Z okazji Salonu Samochodowego w Brukseli, który otworzy swoje podwoje dla publiczności 9 stycznia 2026 roku, marka Citroën prezentuje stoisko, które w pełni odzwierciedla jej wizerunek: jest kolorowe, nowoczesne i przyjazne, podkreślające kreatywność oraz innowacyjność Citroëna.
To dynamiczna marka, która jest dumna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej ze swojej unikalności. Jej misją jest sprawienie, by mobilność była dostępna dla wszystkich, projektowanie pomysłowych rozwiązań, oferowanie komfortu, skupienie się na tym, co naprawdę istotne, eliminowanie zbędnych elementów oraz dostosowanie oferty do wszystkich sposobów użytkowania samochodu, poprzez szeroki wybór rodzajów napędu i typów nadwozia, odpowiadających potrzebom klientów indywidualnych i flotowych.
Stoisko odzwierciedla ogromną energię, jaką Citroën emanuje obecnie. Odwiedzający targi motoryzacyjne w Brukseli będą mogli odkryć nowy, inteligentny i zaskakujący samochód koncepcyjny Citroën ELO, prezentowany w ramach światowej premiery, a także całkowicie odnowioną gamę modelową. Na jej czele stoi nowy C5 Aircross, finalista konkursu „Samochód Roku”, flagowy model będący kwintesencją wiedzy i doświadczenia marki Citroën. Nie zabraknie również pioniera elektrycznej mikromobilności – AMI, który po raz pierwszy na salonie samochodowym odsłoni swoją mroczną stronę w odważnej wersji Dark Side, oraz jednomiejscowego bolidu, symbolizującego powrót marki do sportów motorowych, czyli do mistrzostw FIA Formula E World Championship, zwieńczony zdobyciem podium już w pierwszym ePrix sezonu w São Paulo.
Konferencja prasowa marki odbędzie się w piątek 9 stycznia o godz. 9:40, z udziałem Xaviera Chardona, dyrektora generalnego Citroëna, oraz Pierre’a Leclercqa, dyrektora ds. designu.
Citroën ELO: małe wymiary, wielkie możliwości
Marka Citroën wybrała Brukselę na światową premierę modelu ELO, samochodu koncepcyjnego zaprojektowanego jako prawdziwe laboratorium pomysłów. ELO jest głęboko zakorzeniony w realiach współczesnego społeczeństwa i zmieniających się stylów życia: jest odpowiedzialny, funkcjonalny, sprytny, wielofunkcyjny, przystępny cenowo i zdecydowanie przyjazny.
Wyróżniający się kompaktowymi wymiarami (4,10 m długości), a jednocześnie niezwykle przestronny, ELO to „mały samochód, który myśli na wielką skalę”. Jego w 100% elektryczna architektura została optymalnie wykorzystana, aby zaoferować modułową przestrzeń, która może wygodnie pomieścić do sześciu osób, przekształcając wnętrze w prawdziwą przestrzeń życiową. ELO ułatwia wszystko: podróżowanie, wypoczynek, rekreację i pracę zdalną. Zaprojektowany z myślą o życiu w ruchu, ELO wykorzystuje praktyczne, trwałe i innowacyjne materiały, opracowane wspólnie z markami Goodyear i Decathlon, dwoma partnerami będącymi ekspertami w swoich dziedzinach.
W przypadku ELO to samochód dostosowuje się do potrzeb użytkownika, a nie odwrotnie. W standardowej konfiguracji samochód koncepcyjny ELO oferuje cztery miejsca siedzące, z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy, zapewniającym nową jakość widoczności dzięki 180-stopniowej panoramicznej szybie przedniej oraz nowoczesnemu, inteligentnemu interfejsowi. Pasażerowie z tyłu cieszą się wyjątkowo dużą przestrzenią. Fotel kierowcy można obrócić o 360°, aby ułatwić rozmowę lub pracę przy specjalnym stoliku.
W razie potrzeby można rozłożyć dwa dodatkowe siedzenia, aby przewieźć sześć osób. ELO można także przekształcić w wygodną sypialnię dla dwóch osób, kino domowe, źródło zasilania oraz wiele innych konfiguracji użytkowych. ELO rewolucjonizuje świat mobilności, umożliwiając spędzanie wspólnych chwil z partnerem, rodziną i przyjaciółmi.
Dzięki odświeżającemu designowi, zaraźliwej energii i pomysłowości, ELO doskonale oddaje ducha Citroëna: jest oryginalny, kreatywny, optymistyczny, sprytny i skoncentrowany na komforcie oraz dobrym samopoczuciu – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. ELO to powiew świeżości, oferujący nowe spojrzenie na motoryzację.
Nowy C5 Aircross: flagowy model marki zmienia swój status
W Brukseli marka Citroën prezentuje nowe C5 Aircross – to znacząca ewolucja, która na nowo pozycjonuje ten model w samym centrum rynku SUV-ów segmentu C. Nowy model jest teraz bardziej charyzmatyczny, bardziej zaawansowany technologicznie i bardziej efektywny. Ponadto zachwyca designem, który jest jednocześnie muskularny i płynny, zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki.

We wnętrzu Citroën oferuje prawdziwą podróż pierwszą klasą: przestronne wnętrze, imponująca ilość miejsca na tylnej kanapie i zachowana przestrzeń bagażnika, niezależnie od rodzaju napędu. Kierowca i pasażerowie odkrywają wysokotechnologiczny kokpit wzbogacony o zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, fotele Advanced Comfort oraz nowoczesną deskę rozdzielczą z dużym ekranem dotykowym, który poprawia ergonomię i intuicyjność obsługi. Jazda staje się bardziej relaksująca dzięki najnowszej generacji systemów wspomagania, w tym reflektorom Citroën Matrix LED oraz pakietowi Drive Assist 2.0.

Pod względem napędów Citroën oferuje wyjątkowo szeroką gamę zelektryfikowanych rozwiązań. C5 Aircross jest dostępny jako hybryda o zasięgu do 950 km, hybryda plug-in z zasięgiem elektrycznym ponad 100 km w warunkach miejskich i niemal 1 100 km w cyklu mieszanym, a także jako przystępna cenowo i wszechstronna wersja elektryczna o zasięgu do 520 km.
Citroën Ami Dark Side: enfant terrible odkrywa swoją mroczną stronę
Od pięciu lat pionier elektrycznej mikromobilności, Citroën Ami, nadal na nowo definiuje sposób poruszania się po mieście. Dzięki designowi inspirowanemu animacją, zabawnej symetrii i radosnemu charakterowi, Ami przyciągnął od momentu premiery niemal 85 000 użytkowników. W 2025 roku zyskał bardziej wyrazisty, solidny wygląd, nie tracąc przy tym swojego charakterystycznego uroku.
Na Salonie Samochodowym w Brukseli prezentuje swoją mroczną stronę w nowej edycji Ami Dark Side. „Przyodziany” w głęboką, matową czerń Black Night, podkreśloną białymi elementami graficznymi, Ami Dark Side jest jednocześnie bardziej buntowniczy i bardziej elegancki, nie tracąc przy tym ani odrobiny swojego zabawnego i niekonwencjonalnego charakteru.
Wciąż kompaktowy, wciąż w 100% elektryczny, wciąż dostępny od 14. roku życia (w zależności od kraju), pozostaje wierny obietnicy Citroëna: mobilność, która jest prosta w użyciu, bezpieczna, przystępna cenowo, łatwa do personalizacji i stworzona z myślą o człowieku.
Ami Dark Side to kolejny krok Citroëna w odkrywaniu nowego wymiaru miejskiej mobilności : cichej, inteligentnej elektrycznej mikromobilności zaprojektowanej z myślą o codziennym użytkowaniu.
Formuła E: Citroën w inspirujących mistrzostwach
Podczas Salonu Samochodowego w Brukseli Citroën świętuje swój oficjalny debiut w ABB FIA Formula E World Championship, co stanowi nowy kamień milowy w sportowej historii marki. Bazując na swoim dziedzictwie w Rally Raid, WRC i WTCC, marka podchodzi do tej dyscypliny z taką samą determinacją, stawiając sobie za cel, aby szybko się uczyć, nieustannie się rozwijać i osiągać wyniki w sposób zrównoważony. Ta motywacja została od razu nagrodzona sukcesem już podczas pierwszego e-Prix sezonu 6 grudnia w São Paulo, gdzie kierowca Nick Cassidy stanął na podium.
Formuła E oddaje ducha współczesności: to w pełni elektryczne, zaangażowane i odpowiedzialne wyścigi, rozgrywane w centrach miast i skierowane do młodej, połączonej cyfrowo oraz międzynarodowej publiczności. Daje Citroënowi wyjątkową platformę technologiczną i medialną, a także stanowi źródło inspiracji dla elektrycznej mobilności jutra.
Jednomiejscowy samochód prezentowany w Brukseli ma trójkolorowe malowanie, które odzwierciedla dumę z reprezentowania francuskiej wiedzy i doświadczenia na torze i wprowadza Citroëna na nowy sportowy horyzont.
