BMW najbardziej wydajne w klasie premium

BMW najbardziej wydajne w klasie premium06.03.2009
Najbardziej wydajnymi samochodami klasy premium na niemieckim rynku motoryzacyjnym są jak dotąd samochody produkowane przez BMW i MINI. Oficjalne obliczenia zużycia paliwa w całej flocie pojazdów sporządzone przez ...

...Federalne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast potwierdzają wiodącą pozycję marek BMW i MINI w tym zakresie. Bieżące statystyki opracowane przez władze z Flensburga wykazują, że pojazdy BMW i MINI zarejestrowane w Niemczech w 2008 r. spalają średnio 5,9 litra paliwa na 100 km i emitują 158 gramów CO2 na kilometr. Wartości te plasują się znacznie poniżej średniej uzyskanej przez wszystkie nowo zarejestrowane pojazdy w Niemczech i wynoszącej 165 gramów.

BMW obniża zużycie paliwa o 16% w ciągu dwóch lat
Również na poziomie marki w porównaniu z innymi producentami pojazdów luksusowych BMW uzyskuje lepsze o ponad pół litra wyniki zużycia paliwa oraz średnią emisję 160 g CO2/km. Samochody najlepszego konkurenta mają o 16 g wyższy poziom emisji CO2 niż modele marki BMW, a drugiego z kolei aż o 28 g wyższy niż modele BMW – tyle, co cały litr oleju napędowego. W latach 2006-2008 marka BMW zdołała obniżyć zużycie paliwa o 16%, co jest wartością ponad dwukrotnie większą niż wartość osiągnięta przez drugiego w rankingu producenta samochodów klasy premium. Jednocześnie pojazdy BMW charakteryzują się o wiele lepszymi osiągami silnika niż pojazdy konkurencyjnych marek – co w jasny sposób świadczy o sukcesie strategii BMW EfficientDynamics.

Pozytywną pozycję firmy BMW Group umacnia dodatkowo marka MINI, która w latach 2006-2008 uzyskała obniżkę poziomu emisji CO2 o 206%, ze średnią rzędu 139 g/km.

„Sukces ten to imponujące potwierdzenia naszej zdolności do połączenia innowacji i zrównoważonego rozwoju” – wyjaśnia dr Klaus Draeger, szef ds. rozwoju w firmie BMW. Dzięki podjętym krokom oraz wielu właśnie wprowadzanym technologiom, firma BMW ma doskonałe przygotowanie wobec wyzwań przyszłości. Draeger: „Dzięki EfficientDynamics uda nam się wypełnić przyszłościowe cele Unii Europejskiej dotyczące emisji C02 w nowych pojazdach. Nie zamierzamy płacić kar.”

Poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 pojazdów BMW i MINI znacznie niższe niż wartości uzyskiwane średnio przez inne pojazdy niemieckich producentów. Statystki sporządzone przez Federalne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast pokazują nie tylko znaczną przewagę strategii BMW EfficientDynamics nad podobnymi rozwiązaniami wprowadzonymi przez innych producentów pojazdów klasy premium, ale również wiodącą pozycję firmy BMW Group na całym rynku. Pojazdy BMW i MINI spalają średnio znacznie mniej paliwa niż przeciętny nowy samochód produkowany w Niemczech. Ponadto firma BMW przewyższa również najpotężniejszego producenta pojazdów seryjnych w Europie pod względem zużycia paliwa floty pojazdów określonego przez Federalne Ministerstwo, stawiając go na równi z innymi producentami pojazdów oferującymi głównie pojazdy klasy mniejszej.

BMW Group świętuje znaczne sukcesy także na innych europejskich rynkach motoryzacyjnych. W Wielkiej Brytanii marka zdołała obniżyć emisję CO2 do poziomu 158 gramów na kilometr. BMW Group umocniła ponadto swą pozycję na tle konkurencyjnych producentów w tych krajach.

Źródło: BMW