Nowe BMW M3 Cabrio

Nowe BMW M3 Cabrio30.01.2008
Rodzina BMW M3 wzbogaciła się o kolejny fascynujący model. Nowe BMW M3 Cabrio, trzecia po Coupé i Limuzynie wersja nadwozia tego wyczynowego auta otwiera nowe możliwości korzystania z bezkompromisowej dynamiki jazdy.

Nowe BMW M3 Cabrio 1Nowe M3 to typowe dla BMW M połączenie niesamowitej dynamiki jazdy z oryginalną estetyką, niepowtarzalnym charakterem jazdy kabrioletem i przydatności do codziennej eksploatacji. Elektrohydrauliczny chowany dach sztywny sprawia, że osiągami BMW M3 Cabrio można cieszyć się również "pod gołym niebem".

Stylistyka M3 ma według producenta być wyrazem nieprzeciętnej mocy napędu. Nadwozie wyróżnia się aluminiową maską silnika z charakterystycznym wysklepieniem, charakterystycznym frontem z dużymi lotami powietrza i masywnymi błotnikami. Jest to typowa dla BMW M interpretacja klasycznych linii kabrioletów BMW o dynamicznej, smukłej sylwetce, niskiej linii szyb i niskim tyłem, "skrzelami" w przednich ścianach bocznych. Progi typowe dla samochodów M są mocniej wyprofilowane w kierunku tylnej części pojazdu i podkreślają optycznie napęd tylny. W tylnej części znajdziemy także dyfuzor optymalizujący prowadzenie powietrza pod autem i typowe dla modeli M podwójne końcówki rury wydechowej.

Oczywiście kabriolet nie może obejść się bez chowanego dachu. Ten w nowym M3 Cabrio jest sztywny i posiada lekką konstrukcję z blachy stalowej. Trzyczęściowy dach wyposażono w mechanizm w pełni automatycznego otwierania i zamykania. Dach w wyposażeniu standardowy jest otwierany pilotem w wyposażeniu standardowym. Na całkowite jego otwarcie poczekamy 22 sekundy. Dzięki szybom o dużej powierzchni dobra widoczność zostaje zachowana także przy zamkniętym dachu.

Nowe BMW M3 Cabrio 2 BMW M3 Cabrio napędzane jest zaprojektowanym całkowicie od nowa silnikiem V8 o pojemności 4,0 l i mocy 309 kW/420 KM; jego maksymalny moment obrotowy to 400 Nm przy 3900 obr/min, a maksymalna prędkość obrotowa: 8400 obr/min, przy optymalnej sile napędowej w całym zakresie obrotów.

Silnik posiada przepustnice indywidualne oraz zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS. Jego masa jest o 15 kg niższa niż w przypadku silnika sześciocylindrowego w poprzednim modelu. Zadbano także o odzysk energii hamowania.

Nowe M3 Cabrio przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s i osiąga prędkość maksymalną: 250 km/h (jest ona ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE to 12,9 l na 100 km. Jednostka napędowa współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną z wbudowaną chłodnicą oleju regulowaną zależnie od temperatury i sprzęgłem dwutarczowym o zoptymalizowanej masie bezwładności. Ciekawostką jest zastosowanie w M3 Cabrio układu MDrive, umożliwiającego zapisanie i aktywację skonfigurowanej przez kierowcę charakterystyki silnika, ustawienia zawieszenia i układu DSC oraz opcjonalnie charakterystyki układu Servotronic.

Nowe BMW M3 Cabrio 3 Zaprojektowane na nowo zawieszenie ze specyficznymi dla kabrioletów usztywnieniami o charakterystyce typowej dla modeli M zbudowano ze specjalnych komponentów o zoptymalizowanej masie oraz typowej dla modeli M kinematyce osi, zapewniających dynamiczne wrażenia z jazdy. Zawieszenie wyposażono także w kute wahacze aluminiowe. Nie zapomniano o wysoko wydajnym układzie hamulcowym z „pływającymi” tarczami.

Opcjonalnie w M3 Cabrio dostępny jest elektroniczny układ kontroli amortyzatorów (EDC) o trzech dowolnie wybieranych charakterystykach. Adaptacyjna charakterystyka amortyzatorów reaguje na zmieniające się właściwości jezdne i styl jazdy; zawsze niezależnie od wybranego trybu EDC i dostosowuje się nawet do ekstremalnej dynamiki jazdy.

Na program bezpieczeństwa składa się: niezwykle wytrzymała na skręcanie struktura karoserii, poduszki powietrzne z przodu, poduszki chroniące głowę i tułów, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, napinacze pasów, ograniczniki siły naciągu pasów i centralny sterownik pasów bezpieczeństwa działający odpowiednio do sytuacji. Dodatkowo pomyślano o zabezpieczeniu antykapotażowym z samoczynnie wysuwanymi pałąkami antykapotażowymi za tylnymi siedzeniami.

Źródło: BMW