Citroën na salonie we Frankfurcie 2007

Citroën na salonie we Frankfurcie 200713.09.2007
Na salonie frankfurckim w tym tygodniu Citroën pokazuje swoje zaangażowanie w dziedzinie ochrony środowiska, kilka innowacji technologicznych oraz dwa samochody koncepcyjne: C-Cactusa z napędem hybrydowym HDi i kabriolet C5 Airscape.

Citroën zaprezentuje ekologiczne logo AIRDREAM, które wyróżnia samochody najbardziej przyjazne dla środowiska, o obniżonej emisji spalin. Firma przedstawia także wszystkie modele gamy wyposażone w ekologiczne technologie , takie jak system Stop&Start, filtr cząstek stałych FAP, czy mechaniczne, elektronicznie sterowane skrzynie biegów MAP (C1, C2, C3 i C3 Pluriel) i MCP (C4, C4 Picasso i Grand C4 Picasso), umożliwiające zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o 3 do 5%.

Citroën na salonie we Frankfurcie 2007 1 Prezentując po raz pierwszy z okazji tegorocznego salonu frankfurckiego model C4 BioFlex Citroën potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz wykorzystywania biopaliw. Samochód Flexuel wykazuje istotne zalety z punktu widzenia ochrony środowiska. Zastosowanie bioetanolu E85 (mieszanka 85% etanolu i 15%etyliny) umożliwia ograniczenie emisji CO2 do poziomu 160 g/km w stosunku do 169 g/km dla tego samego silnika zasilanego tradycyjnym paliwem bezołowiowym.

Citroën obrał ten sam kierunek rozwoju w dziedzinie paliwa typu biodiesel, ponieważ wszystkie silniki HDi sprzedawane od 1998 roku mogą być zasilane paliwem zawierającym do 30% biodiesla bez konieczności adaptacji. Niskie zużycie paliwa i poziom emisji CO2 silników HDi idzie w parze z wykorzystaniem odnawialnej energii. Citroën prezentuje również model C3 1.4i CNG z zasilaniem benzynowo-gazowym i oferuje w sprzedaży model Berlingo wyposażony w ten sam silnik. Zasilanie na gaz wykazuje doskonałe zalety pod względem ochrony środowiska zarówno w zakresie emisji CO2 (odpowiednio -18 i -17%) oraz tlenku siarki i ołowiu (emisje zredukowane do zera), jak i w zakresie długoterminowych perspektyw rozwoju z uwagi na bogate zasoby tego źródła energii.

Citroën na salonie we Frankfurcie 2007 2 Podczas salonu frankfurckiego 2007 Citroën pokazuje także liczne przyszłościowe rozwiązania, takie jak: C4 Hybride HDi, (połączenie parametrów wysokoprężnego silnika HDi z zaletami silnika elektrycznego, szczególnie dostosowanego do ruchu miejskiego), czy technologia UrbanHybrid (powoduje zatrzymanie pracy silnika bezpośrednio przed i w czasie chwilowego postoju samochodu)

Firma przedstawia także dwa nowe, ekologiczne samochody koncepcyjne: C-Cactus i C5 Airscape. C-Cactus to nowa koncepcja samochodu, ukierunkowana na najważniejsze wartości motoryzacyjne, o atrakcyjnym i rekreacyjnym stylu, popularyzująca hybrydowy napęd HDi, oferowany w przystępnej cenie. Dzięki nowym kierunkom w dziedzinie projektowania, które umożliwiły obniżenie kosztów produkcji, C-Cactus nie jest droższy od C4 w podstawowej wersji, bez uszczerbku dla komfortu pasażerów.

Unikalny kabriolet C5 Airscape łączy sylwetkę wyrażającą moc i dynamizm z luksusowym wnętrzem, zapewniając przyjemność jazdy kierowcy i dobre samopoczucie trzem pasażerom. Samochód wyposażony w najnowszej generacji system antypoślizgowy oferuje stabilność jazdy porównywalną do rozwiązań z trybem napędu na cztery koła. Dodatkową zaletą C5 Airscape jest układ UrbanHybrid, który zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji spalin.

Citroën na salonie we Frankfurcie 2007 3 Goście tegorocznego IAA mogą także oglądać nowości gamy Citroëna: C-Crossera, C4 Picasso oraz Grand C4 Picasso.

Dzięki układowi przenoszenia napędu na cztery koła z możliwością wyboru trybu napędu, w połączeniu z optymalnym zawieszeniem i niezawodnym układem hamulcowym C-Crosser wyróżnia się zwrotnym i dynamicznym układem jezdnym, zapewniając jednocześnie komfort jego pasażerom. Wysokoprężny silnik HDi 160 KM DIN przyczynia się do przyjemności prowadzenia dzięki elastycznie dostosowanej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu. Wyposażony w filtr cząstek stałych silnik wykazuje poziom emisji CO2 poniżej 200 g/km. Wszechstronność C-Crossera wyraża się również poprzez adaptowalne wnętrze. Dzięki praktycznej konfiguracji miejsc 5 + 2, elektrycznie składanemu drugiemu rzędowi siedzeń, licznym schowkom i dużej pojemności ładunkowej C-Crosser jest łatwy i wygodny w eksploatacji i potrafi dostosować się do każdej sytuacji.

C4 Picasso (5-miejscowy) i Grand C4 Picasso (7-miejscowy) oferują zalety minivana - wzorcową przestronność i pojemność bagażnika, trzy pełnowymiarowe siedzenia w drugim rzędzie i podwyższoną pozycję kierowania.

Citroën na salonie we Frankfurcie 2007 4Dodatkowo łączą te cechy z unikalną koncepcją visiovana, dzięki doskonałej widoczności bocznej i doświetlenia, zwiększonej i łatwo adaptowalnej przestrzeni wnętrza i komfortu na najwyższym poziomie. Jednocześnie zapewniają przyjemność kierowania oraz parametry jezdne stanowiące gwarancję bezpieczeństwa.

Wśród innowacji technologicznych obejrzeć można wspomnianą już mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 6-przełożeniową skrzynię biegów MCP, Citroën Urgence umożliwiający lokalizację samochodu za pośrednictwem systemu GPS w razie wypadku lub niedyspozycji oraz zapewniający dostęp do służb pierwszej pomocy (w zależności od kraju), kompleksowy system antypoślizgowy Snow Motion oraz USB Box (umożliwia podłączenie łącza USB, odtwarzacza MP3 lub jakiegokolwiek innego przenośnego odtwarzacza muzycznego z gniazdkiem typu jack do systemów audio).

Źródło: Citroën