna prędkość: 235 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,2 l/100 km.
  • BMW 525d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 145 kW/197 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,8 s, maksymalna prędkość: 232 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km.
  • BMW 520d: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 1 995 cm3, moc: 120 kW/163 KM, maks. moment obrotowy: 340 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,9 s, maksymalna prędkość: 218 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,1 l/100 km.

Źródło: BMW