Citroen Nemo - Van of The Year 2009

Citroen Nemo - Van of The Year 200929.09.2008
Z okazji otwarcia Salonu w Hanowerze jury złożone ze specjalistów przyznało małemu i sprytnemu samochodowi dostawczemu Citroena prestiżową nagrodę „Van Of the Year 2009”. Marka Citroen zajmuje czołową pozycję ...

...na liście nagrodzonych już drugi rok z rzędu gdyż w ubiegłym roku pierwsze miejsce na podium przypadło Jumpy, a nowy Berlingo znalazł się w tegorocznym konkursie na drugim miejscu ! Jest to najlepszy dowód dostosowania oferty Citroena do potrzeb klientów flotowych.

Citroen Nemo - Van of The Year 2009 1 Nagroda przyznana Nemo stanowi wyraz uznania dla kreatywności Citroena, który potrafił stworzyć samochód oparty na nowatorskiej koncepcji, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom klienteli małych furgonetek. Jego sympatyczny wygląd, odpowiednio przystosowane funkcje i oszczędna eksploatacja ( emisja CO2 na poziomie 116 g/km) pozwoliły mu pozyskać ponad 13 000 klientów od momentu wprowadzenia na rynek głównych krajów europejskich w pierwszym półroczu 2008 roku.

Citroen Nemo uzupełnia szeroką ofertę samochodów dostawczych Citroena, obok Berlingo First, nowego Berlingo dostępnego w sprzedaży od kwietnia oraz modeli Jumpy i Jumper. Dzięki tej najszerszej w historii marki gamie Citroen zaspokaja większość potrzeb użytkowników lekkich samochodów dostawczych (do 2 ton ładowności i od 2,5 do 17 m3 przestrzeni ładunkowej). Gama świadczy o znaczeniu, które Citroen przypisuje temu rynkowi : w 2007 roku co piąty samochód sprzedany przez Citroena w Europie (27 krajów) należał do kategorii lekkich samochodów dostawczych. To żywe zainteresowanie

Citroen Nemo - Van of The Year 2009 2 Dzięki pomysłowej koncepcji i urzekającemu stylowi Nemo niezaprzeczalnie przyczynił się do sukcesu marki. Nemo to przede wszystkim doskonałe funkcje, które idealnie spełniają wymagania użytkowników małych furgonetek : przestrzeń ładunkowa wynosząca 2,5 m3, ładowność 610 kg, siedzenie pasażera Extenso o różnych konfiguracjach umożliwiające zwiększenie przestrzeni ładunkowej do 2,8 m3 i przewożenie ładunków do 2,5 m. Zwarta budowa zewnętrzna o długości 3,86 m sprawia, że Nemo przemieszcza się z łatwością po ulicach miast.

Nemo jest nie tylko praktyczny lecz także oszczędny, zarówno przy zakupie jak i w eksploatacji, proponując doskonałe pod tym względem silniki : silnik HDi 70 współpracujący z mechaniczną, sterowaną elektronicznie pięcioprzełożeniową skrzynią biegów SensoDrive wykazuje zużycie paliwa na poziomie 4,4l/100 km i emisję CO2 na poziomie 116 g/km ( w cyklu mieszanym). Jest to rekord w tej kategorii samochodów!

Źródło: Citroen