Grand Prix Brazylii - BMW podsumowuje wyścig

Grand Prix Brazylii - BMW podsumowuje wyścig24.10.2007
BMW Sauber F1 Team podczas finałowego wyścigu w Brazylii zakończył pomyślne sezon 2007 r. Obydwaj kierowcy zajęli punktowane miejsca na torze w Interlagos, Robert Kubica był piąty a Nick Heidfeld szósty, co więcej zrealizowali ...

...w stu procentach plan objęcia w każdym wyścigu punktowanych lokat. Nie dość, że młoda drużyna ma wiele powodów do radości podczas swojego drugiego sezonu, to jeszcze suma zdobytych przez nią punktów sięgnęła imponującej liczby 101.

Robert Kubica: 5. pozycja
BMW Sauber F1.07-03/BMW P86/7 (T-car F1.07.04)
Najszybsze okrążenie: 1,12.686 min. podczas 61. okrążenia (4. najszybszy czas)
"Wyścig rozpoczął się całkiem nieźle, zwłaszcza po moich kłopotach podczas kwalifikacji. Od samego początku, ze względu na strategię trzech postojów, musiałem przeć do przodu. Wszystko szło gładko, aż do momentu, gdy poinformowano mnie, że mam zmniejszyć obroty silnika, ponieważ temperatura była za wysoka. Potem spadłem za Nico Rosberga i na każdym okrążeniu traciłem dużo czasu. Podczas ostatnich dziesięciu okrążeń miałem dużo kłopotów z oponami i tylko starałem się utrzymać bolid na torze. W sumie to był dobry sezon dla naszej drużyny."

Nick Heidfeld: 6. pozycja
BMW Sauber F1.07-08/BMW P86/7
Najszybsze okrążenie: 1,13.452 min. podczas 53. okrążenia (10. najszybszy czas)
"Przekroczyliśmy magiczną sumę stu punktów i to był naprawdę wspaniały sezon. Na początku Robert wyprzedził mnie - miał przewagę dzięki lżejszemu bolidowi i startował po czystej stronie toru. Podczas wyścigu problemem było granulkowanie zarówno na przednich, jak i tylnych oponach, przez co popełniłem kilka błędów, ale problem ten zapewne dotyczył też pozostałych. Mimo wszystko w ostatnim przejeździe byłem nadal czwarty, aż do chwili, gdy Nico Rosberg wyprzedził mnie podczas hamowania. Manewr był ciężki i balansował na granicy ryzyka, gdybym nie zostawił wolnego miejsca, zapewne zderzylibyśmy się. Obydwaj znaleźliśmy się po brudnej stronie toru, co pozwoliło Robertowi prześlizgnąć się. Pod koniec znowu byłem od niego szybszy, ale nie udało mi się go wyprzedzić. To niesamowite, że Kimi Räikkönen wygrał Mistrzostwa Świata."

Mario Theissen (dyrektor BMW Motorsport):
"Na wstępie, gratulacje dla Kimiego Räikkönena, który zdobył tytuł mistrza podczas dzisiejszego dreszczowca. Dla naszej drużyny ten wyścig był wspaniałym uwieńczeniem bardzo dobrego sezonu. Zdobywając pozycje piątą i szóstą w ostatnim wyścigu przekroczyliśmy sumę stu punktów i zdobyliśmy niemal trzykrotnie więcej punktów niż w poprzednim sezonie. Pragnę podziękować kierowcom oraz całej ekipie, nie tylko na trasie, ale wszystkim w Monachium i Hinwil. Dzięki włożonej pracy stworzyliśmy solidną podstawę dla nadchodzącego sezonu."

Willy Rampf (dyrektor techniczny):
"To było dobre zakończenie naszego drugiego sezonu, w którym zdobyliśmy aż 101 punktów. Rozpoczęliśmy wyścig z dwoma odmiennymi strategiami. Robert z agresywną strategią trzech, a Nick dwóch postojów. Obie strategie opłaciły się. Dziękuję całej drużynie za wspaniałą pracę podczas sezonu. Gratulacje dla Kimiego Räikkönena, który zdobył koronę mistrza podczas bardzo trudnego wyścigu."

Źródło: BMW